annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon annan än jag som sett sagoponnyannonsen? Söt ponny, men första bilden fick till och med min sambo att utbrista Är den dräktig?!

Såg en annons som initialt såg ganska vettigt ut.. man sökte en ung häst som man kan utvecklas med. Hobbyhäst, grundriden och gärna lite utbildad sådär, snäll, lätthanterlig, trafiksäker, inga skador eller problem sen tidigare. Mankhöjd 150-170.
Sen tappade jag hakan:

"Jag kommer i nuläget inte kunna ge mer än 4000kr men kan garantera ett toppen hem och massa kärlek och motion dagligen. Ingår utrustning så är det ju kanon."

Ok??

Vad får man ens för UTRUSTNING för 4000 kr liksom? Och denna människa tänker sig att få en frisk, trevlig, utbildad häst också?
:banghead:

Och oavsett om jag kan tänka mig att sälja min häst för dessa pengar, aldrig i livet att jag skulle lämna den till någon som inte har mer än 4000 kr för INKÖP av hästen, hur mycket pengar har man till veterinärvård då? *ryser*

Fast skriver man "tyvärr bara" så är det nog inte 40 000 kr människan tänkt skriva? För det är väl ett rimligt pris på det efterfrågade tänker jag..

Kanske personen i fråga tycker att 40 000 kr är lite i underkant? Jag vet inte, vill bara inte tro att någon har tänkt få en häst för endast 4000 kr... Fast det finns ju nog folk till allt. :meh:

Kanske personen i fråga tycker att 40 000 kr är lite i underkant? Jag vet inte, vill bara inte tro att någon har tänkt få en häst för endast 4000 kr... Fast det finns ju nog folk till allt. :meh:
jag fick en häst för 4000kr inklusive sadel, tyglar, grimna longerpisk och longerlina ^_^. oinriden shettis med fång tendenser, för ca 15 år sedan ;).
fast jag håller med dig, för 4000kr får man knappt en ok sadel.

Såg en annons som initialt såg ganska vettigt ut.. man sökte en ung häst som man kan utvecklas med. Hobbyhäst, grundriden och gärna lite utbildad sådär, snäll, lätthanterlig, trafiksäker, inga skador eller problem sen tidigare. Mankhöjd 150-170.
Sen tappade jag hakan:

"Jag kommer i nuläget inte kunna ge mer än 4000kr men kan garantera ett toppen hem och massa kärlek och motion dagligen. Ingår utrustning så är det ju kanon."

Ok??

Vad får man ens för UTRUSTNING för 4000 kr liksom? Och denna människa tänker sig att få en frisk, trevlig, utbildad häst också?
:banghead:

Och oavsett om jag kan tänka mig att sälja min häst för dessa pengar, aldrig i livet att jag skulle lämna den till någon som inte har mer än 4000 kr för INKÖP av hästen, hur mycket pengar har man till veterinärvård då? *ryser*
Händer varje dag när folk letar shetlandsponnyer. Den ska vara frisk, inkörd, inriden och bra barnponny.
Det ska dessutom ingå täcke, träns, sadel, rockard och sele. Maxpris är angivet till 4000 och slutklämmen är "OBS! Inga fantasipriser"...

jag fick en häst för 4000kr inklusive sadel, tyglar, grimna longerpisk och longerlina ^_^. oinriden shettis med fång tendenser, för ca 15 år sedan ;).

Klart det händer, fast i ditt fall var det lite annat än "hobbyhäst, grundriden och gärna lite utbildad sådär, snäll, lätthanterlig, trafiksäker, inga skador eller problem sen tidigare". :)
Har också, precis som @ajdidodii reagerat på att många har vääldigt låga maxpris, får mig lite att fundera vem det är som har de där fantasiprisena...

Jag köpte min förra häst för 3000:- samt köpte med sadeln för lika mycket pengar. Frisk travare på 16 år, inte utbildad men gick att rida lektioner på, trafiksäker, lätthanterlig etc. Detta var dock cirka 6 år sedan.

Eh.. O_o

"Ett sto efter Victory Party säljes till avel då hon så ofta är brunstig. Hon är inriden också men går ej att provridas.

F d travare, kan galoppskänkel och dressyr, men passar som sagt bäst till avel. Vid intresse mailas fler bilder."

Eh.. O_o

"Ett sto efter Victory Party säljes till avel då hon så ofta är brunstig. Hon är inriden också men går ej att provridas.

F d travare, kan galoppskänkel och dressyr, men passar som sagt bäst till avel. Vid intresse mailas fler bilder."
Filmen "Children of Men" från 2006 handlar om ett dystopiskt framtidssamhälle där jordens människor har blivit infertila och människan håller på att dö ut som art. Mitt i detta mörker upptäcker dock huvudpersonen ett sista hopp för mänskligheten – en gravid kvinna.

Ungefär så tänker jag mig att den här annonsören ser på hästavel. :up:

Eh.. O_o

Kan galoppskänkel och dressyr, men går inte att provrida. kan man rida henne efter man köpt henne? Eller är hon inte ridbar alls? I så fall är det ju betydelselöst om hon kan galoppskänkel eller inte.

Jag fick en frisk men lite besvärlig sjuårig quarterhäst för 3000kr (rätt antal nollor) för ett år sedan. Visserligen utan utrustning, men ändå.

Jättejättesöt ponny (under inridning) som iofs såg väldigt väldigt snäll och välhanterad ut. Men funderade lite på meningen:

"Runt metern hög = bra förstaponny"

Själv har jag nog inte höjden som synonym för en förstaponny, särskilt inte helt inriden.. :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

Tillbaka