annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Detta är en sju år gammal dröm frisiska, och åtgärder knappt 17 händer. Han är utbildad för att köra bil och tävlar framgångsrikt i träningsnivå dressyr. Hans galopp avgår och övergångar flödar och trav är exceptionellt. Han gjorde all träning 1: a och 2: a nivån arbete. Det finns inget att berätta hur långt han kommer att gå, eftersom han är byggd mycket sportig! Hans hår är underbara och hans vackra och vågig mane går ner förbi axlarna :) Han ser fantastiska i västra redskap, liksom. Här är den perfekta all-around amatörhäst. Han har gjort det bra på stigar, ties glatt till hästtransport på utställningar och älskar "sina" människor.

Hade gärna haft en häst som kan köra bil! Kan man be han köra till ridhuset själv?
Jag tror det är stooor skillnad på att lära hästen att köra bil, och att faktiskt få honom att lyda och köra dit man vill... :p

Jag ser ofta annonser på diverse halvblod som tävlats "normalt" i lätta klasser (alltså inga elithästar) och vid en ålder av typ 15 nu ska "bli pensionär" och/eller "sluta tränas/tävlas och bli promenadhäst på heltid".

Är 15 år verkligen en sådan ålder på en häst? Det är väl förståeligt att man inte vill att hästen ska tränas/tävlas in i det allra sista, men en skadefri häst på 15 år kan väl ändå ha en hel del kvar att ge? Jag tänker typ som läromästare/första tävlingshäst eller till någon som vill ha en trevlig hobbyhäst att kanske träna/tävla lite smått? För i vissa av dessa annonser verkar de endast vilja sälja sina hästar till lätt promenadridning...

Eller är jag ute och cyklar nu?

Jag ser ofta annonser på diverse halvblod som tävlats "normalt" i lätta klasser (alltså inga elithästar) och vid en ålder av typ 15 nu ska "bli pensionär" och/eller "sluta tränas/tävlas och bli promenadhäst på heltid".

Är 15 år verkligen en sådan ålder på en häst? Det är väl förståeligt att man inte vill att hästen ska tränas/tävlas in i det allra sista, men en skadefri häst på 15 år kan väl ändå ha en hel del kvar att ge? Jag tänker typ som läromästare/första tävlingshäst eller till någon som vill ha en trevlig hobbyhäst att kanske träna/tävla lite smått? För i vissa av dessa annonser verkar de endast vilja sälja sina hästar till lätt promenadridning...

Jag skulle säga att en skadefri häst på 15 år per definition har mycket kvar att ge. Håller den inte för normal ridning vid 15, så är det något onormalt och fel med den. Jag har dock ingen större erfarenhet av just halvblod.

"Ges allvarlig lån
Jag bestämde mig för att ge lån de går till 2.000,00 kr 4.000.000kr 00 med relativt låga räntor jämfört med banker. Genom att följa ett Han intervjuer med en av mina finansiella rådgivare har beslutat att ge lån för att hjälpa människor som de tyvärr Han höll inte med sina banker difficilesà möts. du redo att betala, i detta fall vi peutprendre lån som kommer lösa dina problem snabbt med antingen eller som votrebanque med företag. NB / du söka efter mer information för att kontakta mig e-postadress. : Massimiliano120@outlook.fr"

Eeeh, ja :grin:

Det finns 20-åringar som går svår internationell hoppning så att de skulle vara slut vid 15 är ju rena nyset, men antagligen ett bra sätt att hitta ett hem där den inte tävlas mer om de är rädda att den ska tävlas in absurdum. Det finns ju de som köper en ok häst och sedan tävlar skiten ur den, bara för att den är säker och går som en klocka tills den inte håller längre. :(

Jag såg en annons gällande små hundar på Blocket. De var blandras chihuahua och nakenhund (kanske nåt mer). Enligt skribenten var de små liven så frusna så de knappt ville gå ut så de gick på kattlåda hemma. Seriöst? :banghead:

På vintern när det är kallt kan man inte gå ut på promenader med dem.
De vill bara rastas snabbt och skynda in igen. De går på låda här hemma.
Men de gör även sina behov ute. De är väldigt lättskötta och allergivänliga.

Båda är helt bedårande söta och ser egentligen inte ut som hundar

Jag såg en annons gällande små hundar på Blocket. De var blandras chihuahua och nakenhund (kanske nåt mer). Enligt skribenten var de små liven så frusna så de knappt ville gå ut så de gick på kattlåda hemma. Seriöst? :banghead:

På vintern när det är kallt kan man inte gå ut på promenader med dem.
De vill bara rastas snabbt och skynda in igen. De går på låda här hemma.
Men de gör även sina behov ute. De är väldigt lättskötta och allergivänliga.

Båda är helt bedårande söta och ser egentligen inte ut som hundar

Seriöst! :banghead:

Min första tanke... Varför vill man köpa en hund som inte ser ut som hund? Då är det väl inte en hund man vill ha? :confused:

Jag och sambon är inte helt överens i hundfrågan här hemma, jag är inte säker på att jag skulle orka vara hundägare men han vill väldigt gärna. Men de här kanske jag borde tipsa honom om! :idea: Kan ju inte vara så mycket värre än katterna liksom! :up: Tror du jag kan slå in den i ett paket (så är julklappsfrågan löst också! :bump:) utan att den låter för mycket?

Jag och sambon är inte helt överens i hundfrågan här hemma, jag är inte säker på att jag skulle orka vara hundägare men han vill väldigt gärna. Men de här kanske jag borde tipsa honom om! :idea: Kan ju inte vara så mycket värre än katterna liksom! :up: Tror du jag kan slå in den i ett paket (så är julklappsfrågan löst också! :bump:) utan att den låter för mycket?

Klart du kan, köp en nu och ställ i garderoben så länge ;)

Jag älskar alla dessa formuleringar "Vill du synas på tävlingsplatsen?" eller "En häst som verkligen syns!"...

Sheeit...

Här har jag gått i alla år - osynlig helt i onödan!! Jag kunde ju bara köpt en Blockethäst så hade jag också fått leva ett normalt liv bland dom synliga!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka