annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg idag ett avelssto som inte gick att lasta, precis inriden (trots 11 år), "nerv på in och utsida" samtidigt som hästen säljs som projekthäst. Det står även fin stam... Vilket innebär?? :confused: Kanske bra att skriva stam om man nu ska sälja dem för avel. Samt, vilken avelshäst! Perfekt avelssto som inte går att lasta! Kanske avelssto till gårdens shettishingst? För alla har ju självklart en seminstation hemma... :angel:
Ja, varför inte avla på en "projekthäst", då går avels säkert framåt... :meh:

De har dessutom satt ett ganska högt pris på hästen.
Det är sådana där annonser där man kan misstänka att ena parten i familjen vill att hästantalet ska minska och det är inte den parten som skriver annonsen :D

Såg annons på Facebook. Något i stil med "Sto säljes för sällskap eller avel men helst avel då hon är så duktig mor. Går även att rida om man orkar bråka med henne. Går inte att fånga i hagen, går inte att rida all0s om hon är ensam. Är inte så trevlig i hantering och lastning! väldigt rädd av sig" mm mm

Folks reaktion? "Det var den ärligaste annonsen jag någon sin läst" :banghead:
Själv ville jag bara fråga vad f*n det var för egenskaper som gör stot så bra att det överhuvudtaget borde användas i avel?!

jag har en saluannons ute och en "fodervärd/ryttaresökes annons..

Flera har hört av sig gällande saluannonsen och vill ha filmer samt bilder, flera vill ha film på mamman också.. Man skickar allt och ber grabben springa ute i regnet med sto och föl sen får man.. Tack för bilderna. Söt häst!... knäpptyst..:banghead:

Alltså det svaret vill ingen säljare ha, det låter som ngn som bara vill se bilder eller tom ha bilder för eget bruk..

jag har en saluannons ute och en "fodervärd/ryttaresökes annons..

Flera har hört av sig gällande saluannonsen och vill ha filmer samt bilder, flera vill ha film på mamman också.. Man skickar allt och ber grabben springa ute i regnet med sto och föl sen får man.. Tack för bilderna. Söt häst!... knäpptyst..:banghead:

Alltså det svaret vill ingen säljare ha, det låter som ngn som bara vill se bilder eller tom ha bilder för eget bruk..
Det känner jag så väl igen! Tycker att allt för många oseriösa hör av sig på hästannonser. Det var en spekulant som skulle kommit och titta på en dressyrhäst. Men under natten fölade stoet och jag var helt färdigt, så jag ringde och avbokade. Ingen svarade. Fick sedan ett SMS där det stod "Du hade ringt?". Jag svarade med att stoet hade fölat och var tvungen att ställa in. Fick som svar "ok". O_o
Är man intresserad så bokar man väl om en ny tid och dag?! :eek: Fick känslan att de bara skulle titta på häst för skojs skull. Hästen som de skulle titta på kostade 100 000+, visste om att de skulle titta på en annan häst som kostade runt 30 000. Lite pris skillnad... Troligtvis sådana som bara åker runt och rider hästar, men man vet ju aldrig..

Hahaha! :)
@rostad jag har fått hur många mail som helst med har du fler bilder samt förfrågningar om film. Sen tyst, snart skickar jag inget om de inte ringer upp först.

Hahaha! :)
@rostad jag har fått hur många mail som helst med har du fler bilder samt förfrågningar om film. Sen tyst, snart skickar jag inget om de inte ringer upp först.
Jag skickar bara om de ringer. Känns inte så seriöst att skicka mejl, har telefonen på mig nästan alltid (har den av när jag rider eller håller lektion). Är man intresserad så ringer man, inte mejlar (så anser jag ivf).

Jag skickar bara om de ringer. Känns inte så seriöst att skicka mejl, har telefonen på mig nästan alltid (har den av när jag rider eller håller lektion). Är man intresserad så ringer man, inte mejlar (så anser jag ivf).

Jag har mailat och frågat om hästen finns kvar, men också skrivit att är den det så ringer jag upp, alt lämnar mitt nr och ber dom ringa när dom har tid.
Jag ringer faktiskt helst inte som första kontakt eftersom jag har social fobi och telefonfobi. Det skulle kännas hemskt om jag ringde och så var hästen redan såld. Finns den kvar är jag inställd på att den fortfarande finns tillgänglig att köpa och då får jag en motivering till att klara av att ringa :)

Men sen finns det många oseriösa som bara vill vara brevvänner. Har gott om erfarenhet av det..

Jag har mailat och frågat om hästen finns kvar, men också skrivit att är den det så ringer jag upp, alt lämnar mitt nr och ber dom ringa när dom har tid.
Jag ringer faktiskt helst inte som första kontakt eftersom jag har social fobi och telefonfobi. Det skulle kännas hemskt om jag ringde och så var hästen redan såld. Finns den kvar är jag inställd på att den fortfarande finns tillgänglig att köpa och då får jag en motivering till att klara av att ringa :)

Men sen finns det många oseriösa som bara vill vara brevvänner. Har gott om erfarenhet av det..
Det är väl en sak att mejla och fråga om hästen finns kvar, för att sedan ringa upp. Men för min egen del, så är jag ur usel på att sätta mig ner vid datorn och svara på mejlen. Får kanske 10-15 mejl om dagen gällande försäljningshästar, vissa dagar har jag inte tid att svara på alla. Därför anser jag att det är bättre att de ringer. Tycker att det är helt ok att mejla och fråga om hästen finns kvar. :up:

Inte en hästrelaterad annons, men jag tyckte att den var lite rolig XD
"Lång ranglig jätte irriterande tomatplanta bortskänkes.
Trodde när jag fick den att det var en kort söt lite busktomat men den växte och blev jätte stor och som ni ser slår den i taket.
Om den inte hittar ett nytt hem riskerar den avlivning.
Vill helst att den kommer till ett hem som har tid att ge den det den behöver. Vill att den ska få bo i en stor kruka och inte en lite trång som idag.
Om ingen vill ge denna ett nytt hem riskerar den avlivning för jag klarar inte av att ha den kvar.

Tomatplanta + pinne som håller upp den - 0 kr
Större kruka att plantera om samt vattenuppsamlarfat - 50 kr"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka