Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag såg när förra ägaren sökte nytt hem. Hästen hade blivit dumpad där och gått i många år utan hantering. Nu ville de hitta ett bra hem till henne som sällskapshäst, annars hade de tänkt avliva. Tyckte det lät vettigt. Trodde att de som tog henne faktiskt ville ha henne som sällskap, men här låter det ju som att de bara "räddat" henne och nu vill sälja henne vidare. Otroligt tråkigt för lilla hästen att behöva vandra runt såHär kan ju jag tycka att hästen borde fått somna in. Räddad och räddad.
"Jag räddade Perla från slakt för några veckor sedan, hon har bara gått i en hage i hela sitt liv, enda hantering hon fått är regelbundet verkad.
Hon har mycket lätt för att lära sig, och är otroligt social!
står snällt uppbunden och snäll att leda och hantera.
hon har haft en tidigare skada på ett framben men har inga besvär av detta idag men säljs som sällskap, men man kan säkert rida in och promenad rida henne.
Hon vill göra något för det märks på henne, hela Perla lyser upp när hon får sadel på sig
jag räddade henne från slakt men har inte möjlighet att behålla henne själv. jag har redan 2 hästar inhyrda och småbarn. "
Bild på väldigt svankig häst med massiv fettnacke.
Ja det hela kändes bara sorgligt.Jag såg när förra ägaren sökte nytt hem. Hästen hade blivit dumpad där och gått i många år utan hantering. Nu ville de hitta ett bra hem till henne som sällskapshäst, annars hade de tänkt avliva. Tyckte det lät vettigt. Trodde att de som tog henne faktiskt ville ha henne som sällskap, men här låter det ju som att de bara "räddat" henne och nu vill sälja henne vidare. Otroligt tråkigt för lilla hästen att behöva vandra runt så
Under medryttare sökes:
"Jag söker någon som kan hjälpa till med mitt 1,5-åriga sto (beräknad bli 1.60 i mkh) ett par gånger i veckan, med lätt longering, promenader, NH-träning, lastträning och den dagliga hanteringen. Det är ett plus om du även är intresserad av att gå promenader/köra/pyssla med en minishettis"
Kanske lite ot - ingen hästannons - men såg följande annons på blocket
"Två tackor en gotlandstacka och en gutetacka 3 och 2 år skänkes till någon som redan har får. Skänkes som livdjur EJ till slakt. Talar endast svenska."
I konceptet "medryttare" ingår väl att någon form av ridning ska förekomma, kan jag tycka. Men det är ju möjligt att det inte fanns någon lämpligare rubrik på just den annonssidan att placera annonsen under.Var den så tokig då?
Det tycker inte jag, för mig är det en allmänt omfattande term som de flesta är bekanta med. Här förklarar ju annonsören dessutom detaljerat hur denne menar, så det vet man redan när/om man svarar.I konceptet "medryttare" ingår väl att någon form av ridning ska förekomma, kan jag tycka. Men det är ju möjligt att det inte fanns någon lämpligare rubrik på just den annonssidan att placera annonsen under.
övrig annonstext innan denna mening..."han är lugn stabil häst med alla hovarna på marken." och på två av bilderna står hästen på bakbenen med ryttare på ryggen, varav på ena bilden har hen inte hjälm... Hmm, att benämna en häst som stegrar på kommando (antar jag det är) som "lugn och stabil med alla hovarna i marken känns lite...Motsägelsefullt.