annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Under kategorin "hästjobb", fattar dock inte vilken slags inriktning det är på hästjobbet? :crazy:

"Vi rider våra hästar i skogen och i ridhus på galoppbanor. Vi konditionstränar, klättrar , gymnastikhoppar, markarbetar och galopperar på banor......................................................................................................... .............................................................................................................. ..... Det är pigga glada positiva hästar........................................................................................................ ........................................ Vi respekterar hästarna och sätter värde på att man tycker verkligt genuint om hästar. Hästar blir så mycket lyckligare om man gör det möjligt för dem att få vara med oss för att de tycker om oss och vill göra oss glada......................................................................................................... .............................................................................................................. ..... Jag har utbildat många ryttare, de har varit 3a i world cupen, skandinavisk ryttarchampion mm mm inom hoppsporten har jag även utbildat vinnaren av ridsportcupen, jag har utvecklat många dressyryttare. Mina elever får verkliga aha upplevelser och blir mycket duktiga ryttare inom alla områden...................................................... Här finns boende, stallplatser och lön efter överenskommelse. Naturligtvis är det viktigt att du trivs på landet, att du vill vara här och leva det här livet, det är ingen ide om du har människor eller annat som gör att du längtar. Dessutom är det viktigt med vikten, då vikt sliter hårt på hästar. Max 65 kg, då vi har några viktbärande hästar fast helst mindre."

Under kategorin "hästjobb", fattar dock inte vilken slags inriktning det är på hästjobbet? :crazy:

"Vi rider våra hästar i skogen och i ridhus på galoppbanor. Vi konditionstränar, klättrar , gymnastikhoppar, markarbetar och galopperar på banor......................................................................................................... .............................................................................................................. ..... Det är pigga glada positiva hästar........................................................................................................ ........................................ Vi respekterar hästarna och sätter värde på att man tycker verkligt genuint om hästar. Hästar blir så mycket lyckligare om man gör det möjligt för dem att få vara med oss för att de tycker om oss och vill göra oss glada......................................................................................................... .............................................................................................................. ..... Jag har utbildat många ryttare, de har varit 3a i world cupen, skandinavisk ryttarchampion mm mm inom hoppsporten har jag även utbildat vinnaren av ridsportcupen, jag har utvecklat många dressyryttare. Mina elever får verkliga aha upplevelser och blir mycket duktiga ryttare inom alla områden...................................................... Här finns boende, stallplatser och lön efter överenskommelse. Naturligtvis är det viktigt att du trivs på landet, att du vill vara här och leva det här livet, det är ingen ide om du har människor eller annat som gör att du längtar. Dessutom är det viktigt med vikten, då vikt sliter hårt på hästar.
Max 65 kg, då vi har några viktbärande hästar fast helst mindre."

Max 65kg?? Vad har de för hästar egentligen? Och är de de "viktbärande" som ska ta de "stora" ryttarna på 65kg?:confused:

Max 65kg?? Vad har de för hästar egentligen? Och är de de "viktbärande" som ska ta de "stora" ryttarna på 65kg?:confused:

Alltså jag tänkte först genast på galoppsporten - där är 65 kg en "normal" vikt för de hästar som inte är allra minst. Men sen när hen pratar om hur bra ryttarna blivit på hoppning och dressyr så blev jag lite :confused: För du blir oftast ingen exceptionell hopp/dressyrryttare av att träningsrida fullblod....

"snygg renrasig new forest som älskar att tävla
vinster och placeringar upp till LA och gått nolla msvb på pay and jump.
lätt i all hantering, så som sko klippa bada och lasta.
de sista resultaten är inte rättvis mot ponnyn då dottern gått över på storhäst och inte funkat med ponnyn.
priset diskuteras med rätt familj."

De sista resultaten är inte rättvisa? Slutar man fungera med en häst bara för man rider en annan också? Varför fortsätter man tävla när man blivit så stor att det tydligen påverkar ponnyns förmåga, känner man inte det redan på träning?

Han har också mycket bra rörelser, bakkvartsparter är mycket aktiva så kan användas perfekt dressyr också. han vet vissa inslag i dressyr redan: skuldra -in, skuldra - out, step - back, piruets i promenad, ben förändras på trav, även trottoarer lite ökad trav och galopp.

Läste en annons för en haflinger, med jätteblurriga bilder. Jag tycker det är så synd, eftersom man på något vis förminskar hästen, genom att inte visa upp den ordentligt. Sen tycker jag det är oschysst mot köparna.
Samt att det borde minimera möjligheten till att få sin häst såld.
Kan vara så att ryttaren inte vill synas (respekt för det) men även hästen är jättesuddig.

Jag såg en annons om en fjord/frieser där man pratade varmt om dess ridbarhet. Men alla bilderna föreställde en häst som står still i hage/stall. Visar inte direkt dess fantastiska gångarter

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka