Jag kollade, Kebab fanns inte , men Pizza och Stroganoff och lite andra godbitar fanns.Och Pizza och Kalops(var det va?) om vi snackar om hästar från samma ställe
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kollade, Kebab fanns inte , men Pizza och Stroganoff och lite andra godbitar fanns.Och Pizza och Kalops(var det va?) om vi snackar om hästar från samma ställe
Jag kollade, Kebab fanns inte , men Pizza och Stroganoff och lite andra godbitar fanns.
Åh, jag älskar den typen av namn...Hittade en häst vid namn Lasagne till salu...
Som om det inte vore hemskt nog att döpa en häst till Lasagne så är hästen i fråga dessutom bara 1 år gammal och alltså, mest troligt, född efter hästköttsskandalen? Hur har uppfödaren tänkt egentligen?
Den här hästägaren tycker jag har en optimistisk inställning .
"....just nu under rehabilitering ifrån en skada så skrittas bara för hand. Tanken är att hitta någon som vill mysa .... och hänga i stallet. ..... som avlastning med stallgörat och även just nu skritta ... för hand och hjälpa mig att få igång ..... med enklare ridning. ..... finns ej kollektivtrafik och det är endast skritt och lite trav eventuellt som gäller längre fram. Söker du en snäll kompis att mysa med så är detta helt rätt för dig. naturligtvis så begär jag inget betalt utav dig, och tänker inte heller betala något. obs, detta är inget för dig som letar efter en häst att rida på utan mer om du saknar stallmyset"
Vad som kommer att hända om/när hästen så småningom blir ridbar igen står det inget om. Vill man kan man dessutom få ha hästen helt själv en period. Hade förstås kunnat var något för en ridskoletjej - men utan kollektivtrafik är nog det svårt. Eller är det bara jag som inte tror att personer som vill sköta andras hästar är en bristvara?
(Hoppas att jag inte trampar någon på tårna)
Om det är en häst som man känner sedan tidigare så är det en annan sak tycker jag. Men hoppas att annonsören hittar en som du .Hade hand om en f.d.medryttarhäst själv en hel sommar och gick bara promenader. Ägaren hade kunnat ta honom själv men jag tyckte det var mysigt att bara pyssla och promenera. Om jag hade ont om pengar men saknade stallet skulle jag kunna tänka mig detta.
Men det fanns ju buss!!@mamman Du fick mig att tänka på en gammal typ blocketannons som såg ut ungefär så här:
"Medryttare sökes till min travare. Den är nyligen inriden så kan bara grunderna. Hon är snart högdräktig så endast ridning i skritt. Jag behöver hjälp 4-5 dagar i veckan och då ska du mocka och sköta fodringar/in-utsläpp. Betalning (typ orimlig summa, kanske 2000:-?). Det går bussar till stallet."
Aha. Trodde vi pratade samma stuteri nämligen.
De hade ett gäng föl ett år som döptes till Pizza, Kebab, Kalops och Stroganoff. Haha.
Det finns ju en kennel, Gullefjun, som ger konstiga namn till sina hundar. Tex Gummibåt, Snuskhummer, Sjösjuka, Smutsfläck, Grummesåpa...Slår med råge veterinären och tillika uppfödaren av Connemara ponnyer som döpte hästarna efter sjukdomar.
Hahaha! En av mina framtida kycklingar kommer garanterat få heta Flygande JakobÅh, jag älskar den typen av namn...
Förra kycklingen jag skaffade döpte jag till Curry... Chicken Curry... Hade också en katt som hette Jykke...
Skulle absolut kunna ha en häst som hette Lasagne! Eller Lars-Agne...
Hahaha "Gullefjuns Snuskhummer"Det finns ju en kennel, Gullefjun, som ger konstiga namn till sina hundar. Tex Gummibåt, Snuskhummer, Sjösjuka, Smutsfläck, Grummesåpa...
Hittade en till där det uppenbarligen har kommit med lite mer i annonsen än som var tänkt tror jag.
"Nu måste vi tyvärr sälja vår egen uppfödning. Sto född 09,152 cm hög efter Majim G med D-ponny mamma. Hon är en fantastisk fin häst soJo det är ju jag som har problem ? Gå och lägg dig!!m älskar allt och alla, kan ridas av alla!"