annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag heter XX, jag är 47 år och har en 2-årig halvblods valack, mycket snäll att hantera, men han är unghäst. Jag söker en tjej/kille, över 25 år som vill ta hand om honom 1-2 dagar/kvällar i veckan. Ta in honom från hagen, sköta om honom, ta honom på en promenad, mocka boxen, borsta honom, träna honom med träns, lindor, skydd, longergjord, osv... han är ju unghäst, så träning, träning, träning ska du ha tålamod för. Han kommer ridas in i vår, 2015, så du som vill ta hand om honom nu, får såklart första tjing att bli medryttare på honom då, om du vill. Du bör ej vara längre än 170 och väga mest 65 kg. Han står i ett stall i Upplands Väsby, mot Barkarby hållet, du bör ha bil. Jag vill att du är snäll mot hästar, har mycket tålamod, inte bara vill rida utan att du vill och kan sköta om en unghäst med allt vad det innebär, har stallvana, har ordningssinne och är lugn. 1 gång i veckan kostar 600 kronor i månaden. 2 gånger i veckan kostar 1000 kronor i månaden. När han blir inriden kostar det mer. Inga under 25 år Tack.

Kul att betala 1000 spänn/mån för att få vara skötare...

Jag heter XX, jag är 47 år och har en 2-årig halvblods valack, mycket snäll att hantera, men han är unghäst. Jag söker en tjej/kille, över 25 år som vill ta hand om honom 1-2 dagar/kvällar i veckan. Ta in honom från hagen, sköta om honom, ta honom på en promenad, mocka boxen, borsta honom, träna honom med träns, lindor, skydd, longergjord, osv... han är ju unghäst, så träning, träning, träning ska du ha tålamod för. Han kommer ridas in i vår, 2015, så du som vill ta hand om honom nu, får såklart första tjing att bli medryttare på honom då, om du vill. Du bör ej vara längre än 170 och väga mest 65 kg. Han står i ett stall i Upplands Väsby, mot Barkarby hållet, du bör ha bil. Jag vill att du är snäll mot hästar, har mycket tålamod, inte bara vill rida utan att du vill och kan sköta om en unghäst med allt vad det innebär, har stallvana, har ordningssinne och är lugn. 1 gång i veckan kostar 600 kronor i månaden. 2 gånger i veckan kostar 1000 kronor i månaden. När han blir inriden kostar det mer. Inga under 25 år Tack.

Kul att betala 1000 spänn/mån för att få vara skötare...

:eek::wtf::meh:

Inte? Men det är ju ett jättebra upplägg. Få betalt för att någon ska utbilda ens häst. *ironisk*

Intressant också att hon har längd/viktgräns på en häst som inte ska ridas än. Låter förövrigt som gränser för en stor ponny och inte ett halvblod...

Säker på att det är en hon som har hästen? Eller du kanske sett annonsen? Jag tänker att det låter typiskt kille/kontaktannons att nämna sin egen ålder och sedan önska en trevlig (hälften så gammal) ålder på en hästtjej.

Säker på att det är en hon som har hästen? Eller du kanske sett annonsen? Jag tänker att det låter typiskt kille/kontaktannons att nämna sin egen ålder och sedan önska en trevlig (hälften så gammal) ålder på en hästtjej.

Ja, man vet ju aldrig. Det stod ett kvinnonamn i och för sig. Men annonsen hittade jag på hastnet och det var en (flera?) bilder på en ung häst som såg rätt trevlig ut och passade in på beskrivningen (i alla fall utseende och åldersmässigt). Men jag håller med, när man tänker efter så låter det rätt creepy. Oavsett så tycker jag att det är sjukt fräckt.

Alltså what's up med alla låga viktgränser? Jag är 168cm lång och knappast tjock. Pendlar mellan 65 och 67 typ. Jag kan ju knappt rida hälften av alla medryttarhästar som annonseras ut. Måste man vara smal som en jävla pinne för att rida halvblod på mellan 160-165 cm? O_o
Max 60-65kg my ass. Är hästen i god form ska den väl ändå klara att bära mer än så?

Alltså what's up med alla låga viktgränser? Jag är 168cm lång och knappast tjock. Pendlar mellan 65 och 67 typ. Jag kan ju knappt rida hälften av alla medryttarhästar som annonseras ut. Måste man vara smal som en jävla pinne för att rida halvblod på mellan 160-165 cm? O_o
Max 60-65kg my ass. Är hästen i god form ska den väl ändå klara att bära mer än så?
håller med, väger själv runt 75kg och det är inget en häst i god form inte klarar av att bära, är det en liten, klen och omusklad häst som inte ens har styrka att bära sig i form så är det ju ngt man kan ha viktgräns på.

(jag letar medryttare nu och tänker typ; så länge ryttaren rider hästen i bra balans och form så spelar vikten mycket liten roll, rider hen hästen helt ur form och har dålig balans så hade jag inte velat ha upp ngn som väger runt 85-90+).

"
Nu är min dotters ponny Herr Nilsson till salu.
Han är svart med vit man och svans.
3 år gammal och inriden.
1 meter hög.
Vikt bärande.
Han är van att stå ute året om.
Han är lite svår lastad men är man två så är han snäll och medgörlig.
Vikt ca 70-80 kg.
Men för övrigt är han jätte snäll att rida och hålla på med.
Han kastar ALDRIG av ryttaren
Busar ALDRIG.
Bits ALDRIG.
Sparkar ALDRIG.
Han är dock jätte svår att få och gå fram. Står mer än gärna still.
Sadel och träns ingår (bommen är dock trasig men Herr Nilsson har inga rygg problem och bär den gärna) :)"

Och sen en bild på en trähäst!:rofl:

Så man är smal som en pinne om man väger 60 kg?

Är bara så trött på att folk skriver smal som en jävla pinne om normalviktiga människor.
Det handlar om att vi människor är olika. Om jag skulle gå ned till 60 kg (164 cm) så skulle jag behöva bli av med en stor del muskelmassa och resultatet skulle bli... en pinne. Sedan har jag en väninna som är ungefär lika lång som jag, hon har väldigt liten del muskelmassa och fyller därför ut sina 60 kg mer - och är defenitivt INTE en pinne. Jag gissar att jag skulle ha liknande kroppsform som henne om jag gick ner till 75 kg.

Självklart är det individbaserat! Därav blir jag trött på folk som skriver "smal som en jävla pinne" om folk bara för att de väger en viss summa kilon.

Men jösses nu tar du väl ändå i från tårna? :eek: Jag ställde en fråga, "måste man vara smal som en jävla pinne?". Hur du fick detta till "Alla som väger si eller så många kilon är automatiskt smala som pinnar" vet jag inte. Att det var just 60-65 som nämndes är för att det är denna gräns jag sett i många annonser. I mitt fall hade jag sett undernärd ut om jag vägde under 60kg. Som både TinyWiny och Houdinie skrivit så är det högst individuellt hur människor ser ut när de väger x antal kilon.
Tagga ner lite och sluta ta saker som personliga påhopp så fortsätter vi hålla en trevlig ton i den här tråden, det har vi nämligen lyckats mycket bra med hittills :)

friska Kvinna friesain häst, hon är en fin häst du någonsin satt öga. Hon är 6 år gammal, 1600 pounds kg och är ungefär fullvuxen. har tagits upp i mycket gott skick. mycket mild och vänlig med nybörjare och erfarenhet Ridders. kommer med ett års hälsa garanti .contact för mer information.

7500:- Jo men visst serru! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Bildtråd

Omröstningar

Tillbaka