annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg häromdagen en annons på FB där två kungsboaromar utan terrarie byttes mot en limpa cigaretter. För att de skulle sluta med djur. Kan säga att reptilfolk reagerade! Känns ju lagom seriöst. Min tanke var direkt en undran om vad har de själva haft djuren i då, en kartong? ;)

Lösa i lägenheten givetvis! :devil: :wtf:

Såg häromdagen en annons på FB där två kungsboaromar utan terrarie byttes mot en limpa cigaretter. För att de skulle sluta med djur. Kan säga att reptilfolk reagerade! Känns ju lagom seriöst. Min tanke var direkt en undran om vad har de själva haft djuren i då, en kartong? ;)

Lösa i lägenheten givetvis! :devil: :wtf:

Vet att det händer, en bekant var vaktmästare i kommunalt bostadsbolag. De gick in i en lägenhet för att tömma då hyran sedan länge inte hade betalats. När de öppnar dörren till vardagsrummet ligger en lååååång kungsboa utsträckt på fönsterbrädan.:eek:
De ringde till zoo som kom och hämtade och även hittade en till gömd i en lampa!

Helt plötsligt verkar byte mot en limpa cigaretter som ett bra alternativ....:p

Hittade en ponny vid namn "Don Juan säljes på grund av skilsmässa". Det står alltså i den lilla "faktarutan" under bilderna på hästnet där man bla. ser hästens pris och födelseår.

Åh jag träffade en gång en helt sanslöst söt ponny vid namn Don Juan så jag fick ju lov att kolla om det var han, men det var det förstås inte :(

Tycker jag ser annonser i stil med "Hej, jag är fjorton år och ska börja på ridgymnasium, söker en häst att ta med. Du som ägare står för alla hästens löpande kostnader och så utbildar jag hästen."

Vilket toppenupplägg va? :up:

Betvivlar inte att det finns många fjortonåringar som är typ 100 gånger bättre än mig på att rida, men ändå, ska jag ha hästen utbildad vill jag nog ha en vuxen ryttare? Och jag skulle absolut kunna tänka mig att låna ut en häst på foder till någon som ska börja ridgymnasium om det vore aktuellt, men inte om jag ska betala för det samtidigt?

Tycker jag ser många annonser i stil med "Hej, jag är fjorton år och ska börja på ridgymnasium, söker en häst att ta med. Du som ägare står för alla hästens löpande kostnader och så utbildar jag hästen."

Betvivlar inte att det finns många fjortonåringar som är typ 100 gånger bättre än mig på att rida, men ändå, ska jag ha hästen utbildad vill jag nog ha en vuxen ryttare? Och jag skulle absolut kunna tänka mig att låna ut en häst på foder till någon som ska börja ridgymnasium om det vore aktuellt, men inte om jag ska betala för det samtidigt?
Ska det naturligtvis vara... :cautious:

Jag vet ändå förvånansvärt många som när jag gick på hästgymnasie hade sådana dealar! Sedan hur mycket "utbildning" det blev av hästarna vet jag inte, men de blev ju ridna i alla fall...

Vi har själv haft hästar utlånade till gymnasieelever men då har de stått för de löpande kostnaderna själv.

Tycker jag ser annonser i stil med "Hej, jag är fjorton år och ska börja på ridgymnasium, söker en häst att ta med. Du som ägare står för alla hästens löpande kostnader och så utbildar jag hästen."

Det finns ju olika ridgymnasier. Allt från att man rider ett par gånger i veckan på skolhästar till Strömsholms elitryttarutbildning/idrottsgymnasium (om det finns kvar fortfarande?) Bekants dotter gick där för ett antal år sedan. Om jag inte minns fel skulle de utbilda en unghäst från grunden till 1.20 i hoppning. Då kan det kanske finnas någon som är intresserad av att stå för hästens kostnader mot att den utbildas under sakkunnig ledning? Hon hade två hästar, en rutinerad för högre höjder och en unghäst som hon utbildade (mamman ägde båda).

Jag som tycker att utbildning är viktig, så om man hittar en pålitlig elev och skola så är väl upplägget ok. Det är så många hästar som bara "står". Tänk om deras ägare skulle våga släppa på kontrollbehovet och låta en ung människa få utvecklas, så kanske man skulle kunna hitta en win-win situation...

Letar transport och föll över ett Boj Bravo SEH från 2006, inte mycket använt för 25000:- Om det inte vore för att det är bild på pingviner och "bild finns ej" kanske jag skulle tagit den seriöst ;).

