annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kommer nog aldrig att köpa en riktigt dyr (100k +) häst. Varför säger jag så? För att annonsbilderna är tamigfan värdelösa i åtminstone 95% av annonserna. Visst, jag blir lite grinig över fenomenet i allmänhet, men säljer man en dyr häst som man dessutom skriver varmt om i annonsen, så kan man väl åtminstone besvära sig med att ta en enda bild där hästen är ren och uppställd, eller iaf så att man kan få någon uppfattning om exteriören.. Och vad är det med folk och att inte skriva ut mankhöjden? Suck..

//är tydligen grinig ikväll ;)

"Några viktbärande hästar fast helst mindre" - innebär det att de helst vill ha så små och sköra hästar som möjligt?
Här pratar vi om 1-åriga fullblodshästar... Har varit i kontakt med annonsören vid tidigare annonstillfälle o h*n vill bara ha folk som vågar rida in "vilda" galopphästar....

Det är ett galoppstall, därav den konstiga formuleringen - men hon söker jätteofta folk så jag vet inte hur bra det är att jobba där....:confused:

Alltså jag tänkte också direkt på ett galoppstall - men varför pratar hon om hur bra "hennes" ryttare blivit i hoppning och dressyr? Visst att många skolrider sina galoppörer men det är ju inte någon exceptionell dressyrhäst av en galoppör i träning.. :crazy:

Alltså jag tänkte också direkt på ett galoppstall - men varför pratar hon om hur bra "hennes" ryttare blivit i hoppning och dressyr? Visst att många skolrider sina galoppörer men det är ju inte någon exceptionell dressyrhäst av en galoppör i träning.. :crazy:
Nä vem vet hur hon tänker.... Jag har en hel del erfarenhet från alla möjliga saker, men det hon frågade först var hur mycket jag vägde o när jag var inom gränsen undrade hon om jag ridit in fullblod.... inget annat...

Hästägare som i sina medryttarannonser snackar skit mellan raderna om före detta medryttare har jag aldrig förstått mig på..
Dels så är det otroligt oprofessionellt och dels ruskigt intresse-avtändande att läsa en annons som avslutas med nedlåtande beskrivning av "alla tidigare medryttare".
När annonsen är från en hästägare som också ständigt söker nya medryttare med några månaders mellanrum så kan man inte göra annat än fundera över vem som kanske är det verkliga problemet..

Själv har jag stått på bägge sidor, både som hästägare och medryttare, allt som oftast med tydliga regler eller mål utsatta för bådas skull.
Men dom få duster som uppkommit har enbart varit med hästägare som själva brutit mot sina egna riktlinjer, och som sedan istället skyller sina egna tillkortakommanden på den ena medryttaren efter den andra.. mycket fascinerande. :cautious:

Men dom få duster som uppkommit har enbart varit med hästägare som själva brutit mot sina egna riktlinjer, och som sedan istället skyller sina egna tillkortakommanden på den ena medryttaren efter den andra.. mycket fascinerande. :cautious:

Jag och en vän, som båda stod uppstallade i ett stall (hon med egen häst och jag var medryttare till en annans häst) fick en gång oerhört mycket skäll, vi snackar :rage:, för att vi inte sköljt bettet och plockat undan ett träns som var stallägarens (!?!?!?) samt sopat stallet efter stallägaren. O_o

"Någon som har en gammal sadel att låna ut? För eventuellt senare köp. Sadeln kommer vara noga omhändertagen och ligga i en upp värmd sadelkammare.

Helst i XXområdet, har inget emot att betala frakten om det skulle vara så.

Har tyvärr ingen aning om vad han har för storlek så hade varit skönt om någon kunde komma och va med när jag provar den. Han gillade inte 17"sadeln jag hade innan och jag vill gärna ha en sadel att rida i."

Soft att få både sadel och utprovning gratis! ;)

"Någon som har en gammal sadel att låna ut? För eventuellt senare köp. Sadeln kommer vara noga omhändertagen och ligga i en upp värmd sadelkammare.

Helst i XXområdet, har inget emot att betala frakten om det skulle vara så.

Har tyvärr ingen aning om vad han har för storlek så hade varit skönt om någon kunde komma och va med när jag provar den. Han gillade inte 17"sadeln jag hade innan och jag vill gärna ha en sadel att rida i."

Soft att få både sadel och utprovning gratis! ;)
Ha ha, låter som annonsen borde ligga under "Fodervärd finnes" istället...;) Fodervärd för sadlar...*fniss*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka