annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
friska Kvinna friesain häst, hon är en fin häst du någonsin satt öga. Hon är 6 år gammal, 1600 pounds kg och är ungefär fullvuxen. har tagits upp i mycket gott skick. mycket mild och vänlig med nybörjare och erfarenhet Ridders. kommer med ett års hälsa garanti .contact för mer information.

7500:- Jo men visst serru! :D
Det kanske är i Euro.

Men jösses nu tar du väl ändå i från tårna? :eek: Jag ställde en fråga, "måste man vara smal som en jävla pinne?". Hur du fick detta till "Alla som väger si eller så många kilon är automatiskt smala som pinnar" vet jag inte. Att det var just 60-65 som nämndes är för att det är denna gräns jag sett i många annonser. I mitt fall hade jag sett undernärd ut om jag vägde under 60kg. Som både TinyWiny och Houdinie skrivit så är det högst individuellt hur människor ser ut när de väger x antal kilon.
Tagga ner lite och sluta ta saker som personliga påhopp så fortsätter vi hålla en trevlig ton i den här tråden, det har vi nämligen lyckats mycket bra med hittills :)
Hur hade du reagerat om någon skrivit.

Måsten man vara fet som en jävla en gris och väga 65-70 kg för att....?

Det är mer accepterat att håna någon som är smal än att håna en tjock person för personens vikt.
Det är absolut förbjudet att ens antyda att någon behöver gå ner i vikt men helt okey att rynka på näsan och säga någon är för smal.

Men jösses nu tar du väl ändå i från tårna? :eek: Jag ställde en fråga, "måste man vara smal som en jävla pinne?". Hur du fick detta till "Alla som väger si eller så många kilon är automatiskt smala som pinnar" vet jag inte. Att det var just 60-65 som nämndes är för att det är denna gräns jag sett i många annonser. I mitt fall hade jag sett undernärd ut om jag vägde under 60kg. Som både TinyWiny och Houdinie skrivit så är det högst individuellt hur människor ser ut när de väger x antal kilon.
Tagga ner lite och sluta ta saker som personliga påhopp så fortsätter vi hålla en trevlig ton i den här tråden, det har vi nämligen lyckats mycket bra med hittills :)
Hur hade du reagerat om någon skrivit.

Måsten man vara fet som en jävla en gris och väga 65-70 kg för att....?
(Troligtvis hade du blivit anklagad för ätstörningspropaganda)

Det är mer accepterat att håna någon som är smal än att håna en tjock person för personens vikt.
Det är absolut förbjudet att ens antyda att någon behöver gå ner i vikt men helt okey att rynka på näsan och säga någon är för smal.

Jag tar det inte som ett personligt påhopp. Jag är bara trött på att set är ok att thinshama smala människor. Likaväl som jag blir trött när folk fatshamar tjocka människor.

Jag tar det inte som ett personligt påhopp. Jag är bara trött på att set är ok att thinshama smala människor. Likaväl som jag blir trött när folk fatshamar tjocka människor.
Fast nu var det ju inte riktigt det jag gjorde, eller hur? Jag skrev helt och hållet ur MITT perspektiv och i det fallet så hade jag varit bra jävla smal om jag vägde under 60kg. Hur du får det till att jag hatar smala och tycker det är ok att "thinshama", ja det vette fan.

Fast nu var det ju inte riktigt det jag gjorde, eller hur? Jag skrev helt och hållet ur MITT perspektiv och i det fallet så hade jag varit bra jävla smal om jag vägde under 60kg. Hur du får det till att jag hatar smala och tycker det är ok att "thinshama", ja det vette fan.
Tycker du verkligen inte själv att det låter otrevligt att prata om folks kroppsformer i termer av "som en jävla pinne"? Och nej, det framgår inte i ditt ursprungsinlägg att det är enbart dig själv du menar eftersom du använder det generella "man". Jag fattar att du inte menar något illa, men precis som @Springsteen tycker jag att det är tråkigt att folk slentrianmässigt väljer nedsättande uttryck om smala.

Självklart. Men jag skriver inte "måste man vara fet som en jävla boll" om normalviktiga individer.

Personen som tycker att man (kan vara) är smal som en pinne på 60kg beskrev också att den är 168cm lång. Alltså var vikten relaterad till en längd.
Och det finns fler personer (även jag) som skulle vara i underhull för att komma ner till den vikten. 60 kg kan vara normalvikt men det kan också vara underhull.

För övrigt håller jag med: 60kg låter inte som en realistisk maximal ryttarvikt på ett "normalt halvblod". Det finns studier som visar att en häst bekvämt bär 20% av sin vikt. Vad väger ett halvblod? Knappast 300kg i alla fall.

60 kg kan vara normalvikt men det kan också vara underhull.

Eller överhull. Angående längden så är jag själv 168cm lång och hade haft lite överhull om jag vägde 60kg, 54 är lagom för mig. Men det är liksom inte det det handlar om. Jag orkar väl egentligen inte ge mig in i diskussionen, men jag tycker precis som flera andra att det var fruktansvärt onödigt att lägga till "måste man vara smal som en jävla pinne?" precis som det hade varit onödigt att skriva "måste man vara fet som en jävla boll?".

(Även jag håller dock med om att 60kg är en otroligt låg viktgräns på ett friskt halvblod)

60 kg är överhull för mig, jag är 167 och min idealvikt ligger på 53-54 kg, då jag har lagom med kurvor och inga onödiga fett depåer.

Om jag skulle välja en medryttare till min häst, så väljer jag självklart en duktig lättvikt ryttare som sliter mindre på hästen i första hand.
(Även om hästen klarar av 20% av egen kroppsvikt.)

Hittade en häst vid namn Lasagne till salu...
Som om det inte vore hemskt nog att döpa en häst till Lasagne så är hästen i fråga dessutom bara 1 år gammal och alltså, mest troligt, född efter hästköttsskandalen? Hur har uppfödaren tänkt egentligen?

@karinstarin tror inte att det är denne som fött upp den här hästen, då de andra egna uppfödningarna har helt andra namn så som diverse Harry Potter karaktärer, sagofigurer och dyl.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka