annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Häst med mycket trevliga gångarter söker en mjuk smidig ryttare."

Höga krav på dig som ryttare om du ska köpa, frågan är hur smidig man måste vara, räcker det med att man kan gå ner i spagat? Fast läser jag mellan raderna så måste man vara mjuk och smidig för att som ryttare kunna hänga med i hästens krumsprång? ;)

Jag och sambon är inte helt överens i hundfrågan här hemma, jag är inte säker på att jag skulle orka vara hundägare men han vill väldigt gärna. Men de här kanske jag borde tipsa honom om! :idea: Kan ju inte vara så mycket värre än katterna liksom! :up: Tror du jag kan slå in den i ett paket (så är julklappsfrågan löst också! :bump:) utan att den låter för mycket?

Hahaha jag tjatar ju faktiskt på min sambo om att jag vill ha fler hundar. Men om den inte ser ut som en hund så borde den väl inte räknas som en hund heller och då borde det va lugnt för sambon va? :D

Jag såg en annons gällande små hundar på Blocket. De var blandras chihuahua och nakenhund (kanske nåt mer). Enligt skribenten var de små liven så frusna så de knappt ville gå ut så de gick på kattlåda hemma. Seriöst? :banghead:

På vintern när det är kallt kan man inte gå ut på promenader med dem.
De vill bara rastas snabbt och skynda in igen. De går på låda här hemma.
Men de gör även sina behov ute. De är väldigt lättskötta och allergivänliga.

Båda är helt bedårande söta och ser egentligen inte ut som hundar

Tja min nakenfjant hade gärna gått på lådan så ehm kalla vinterdagar så är det ut, göra behov, in!

Jag gillar även:

'till avel/sällskap för att sen läsa 'import, okänd härstamning, oriden/alt outbildad, jättekänslig (som i ängslig).

eller

'letar livslångt hem' när hästen ifråga är dels fem-sex år gammal, dels orid/okörbar pga skada.

Det beror ju på hur långvarigt livet blir, då.

Jag tycker att de där annonserna är tragiska:
ganska ung, skadad häst säljes som sällskap till livslångt hem. För att säljaren själv ska ha en hel häst och inte behåller den nuvarande som sällskap?
Säljaren ställer då större krav på en köpare än vad säljaren ställt på sig själv.

@Magnum @kryddelydd

Fast det är väl ingen konstigt med det?
Jag står i exakt samma sits. Har en kroniskt skadad, oridbar 6-åring men hon klarar lätt av livet som avelssto/sällskapshäst. Jag har inget eget stall utan måste ha min dyra "hagprydnad" uppstallad. Ekonomin tillåter inte två hästar så jag prioriterar att behålla min nuvarande häst.
Jag förstår om man har samma begränsade möjligheter som jag men vill ändå ha en ny häst samtidigt som man vill ge sin unga, skadade häst en ärlig chans till ett gott liv som sällskapshäst.

"Häst med mycket trevliga gångarter söker en mjuk smidig ryttare."

Höga krav på dig som ryttare om du ska köpa, frågan är hur smidig man måste vara, räcker det med att man kan gå ner i spagat? Fast läser jag mellan raderna så måste man vara mjuk och smidig för att som ryttare kunna hänga med i hästens krumsprång? ;)
Eller så att man inte slår ihjäl sig när man blir avkastad, utan bara kan rulla av lite mjukt och smidigt?

@Magnum @kryddelydd

Jag står i exakt samma sits. Har en kroniskt skadad, oridbar 6-åring men hon klarar lätt av livet som avelssto/sällskapshäst. Jag har inget eget stall utan måste ha min dyra "hagprydnad" uppstallad. Ekonomin tillåter inte två hästar så jag prioriterar att behålla min nuvarande häst.
Jag förstår om man har samma begränsade möjligheter som jag men vill ändå ha en ny häst samtidigt som man vill ge sin unga, skadade häst en ärlig chans till ett gott liv som sällskapshäst.
Absolut, det förstår jag också!

Men just livslångt hem (särskilt för en så ung häst och dessutom enbart enbart som sällskap)det vet man ju aldrig. Vad som helst kan hända.
Att lova livslångt hem åt en lite äldre häst är ju en sak, tycker jag, det har jag själv gjort. Som enbart kunde användas som sällskap.
Men en femåring kanske man behöver lova kunna ha kvar 25 år framåt o tiden isf.

@Magnum @kryddelydd

Det är inte konstigt att försöka göra sig av med ett problem.
Men det är konstigt att begära av en köpare att vara "livslångt hem" när man inte själv vill vara livslångt hem.
En kroniskt skadad 6-åring är nog inget att ha i avel, förresten.

köp och sälj-grupp på facebook.

Säljer svart JW hjälm, mycket bra skick. Ingår hjälmfodral till. Kan skicka bilder och svar angående storlek på pm eller kommentarsfältet. 1000 kr

Nu inser säljaren att folk kan vilja veta storleken. VARFÖR SKRIVER MAN INTE UT DEN DIREKT DÅ
Sånt är så jävla störande. Klart folk vill veta storlek :banghead: varför göra det omständigare än vad man behöver, måste ju vara sjukt störande att få 711 mail om "vad är det för storlek?" än att bara skriva ut all info på en gång. Även dessa "pma om pris" :meh:

Absolut, det förstår jag också!

Men just livslångt hem (särskilt för en så ung häst och dessutom enbart enbart som sällskap)det vet man ju aldrig. Vad som helst kan hända.
Att lova livslångt hem åt en lite äldre häst är ju en sak, tycker jag, det har jag själv gjort. Som enbart kunde användas som sällskap.
Men en femåring kanske man behöver lova kunna ha kvar 25 år framåt o tiden isf.
Ett livslångt hem kan vara så kort som en vecka, se bara på de livslånga hemmen hästarna på Möllevången fick! O_o

köp och sälj-grupp på facebook.

Säljer svart JW hjälm, mycket bra skick. Ingår hjälmfodral till. Kan skicka bilder och svar angående storlek på pm eller kommentarsfältet. 1000 kr

Nu inser säljaren att folk kan vilja veta storleken. VARFÖR SKRIVER MAN INTE UT DEN DIREKT DÅ

GAAAH, så sjukt störigt! :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka