annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tyckte även att det var lite skojjigt att den ovan nämnda A-ponnyn "Går att leda i bara luggen."
Måste vara rätt viktigt eftersom det står nästan först. :D

Och om vi lika lägger in hund annonser här så fann jag detta på FB
"
Hej

Jag söker kanske efter en husky har ni nån??"

Och när folk reagerar på formuleringen så blir svaret
"Jag ville gärna ha en kompis till våran hund"

Och ja vill bara :banghead:

Och så finns även denna
"Hej
Har en Alaska malamute kille som jag gärna skulle vilja ha en valp efter..... Någon här som har en malamute tik som skulle vilja försöka sig på en parning? Kan tänka mig annan polarhund också"

:banghead::banghead:

Och även den som hade en blandras som gärna ville para sig för att husse tyckte det skulle vara så roligt med en valp "från han" för han var så snäll. :banghead::banghead::banghead:

Folk alltså :meh:

"Hon är ganska hög i rang, hon behöver gå med andra islandshästar."

Inget fel på resten av annonsen och jag hade inte haft något emot att ha den i mitt stall, men just den formuleringen var rätt intressant.

Häst till salu pga ägarens graviditet som gör att hon inte kan rida hästen för tillfället. Är det inte lite drastiskt att sälja pga det, kan man inte hitta en medryttare/fodervärd istället? :confused:

Häst till salu pga ägarens graviditet som gör att hon inte kan rida hästen för tillfället. Är det inte lite drastiskt att sälja pga det, kan man inte hitta en medryttare/fodervärd istället? :confused:

Har också sett den, tänkte precis samma sak! Dessutom hade hon väldigt mycket krav på säljaren hur hästen skulle ha det.. Om det var en islandshäst hon hade? :p

Fast kanske hon vet att hon inte kommer kunna ha tid eller ekomoni för hästen efter barnet kommer? Tycker det låter normalt. Ett barn tar ju upp en massa tid, uppmärksamhet och pengar. :)

Fast kanske hon vet att hon inte kommer kunna ha tid eller ekomoni för hästen efter barnet kommer? Tycker det låter normalt. Ett barn tar ju upp en massa tid, uppmärksamhet och pengar. :)

Visst absolut, men annonsen var skriven som att det enbart var pga själva oförmågan att rida som gravid som hon säljer, inte att barn i sig förändrar livet så man inte kan ha häst längre.

Förstår ju att det är ett barn (det måste det väl ändå vara!?!?) som författat annonsen, men ändå? :banghead:

"Hej, jag söker ett sto eller en valack 9-15 år där omkring. Den ska vara lätt i all hantering(sko,lastas,ridas och pysslas med), 140-155 i mankhöjd och som säljs med alla tillbehör. jag vill ha så mycket info som möjligt gärna om månadskostnad och sjukdomshistoria. Hästen får kosta allt mellan 0-5000. Jag är en erfaren ryttare men har aldrig haft egen häst innan.den ska va inriden och helst körbar"

Älskar att hen vill ha info om månadskostnad... :D Och så alla krav och så MAX 5000? :up:

Fast iofs, kanske lika bra att det inte blir något köp...

Förstår ju att det är ett barn (det måste det väl ändå vara!?!?) som författat annonsen, men ändå? :banghead:

"Hej, jag söker ett sto eller en valack 9-15 år där omkring. Den ska vara lätt i all hantering(sko,lastas,ridas och pysslas med), 140-155 i mankhöjd och som säljs med alla tillbehör. jag vill ha så mycket info som möjligt gärna om månadskostnad och sjukdomshistoria. Hästen får kosta allt mellan 0-5000. Jag är en erfaren ryttare men har aldrig haft egen häst innan.den ska va inriden och helst körbar"

Älskar att hen vill ha info om månadskostnad... :D Och så alla krav och så MAX 5000? :up:

Fast iofs, kanske lika bra att det inte blir något köp...

Hur många fd travare passar in på beskrivningen?
Många!

Såg en korsning shettis/halvblod idag. Söt ponny - men jag funderar på hur mamma och pappa fick ihop det? O_o Dessutom var ponnyn bara 121, hur litet måtte inte halvblodet ha varit då för att inte ponnyn blev större än B? Fattar ingenting.

Såg en korsning shettis/halvblod idag. Söt ponny - men jag funderar på hur mamma och pappa fick ihop det? O_o Dessutom var ponnyn bara 121, hur litet måtte inte halvblodet ha varit då för att inte ponnyn blev större än B? Fattar ingenting.

Kan mamman stått uppe på en kulle? :idea:
Fostret anpassar sig till mammans storlek. I alla fall om man får tro på den forskning som skett på embryotransfer som det var en artikel om i Ridsport för något år sedan. (Jag har även för mig att mer än bara storleken kan "nedärvas" från surrogatstoet till fölet.)

/V

Ligger en sån gullig annons ute på en auktions sajt, är en äldre gammal grimma,med ovanligt tunna spännen,och bara tunn nylon. Står typ "grimma tränns med koppel. Jag är inte hästkunnig,men den ser rejäl ut!"

Har tokfastnat för annonsen, den är verkligen charmig,och nyfiken blir jag över vem som skrivit den,är det en kille eller tjej,ålder osv. Ochhur hhar denna kommit över en gammal grimma med grimskaft? Jag vill veta mer! :p

Ligger en sån gullig annons ute på en auktions sajt, är en äldre gammal grimma,med ovanligt tunna spännen,och bara tunn nylon. Står typ "grimma tränns med koppel. Jag är inte hästkunnig,men den ser rejäl ut!"

Har tokfastnat för annonsen, den är verkligen charmig,och nyfiken blir jag över vem som skrivit den,är det en kille eller tjej,ålder osv. Ochhur hhar denna kommit över en gammal grimma med grimskaft? Jag vill veta mer! :p
Jag vill också veta mer. Vem har burit grimman? Vem har hållit i "kopplet"?

Kan du inte köpa den bara för att få veta historien bakom? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka