Jag heter XX, jag är 47 år och har en 2-årig halvblods valack, mycket snäll att hantera, men han är unghäst. Jag söker en tjej/kille, över 25 år som vill ta hand om honom 1-2 dagar/kvällar i veckan. Ta in honom från hagen, sköta om honom, ta honom på en promenad, mocka boxen, borsta honom, träna honom med träns, lindor, skydd, longergjord, osv... han är ju unghäst, så träning, träning, träning ska du ha tålamod för. Han kommer ridas in i vår, 2015, så du som vill ta hand om honom nu, får såklart första tjing att bli medryttare på honom då, om du vill. Du bör ej vara längre än 170 och väga mest 65 kg. Han står i ett stall i Upplands Väsby, mot Barkarby hållet, du bör ha bil. Jag vill att du är snäll mot hästar, har mycket tålamod, inte bara vill rida utan att du vill och kan sköta om en unghäst med allt vad det innebär, har stallvana, har ordningssinne och är lugn. 1 gång i veckan kostar 600 kronor i månaden. 2 gånger i veckan kostar 1000 kronor i månaden. När han blir inriden kostar det mer. Inga under 25 år Tack.
Kul att betala 1000 spänn/mån för att få vara skötare...
Kul att betala 1000 spänn/mån för att få vara skötare...