annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej, vi är två hästintresserade tjejer på (inte tonåringar än) år. Vi söker två hästar att låna hem på foder, ena hästen ska vara liten shettis upp till A-ponny och andra hästen ska vara från D-ponny till häst, max 175cm i mankhöjd.
Vi vill gärna att dom ska ha ganska lång man då vi gillar att fläta och göra frisyrer.
Xx har ett eget stall i en liten stad och hästarna får inte stå längre bort än 15 mil från staden pga att våra föräldrar inte vill åka för långt, vi vill inte att hästarna ska vara yngre än 7 år och inte äldre än 20 år, shettisen får vara mindre men inte yngre än fyra år.
C-ponny går också bra ist för den stora hästen, men skulle vilja att den är viktbärande isf.

nu är det någon som säljer en ponny, för höga klasser i hoppning.
De skriver att den fått nedslag i msvA på grund av ryttarens längd :confused: ryttaren ska vara 165 cm och det är ju ingen shettis de är frågan om utan maxad d, så hur påverkar en så pass "kort" ryttare en stor ponny så den river?
inte som att man river med fötterna då..

Inte nån kul annons, precis......... ;

"Bortskänkes: Islandshäst, 30 år, med sommareksem... har varit värksam som ridskolehäst i många år... domm senaste åren .. gått på tur ridningar..."
Samt en bild på en gammal herre, alldeles grånad i ansiktet...

Blir bara så ledsen.....:(

"Bortskänkes: Islandshäst, 30 år, med sommareksem... har varit värksam som ridskolehäst i många år... domm senaste åren .. gått på tur ridningar..."

Någon som inte orkar ta ansvar för att tiden börjar ta slut? Sorgligt.

''Gulle behöver tid
Ger du honom detta är han underbar
Gulle är stor och stark ca 1.78 tror han är en ponny

Foder för senare köp
Ci öl''

Banne mig en hög ponny detta...

Åh, såna annonser ser jag lite nu som då.. :( Bedrövligt att en sån gammal häst ska tvingas flytta, jag hade aldrig sålt/gett bort/skickat till fodervärd då det gäller en så gammal häst.

Jag har hejat på den hästen. Frågar man honom är han inte 30, han är väldigt pigg och glad. Att ta bort honom känns.. Ja jag vet inte, men jag tycker det är bra om någon vill ha honom. Ägaren menar ju inte på något sätt att vara elak och ond, han vill bara att hästen ska få leva klart hos någon som har tid och plats. Sett inga fel i det.
Förstår att det kan provocera, men som sagt. Det är inte speciellt fruktansvärt.

En säljare hävdar att hästen aldrig varit skakad. Skönt det, jag föredrar rörda :cool:

(Antar att det skulle stått skadad)
enlig filmerna är det ju en unghäst, föl som ju självklart beter sig så som i annonsen för den är inte utbildad än eller uppfostrad. måste vara ett märkligt försök att få folk intresserade av hästen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka