annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha.. ja man letar efter en stor häst att rida och så plöstligt kom man på att man ville ha en C-ponny också... som är en tävlingsponny enligt säljaren.. det är ju jättebra eftersom jag är för stor för att ens rida en C-ponny. :mad:
Fast när jag letade gammal trygg förstaponny till dottern så kom jag faktiskt hem med en liten ohanterad 1,5-åring...:o
Det fick bli den OCH den gamla trygga ponnyn...:angel:
Tråkigt nog så visade sig "den trygga, tidigare ridskoleponnyn" vara en opålitlig och bitig avkastare, så den såldes efter en tid. Men vid det laget var den ohanterade 1,5-åringen en synnerligen hanterad och mysig liten 3-åring, som passade oss alldeles utmärkt... Och som är kvar hos oss fortfarande, efter snart 11 år...:love:

Det blir inte alltid som man tänkt sig, men ibland blir det väldigt bra ändå!:D

Fast när jag letade gammal trygg förstaponny till dottern så kom jag faktiskt hem med en liten ohanterad 1,5-åring...:o
Det fick bli den OCH den gamla trygga ponnyn...:angel:
Tråkigt nog så visade sig "den trygga, tidigare ridskoleponnyn" vara en opålitlig och bitig avkastare, så den såldes efter en tid. Men vid det laget var den ohanterade 1,5-åringen en synnerligen hanterad och mysig liten 3-åring, som passade oss alldeles utmärkt... Och som är kvar hos oss fortfarande, efter snart 11 år...:love:

Det blir inte alltid som man tänkt sig, men ibland blir det väldigt bra ändå!:D

Haha.. jo ibland köper folk säkert annat än de tänkt sig.. :)

Hittade precis en irländsk sporthäst som gått på travet? Kalla mig ignorant, men jag hade ingen aning om att de tävlades/tränades inom travsporten :confused:
Jo, tyvärr finns det många hästar i Irland som travtävlar illegalt på vägar som är rena mardrömmen, ett-tvååringar som pressas till sitt yttersta och sen dumpas då de inte håller måttet längre... En av skandalerna i hästdumpningens Irland...:cry:
Pratade med en säljare på ett (svenskt) försäljningsstall, och hon berättade att deras ombud åker till hästmarknader och köper hästar "buntvis", som hon uttryckte det. Hästarna ska då vara vetbesiktigade med ett intyg som räcker i tre - TRE- dagar...

Nope, jag skulle faktiskt i dagsläget aldrig köpa häst från Irland, även om det säkert finns vettiga både hästar och säljare där också...

(ursäkta långt inlägg, men jag blir hemskt upprörd och ledsen när jag tänker på detta...:()

Jag tycker att det är intressant med alla mindre hästar som "inte känns liten att rida" och alla större individer som "inte känns stor att rida"
meh, tänk på min häst. 146 cm i manken och 115 i täcken. tycker inte de halvblod jag fått rida är "stora" jämfört med honom och han är ju på pappret en riktigt liten plutt.

Är säkert magen som gör att han känns så stadig att sitta på :angel:

öker en ansvarsfull & seriös skötare till min ögonsten.Du ska ha några års hästvana & noga med häst & utrustning.Inget slarv när det gäller min ögonsten.En summa får du med lägga ut,kostar ju att ha häst.Min häst är ingen nybörjar häst utan en van stadig mjuk hand behövs. . Du ska vara flexibel från vecka till vecka. Du får inte vara för lång & inte väga för mycket han gillar inte å ha för stora ryttare på sin rygg. Du får även hjälpta till med jourer och lite annat. Du ska vara över 15 år då jag vill att man ska kunna ta ansvar. Stallet ligger i ullstämma finns bussförbindelse men man kan även cykla. Söker en skötare för långtid inte någon som vill bara vara i några månader å sedan slutar vill ej ha massa strul. BARA SERIÖSA svar är trött på dom som svara & säger att dom är seriösa & intresserade å sedan inte dyker upp på dagen dom ska prova å rida. Tveka inte svara kille som tjej.

Är väl inget större fel på annonsen, men tycker den låter lite väl hård?
Har dessutom sett exakt samma text under flera år, har varit på annonssidor i omgångar.

öker en ansvarsfull & seriös skötare till min ögonsten.Du ska ha några års hästvana & noga med häst & utrustning.Inget slarv när det gäller min ögonsten.En summa får du med lägga ut,kostar ju att ha häst.Min häst är ingen nybörjar häst utan en van stadig mjuk hand behövs. . Du ska vara flexibel från vecka till vecka. Du får inte vara för lång & inte väga för mycket han gillar inte å ha för stora ryttare på sin rygg. Du får även hjälpta till med jourer och lite annat. Du ska vara över 15 år då jag vill att man ska kunna ta ansvar. Stallet ligger i ullstämma finns bussförbindelse men man kan även cykla. Söker en skötare för långtid inte någon som vill bara vara i några månader å sedan slutar vill ej ha massa strul. BARA SERIÖSA svar är trött på dom som svara & säger att dom är seriösa & intresserade å sedan inte dyker upp på dagen dom ska prova å rida. Tveka inte svara kille som tjej.

Är väl inget större fel på annonsen, men tycker den låter lite väl hård?
Har dessutom sett exakt samma text under flera år, har varit på annonssidor i omgångar.

Har sett liknande annonser som dyker upp gång på gång år efter år. Och alltid med så otrevlig ton. Då blir jag tämligen övertygad om att det är något som inte riktigt stämmer, för SÅ många oseriösa medryttare finns det faktiskt inte.

KL: idag såg jag en häst som är "helt frisk, har aldrig varit med om en veterinärbesiktning" O_o

Klart den är frisk om en veterinär aldrig har sjukförklarat den ;)
Lite OT, men på det här med sjuk/friskförklarad... En mycket knepig kvinna i ett tidigare stall jag stod i (för 10 år sen, va ca 15 då), hade massa konstigheter för sig, blev hotfull och sånt, tillslut åkte min pappa ut för att prata och fråga vad fan det va för fel på henne, ord som "du är inte frisk" kom upp, varpå hon svarar "Jag är visst frisk, det har jag papper på!". :confused::cautious: Vem har papper på att man är friskt om man är frisk så att säga...

Lite OT, men på det här med sjuk/friskförklarad... En mycket knepig kvinna i ett tidigare stall jag stod i (för 10 år sen, va ca 15 då), hade massa konstigheter för sig, blev hotfull och sånt, tillslut åkte min pappa ut för att prata och fråga vad fan det va för fel på henne, ord som "du är inte frisk" kom upp, varpå hon svarar "Jag är visst frisk, det har jag papper på!". :confused::cautious: Vem har papper på att man är friskt om man är frisk så att säga...
En kille i gymnasiet hade papper på att han var helt frisk, påstod han ... Själv funderade jag både och flera ggr på om det verkligen var sant. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka