stackars den ägarens hästar som har lätt att hålla hull, äter de en gång i veckan då? :ODen här hästen låter lite bortskämd:
"Han har svårt att hålla hullet och får foder varje dag"
Måste de ha foder varje dag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
stackars den ägarens hästar som har lätt att hålla hull, äter de en gång i veckan då? :ODen här hästen låter lite bortskämd:
"Han har svårt att hålla hullet och får foder varje dag"
Måste de ha foder varje dag?
Ingen som vill gissa på vad hästen har i ryggen? Jag tänkte på råg.Ett sto börtsänkes som skogsmulle på grund av att hon har något i ryggen.
Jag upphör aldrig att förvånas över hundannonser. Ofta ser man att säljarna bara vill ha svar från seriösa köpare/hem. Hur lockar man till sig seriösa köpare när man blandar Ovtjarka med Dobermann?Hund iofs
Rubrik: Amstaffvalpar
Vi söker en husse/matte
Mamman är 50% amstaff & 50% doberman
valparna är besiktade, de vill säga: vaccinerade, chipade och genom gått en funktionskontroll.
dom är dessutom delvis rumsrena då vi lärt dom att gå till sandlådan för att uträtta sina behov.
Hur kan de vara amstaffvalpar, då det är blandras? Och syftar dom på typ kattlåda inne, eller sandlåda utomhus?
Såg även en gissar på ung tjej som sökte häst att rida
"har ridit i över 3 år och kan rida på vilka hästar som helst "
Rökt hästkött har du väl hört talas om..?De är med i familjen och har koll på oss och gnäggar gärna och har kol.
Skrivet om två hästar till salu. Kunde inte låta bli o klura på om hästarna rökt mycket i sina dagar. Bra att annonsören är ärlig iofs
OhhhhRökt hästkött har du väl hört talas om..?
Ibland känner jag mej lite lessen när man läser annonser som denna.. En new forest valack, där man i ena meningen beskriver hur bra ponnyn är för att i nästa formulera sig lagom konstigt. I utdrag, översatt från finska:
"Eftersom han har mycket arab och fullblod i stamtavlan så är han mycket känslig och snabb, inte lämplig för nybörjare. Ponnyn är snabb och het.
Det kan hända att han har något problem med ryggen eller någon annanstans eftersom han ibland går i korsgalopp och är lite stel i vänster sida. Ibland känns han lite oren och sen igen alldeles bra och ren.
Säljs förmånligt till trevlig person eftersom jag inte vet om hästen är frisk eller inte och jag har inte tid att tänka på det nu. Vi har inte heller någon passande ryttare för tillfället."
En new forest har väl inte några stora mängder arab eller fullblod i sig.. Stackars ponny, jag hade också försökt springa iväg om jag hade ont någonstans och ägaren inte orkar bry sig i att kolla upp hästen, utan istället vill dumpa den på nån annan.
Finns det ingen tvingande i Finska Djurskyddslagen som i den Svenska, att ägaren har skyldighet att se till att sjuka djur skall undersökas/behandlas av veterinär o vid behov avlivas?Och lycka dessutom till med att sälja en häst som har eventuella fel, men man orkar inte kolla upp det? Man måste ju besikta ändå.
Finns det ingen tvingande i Finska Djurskyddslagen som i den Svenska, att ägaren har skyldighet att se till att sjuka djur skall undersökas/behandlas av veterinär o vid behov avlivas?
Finns det ingen tvingande i Finska Djurskyddslagen som i den Svenska, att ägaren har skyldighet att se till att sjuka djur skall undersökas/behandlas av veterinär o vid behov avlivas?
Och lycka dessutom till med att sälja en häst som har eventuella fel, men man orkar inte kolla upp det? Man måste ju besikta ändå.
Såg nu en häst som kräver en "okomplicerad ryttare". Vad innebär det?
En sån som rider barbacka i mysbyxor och gummistövlar hela dan.Såg nu en häst som kräver en "okomplicerad ryttare". Vad innebär det?
Å, så sorgligtIbland känner jag mej lite lessen när man läser annonser som denna.. En new forest valack, där man i ena meningen beskriver hur bra ponnyn är för att i nästa formulera sig lagom konstigt. I utdrag, översatt från finska:
"Eftersom han har mycket arab och fullblod i stamtavlan så är han mycket känslig och snabb, inte lämplig för nybörjare. Ponnyn är snabb och het.
Det kan hända att han har något problem med ryggen eller någon annanstans eftersom han ibland går i korsgalopp och är lite stel i vänster sida. Ibland känns han lite oren och sen igen alldeles bra och ren.
Säljs förmånligt till trevlig person eftersom jag inte vet om hästen är frisk eller inte och jag har inte tid att tänka på det nu. Vi har inte heller någon passande ryttare för tillfället."
En new forest har väl inte några stora mängder arab eller fullblod i sig.. Stackars ponny, jag hade också försökt springa iväg om jag hade ont någonstans och ägaren inte orkar bry sig i att kolla upp hästen, utan istället vill dumpa den på nån annan.
*fniss*...En sån som rider barbacka i mysbyxor och gummistövlar hela dan.
Men då har du ju en perfekt häst där *köp köp**fniss*...
Men låter som mig..................