Stackars travare någon haft över sommaren?=(
"Veterinärbesiktigad i maj när jag tog hem honom. Underbar häst med stor personlighet.
Går idag på lösdrift och är lättfödd samt sätter mycket päls. Kan både stå på lösdrift och i box.
I ridningen kräver han rutinerad ryttare i skogen då han är tittig och osäker. Gör dock inget dumt men man måste vara en tydlig ledare. Alla kan rida honom i paddocken, nybörjare som mer rutinerad, men vill man att han ska gå fint så krävs det mer rutinerad ryttare."

Jag såg en annons för ett tag sedan om en person som ville köpa billiga hästar för att sälja vidare. Alltså inte förmedla hästar utan köpa billigt och sälja dyrt typ, ingen vidareutbildning eller så. De fick kosta max 10 000kr i inköp så att personen skulle kunna tjäna på affären och vara i fint skick, inte för gamla och inga travare. Undrar hur många svar människan fick.... :D

Stackars travare någon haft över sommaren?=(
"Veterinärbesiktigad i maj när jag tog hem honom. Underbar häst med stor personlighet.
Går idag på lösdrift och är lättfödd samt sätter mycket päls. Kan både stå på lösdrift och i box.
I ridningen kräver han rutinerad ryttare i skogen då han är tittig och osäker. Gör dock inget dumt men man måste vara en tydlig ledare. Alla kan rida honom i paddocken, nybörjare som mer rutinerad, men vill man att han ska gå fint så krävs det mer rutinerad ryttare."
Varför är det synd om den hästen?

Det här med foton är ju lite svårt för en del.
Vad sägs om en bild när man badar med hästen i en sjö och häst och ryttare är en mörk fläck i det glittriga vattnet ( nu fanns det flera fina bilder också i den annonsen men ändå) . Kan lika gärna vara ett sjöodjur.
Eller alla dessa bilder på avelsston där man bara ser en sommarfet hästrumpa? Eller en pixelgrynig bild på avkomman, där den bruna klumpen bakom föreställer stoets bakdel?

Det här med foton är ju lite svårt för en del.
Vad sägs om en bild när man badar med hästen i en sjö och häst och ryttare är en mörk fläck i det glittriga vattnet ( nu fanns det flera fina bilder också i den annonsen men ändå) . Kan lika gärna vara ett sjöodjur.
Eller alla dessa bilder på avelsston där man bara ser en sommarfet hästrumpa? Eller en pixelgrynig bild på avkomman, där den bruna klumpen bakom föreställer stoets bakdel?

Min senaste favvo är en häst fotad snett uppifrån i en hage där fotografen inte gått tillräckligt långt fram utan fokus ligger på buskaget som är mellan fotografen och staketet.

I någon annons läste jag att hästen ifråga var viktbärande.
Visst kan man få ett bra hum om det utifrån hur en häst ser ut, men hästen ifråga var oinriden och för mig känns det omöjligt att veta utan att känna hur hästen är när man rider den. Iaf för mig är en stor aspekt i "viktbärande" hur den arbetar och är under ryttare och inte bara hur hästen ser ut.

"I looking job

Male 45 .age Pole will work in the stables, riding club, etc. I am responsible disciplined robust lad I like and order. Person after studying agricultural .Przyjeżdam to work in this industry in Sweden since 2001 have driving ABT. skills of working with agricultural machinery for construction work ability also been going on horseback, no addictions, disposable time, looking for work for a longer time with the dwelling. I have references from my work on farms in Sweden. to access basic English language, German. I also a little Swedish .. the rest matters negotiated my email address "

Hoppas han får jobb. Dock inte som språklärare.........:p

Här kan ju jag tycka att hästen borde fått somna in. Räddad och räddad.

"Jag räddade Perla från slakt för några veckor sedan, hon har bara gått i en hage i hela sitt liv, enda hantering hon fått är regelbundet verkad.
Hon har mycket lätt för att lära sig, och är otroligt social!
står snällt uppbunden och snäll att leda och hantera.
hon har haft en tidigare skada på ett framben men har inga besvär av detta idag men säljs som sällskap, men man kan säkert rida in och promenad rida henne.
Hon vill göra något för det märks på henne, hela Perla lyser upp när hon får sadel på sig :)
jag räddade henne från slakt men har inte möjlighet att behålla henne själv. jag har redan 2 hästar inhyrda och småbarn. "

Bild på väldigt svankig häst med massiv fettnacke.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Vegansk efterrätt?
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat