annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du bör röntka Luddes höftleder och armbågsleder och vaccinera honom inom en
snar framtid då han precis fyllt 1 år som jag skrev. 5 Nov.
Kastrering är något du naturligtvis själv avgör. Han ska väl dessutom avmaskas
har jag för mig.
Han äter fodret på bilden. Det är han van vid och det bör du fortsätta med.
Du får även med dig måttkoppen. Jag ger honom mat tre gånger om dagen.

En hundannons visserligen:)

Alltså... Hör folk av sig på såna här annonser?

"Mitt islands sto behöver någon som kan motions rida henne 2-3 dagar/vecka när jag jobbar. Hon behöver någon som är erfaren, envisare än vad hon är och stark i hanteringen från marken då hon har fått för sig att sticka från den som leder är roligt. Du ska vara över 18 år och kunna ersätta saker som går sönder i stallet, med utrustningen osv när du är ute och rider för jag är inte gjord av pengar. Det är bra om du har bil också för den kommunala trafiken är inte så bra. Lysa är rolig att rida då hon är spännande. Vissa turer går hon som vilken annan häst som helst medans andra ska hon inte gå bakom, inte lyssna osv. Det blir aldrig en tråkig dag med henne :) Men, du som medryttare får aldrig låta henne vinna. Hon är unghäst och tar åt sig av allt."

Alltså... Hör folk av sig på såna här annonser?

"Mitt islands sto behöver någon som kan motions rida henne 2-3 dagar/vecka när jag jobbar. Hon behöver någon som är erfaren, envisare än vad hon är och stark i hanteringen från marken då hon har fått för sig att sticka från den som leder är roligt. Du ska vara över 18 år och kunna ersätta saker som går sönder i stallet, med utrustningen osv när du är ute och rider för jag är inte gjord av pengar. Det är bra om du har bil också för den kommunala trafiken är inte så bra. Lysa är rolig att rida då hon är spännande. Vissa turer går hon som vilken annan häst som helst medans andra ska hon inte gå bakom, inte lyssna osv. Det blir aldrig en tråkig dag med henne :) Men, du som medryttare får aldrig låta henne vinna. Hon är unghäst och tar åt sig av allt."
Eller hur! Och så betala 800kr/mån på det.
:confused:

Annons i stilen:

Toppstammad (import). Ingen stam alls nämns i annonsen dock..
Hästen används till dressyr 'då den har så långa ben'
osv :p

Alltså säljaren låter jättegullig och rar, och det är en typ av häst jag skulle ringa på själv. Men jag hade nog utformat just en annons lite annorlunda :D

"Bra storlek med hals och i uppförsbacke. Väl sammansatt."
Ja det kan ju vara en fördel att hästen dels har en hals och att den faktiskt sitter ihop. Eller hästar kanske säljs som IKEA-möbler nu? Typ "do it yourself", montera direkt i stallet?

Hahaha kan se det framför mig hur ett par sitter på vardagsrumsgolvet, skitsura på varandra medans dom tappert försöker få ihop den förbannade halsen och tjejen gapar "Det saknas ju för helvete en skruv nummer 7 till halskotpelaren! :rage:"

Hahaha kan se det framför mig hur ett par sitter på vardagsrumsgolvet, skitsura på varandra medans dom tappert försöker få ihop den förbannade halsen och tjejen gapar "Det saknas ju för helvete en skruv nummer 7 till halskotpelaren! :rage:"

"Kul för hela familjen!" kommer det stå i beskrivningen XD
"Men du har ju förhelvete monterat svansen i pannan!"
"Ja, jag önskade mig ju en enhörning för fan!"

Haha ännu en (h)ärlig annons! :D

"Den här pajsaren är snäll att sko! han hoppar vattengrav, men det kan ta dej två timmar ifall han inte känner för det. Han är trafiksäker så länge det inte kommer en lastbil. Han är snäll att klippa om man ger honom tredubbel dos av lugnande, (jag tror att han vill ha dreadlocks..)
Han har samma charmiga kroppsform som min farfar. Han är i sinne en stor och stark krigare, men den mest svidande av alla fiende är lätt omanlig. Han är knottallergiker. Han har under krigets långa år lyckats bryta svansen i en häftig strid mot en vägg. Den funkar finfint att vifta med nu, men den e skev. Han har även i en annan strid i grushagen brutit knät, och opererats för det. Nu funkar även det att springa snabbt med, så han har alltså fortfarande fyra ben, och ingen protes.

på plussidan så är han placerad i 1,30 och när han hoppar så killar det i magen. Alla rädda kärringar kan rida, samt blindstyren, eftersom han likt en åsna, saknar flyktinstinkt. Han gnäggar som en storrökare med whiskeyröst. Han är lojal som en hund, och pussas gärna."

Personer som om och om igen söker nya medryttare pga "oseriösa" personer. Man märker snart vem som egentligen är oseriös
Jag har haft flera annonser ute. Jag tar inget betalt. Den utrustning som medisarna har haft sönder står jag för.
Jag har låtit dem använda finsadeln, haft tillgång till sju fina schabrak, fina träns och så vidare. Jag har aktivt skolat in dem i stallets rutiner och hästens personlighet. Jag har gett mycket positiv kritik.

Medisarna har stannat allt från två gångeri stallet, till fem månader. De har fått jobb, de har köpt egen häst, de har tröttnat, de har fått tag på ny bättre medishäst, deras läxor har blivit fler.
Jag har haft god kontakt efter att de slutat.
Jag vet att ridvägarna är skit i mitt område. Hästen en enmanshäst som föredrar mig. Volten är ofta väldigt blöt. Jag har inte de bästa förutsättningar för att behålla medisarna. Nu funderar jag på att skita i att ha medisar:-(

Jag har haft flera annonser ute. Jag tar inget betalt. Den utrustning som medisarna har haft sönder står jag för.
Jag har låtit dem använda finsadeln, haft tillgång till sju fina schabrak, fina träns och så vidare. Jag har aktivt skolat in dem i stallets rutiner och hästens personlighet. Jag har gett mycket positiv kritik.

Medisarna har stannat allt från två gångeri stallet, till fem månader. De har fått jobb, de har köpt egen häst, de har tröttnat, de har fått tag på ny bättre medishäst, deras läxor har blivit fler.
Jag har haft god kontakt efter att de slutat.
Jag vet att ridvägarna är skit i mitt område. Hästen en enmanshäst som föredrar mig. Volten är ofta väldigt blöt. Jag har inte de bästa förutsättningar för att behålla medisarna. Nu funderar jag på att skita i att ha medisar:-(
Fast skriver du ut att du söker nya personer pga den gamla var oseriös?
Där är en stor skillnad.
Min gamla medishäst har nog haft en fyra medryttare minst sen jag slutade för något år sedan, alla är vi lika oseriösa i annonsen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka