annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den kanske har gått i avel?
Det var en hingst, så, om den gått i avel kan iaf. jag tycka att några meriter bör nämnas. Det kan finnas miljoner anledningar till varför hästen inte är inriden, annonsen var bara lite lustig, tyckte jag :) Främst då den saknade bild, gällde en 11-årig hingst som inte var inriden trots sin ålder och ingen förklaring till varför ^^

"Namn: Hertingen av Andorra Info: Hej, nu har jag äntligen bestämt mig för att ta beslutet av att sälja min kära gamla vän. Han har varit med mig sedan födsel och han har producerat ett antal fina föl vid namn Maja, Thilda, Tess och Olivia. Dessa har liksom sin fader fått fina resultat i kapplöpning, påskjakt, ett antal kampsporter samt startat OS i armbrytning i Peru. Detta har de alla gjort som ett team, men somsagt så har jag tagit beslutet att Mr. Andorra ska få lämna vår lilla familj för ett liv likt prärjen fullt av äventyr och faror som lurar runt alla hörn. Jag vill att du som är intresserad ska vara medveten om hans position som Hertig och att du ska kunna uppfylla alla hans krav, men kom ihåg han kan smaka gott på mackan med :) Utbildad: OS i pilkastning, samt trekant i VM och fullt utbildad inom dansens alla stiler så som, vals, hula hula och regndans! "

Bild på en lama dessutom!
http://www.hastnet.se/marknad/annons.php?annonsid=41175&marknad=3

"Namn: Hertingen av Andorra Info: Hej, nu har jag äntligen bestämt mig för att ta beslutet av att sälja min kära gamla vän. Han har varit med mig sedan födsel och han har producerat ett antal fina föl vid namn Maja, Thilda, Tess och Olivia. Dessa har liksom sin fader fått fina resultat i kapplöpning, påskjakt, ett antal kampsporter samt startat OS i armbrytning i Peru. Detta har de alla gjort som ett team, men somsagt så har jag tagit beslutet att Mr. Andorra ska få lämna vår lilla familj för ett liv likt prärjen fullt av äventyr och faror som lurar runt alla hörn. Jag vill att du som är intresserad ska vara medveten om hans position som Hertig och att du ska kunna uppfylla alla hans krav, men kom ihåg han kan smaka gott på mackan med :) Utbildad: OS i pilkastning, samt trekant i VM och fullt utbildad inom dansens alla stiler så som, vals, hula hula och regndans! "

JAG DÖR!! :rofl: :rofl:

Jag outar säkert någon nu, men min senaste annons var det en människa som absolut skulle köpa och ville sätta in pengarna på mitt konto direkt innan hon ens sett ponnyn. Inte nog med det, hon skulle ta med sig släp och hämta den direkt! Jag sa stopp och belägg, jag släpper inte iväg en ögonsten till någon okänd utan att veta något om människan eller var den skulle hamna. Jag körde ca 10 mil enkel resa för att hitta att det fanns varken stallplats eller hagar! :crazy:

Nu kommer den att lånas ut på prov en månad med möjlighet att avbryta när som helst, antingen av mig eller av den nya spekulanten för jag vill vara 100% säker på att det blir rätt. De har varit hit och tittat, vi har hörts av på mail, telefon, sms och jag har varit och sett var den ska hamna.

Det skrivs avtal och jag kommer själv att köra dit den och jag tror den kommer få jättebra, men helst hade jag ju behållit den själv så kommer den tillbaka är det ingen katastrof. :love:

Jag outar säkert någon nu, men min senaste annons var det en människa som absolut skulle köpa och ville sätta in pengarna på mitt konto direkt innan hon ens sett ponnyn. Inte nog med det, hon skulle ta med sig släp och hämta den direkt! Jag sa stopp och belägg, jag släpper inte iväg en ögonsten till någon okänd utan att veta något om människan eller var den skulle hamna. Jag körde ca 10 mil enkel resa för att hitta att det fanns varken stallplats eller hagar! :crazy:

Nu kommer den att lånas ut på prov en månad med möjlighet att avbryta när som helst, antingen av mig eller av den nya spekulanten för jag vill vara 100% säker på att det blir rätt. De har varit hit och tittat, vi har hörts av på mail, telefon, sms och jag har varit och sett var den ska hamna.

Det skrivs avtal och jag kommer själv att köra dit den och jag tror den kommer få jättebra, men helst hade jag ju behållit den själv så kommer den tillbaka är det ingen katastrof. :love:
Vad hade de för svar på det???

Fast det där är ingen lama utan en alpacka, och för mig som också har alpackor så förstår jag annonsen fullständigt.
Könen benämns som hingst, sto och föl. Pilkastningen är förmodligen att han spottar träffsäkert, armbrytning förekommer absolut mellan alpackor som bråkar (fast med halsarna istället), och dansar gör dom ofta!
Dessutom kan man äta alpacka, så visst kan han läggas på mackan.

Det enda jag kan tycka är att annonsen hamnat lite fel under "Foderhästar"...;)

Vad hade de för svar på det???
Jag vill inte hänga ut människan för mycket men jag hade bett denne att kolla upp lite saker innan vi ev skulle gå vidare. Köparen skickade ett sms dagen efter mitt besök att hon inte kunde köpa henne då hon var en korsning, bl a. ;)

För min del kändes det inte bra och det fanns mer som gav mig dåliga vibbar, till skillnad mot de som ska ha den nu. Nu är det jobbiga bara att den åker men jag kommer hälsa på och vi kommer ha tät kontakt då båda vill att det ska bli bra. Blir det något knas tar jag hem den på dagen. :up:

Fast det där är ingen lama utan en alpacka, och för mig som också har alpackor så förstår jag annonsen fullständigt.
Könen benämns som hingst, sto och föl. Pilkastningen är förmodligen att han spottar träffsäkert, armbrytning förekommer absolut mellan alpackor som bråkar (fast med halsarna istället), och dansar gör dom ofta!
Dessutom kan man äta alpacka, så visst kan han läggas på mackan.

Det enda jag kan tycka är att annonsen hamnat lite fel under "Foderhästar"...;)

Fast just den bilden är en bild som jag är ganska säker används som meme, så tror inte det är en riktig annons

Det förvånar mig att de är så många som har haft hästar "i sina ägor" si eller så många år. T ex finns just nu:
"Xx har varit i mina ägor sedan han var 4 år", "Har varit i våra ägor sedan han var tre år...", "Vår älskade ponny ska nu säljas efter 6 år i våra ägor".

Detta tycks vara särskilt vanligt för ponnyer, men även stora hästar i ägorna förekommer.
Ser framför mig en häst djupt nergrävd i myllan.... Eller är det prepositionen som är fel? Ska det var "på våra/mina ägor"? Dvs hästarna håller sig på den egna gården? Men bevisligen har en del av dem åtminstone varit på tävlingar, och då måste de väl ha lämnat ägorna?

Såg denna "Sökes"annons i en köp och sälj grupp på Facebook häromdagen...

"Finns det någon eller några som har sadlar som dom kan tänkas ge bort. Kravet på sadeln är att den ska vara funktionsduglig, gärna om man får tillbehör, även runt 16-18 tum, normal-vid i bommen.
Samt att ni står för frakten."

Jo men jag pungar gärna ut med några hundringar i frakt för att någon random främling ska få min sadel helt gratis :meh:

eqtshc.jpg

Senast ändrad:
Hittade den här på FB, kategori "Höga krav utan att vilja betala för det" samt "Sköna omskrivningar"

"
Är du någon av vår nya skötare?
Sökes i norra Stockholm!
Noggranna mogna ansvarsfulla tjejer/killar för lättare stallarbetes uppgifter på gård och framförallt de som kan följa med som skötare och ansvara för hästar/ponnyer ute på tävling och uppdrag.

Du ska vara social och utåtriktad då vi möter mycket folk någorlunda stresstålig lugn och trygg med djuren klara av att jobba självständigt och självgående under vägledning och följa instruktioner. Du ska kunna rida hästen/ponnyn självständigt i alla gångarter på bana, skog och även i trafik i stan och viktigt att du ska kunna arbeta den i lång och låg form med mjuka händer! även för töm med/utan vagn. Det är ett plus om du är intresserad utav klicker och trickträning och trivs att arbeta med metoden shaaping och med så lite hjälpmedel (utrustning) som möjligt.
Det är bra om du gillar barn och ungdomar och har ett hjärta för personer med särskilda behov då de oftast är största målgruppen vi stöter på på uppdrag ute. Körkort är ett stort plus men inget krav. Detta är mer för den som har ett brinnande intresse av hästar och önskar att lära sig mer och utveckla sig och följa med på massa roliga uppdrag i sommar med likasinnade vänner mer än den som söker ett arbete för att försörja sig på. Ersättning disk!

PMa mig en presentation av dig som ska innehålla;
Namn? ålder? bor? erfarenhet av hästar/ridning? utbildning inom? jobbar/pluggar? körkort nej/ja? -om ja - van vid att köra hästtransport? Intresserad av inom häst? Vill utvecklas med inom häst? Vilka dagar/hur många dagar/när kan du vara här?
PMa mig för mer info !

"

Nej, för vem söker väl jobb man kan försörja sig på? Det är väl helt underordnat, får jag bara leka med andras hästar så kan jag leva på luft och bo i en pappkartong... :banghead:
Det har inte slagit dem att de flesta som inte behöver tjäna pengar normalt sett är för unga(och därmed för oerfana) för deras krav?

Såg denna "Sökes"annons i en köp och sälj grupp på Facebook häromdagen...

"Finns det någon eller några som har sadlar som dom kan tänkas ge bort. Kravet på sadeln är att den ska vara funktionsduglig, gärna om man får tillbehör, även runt 16-18 tum, normal-vid i bommen.
Samt att ni står för frakten."

Jo men jag pungar gärna ut med några hundringar i frakt för att någon random främling ska få min sadel helt gratis :meh:

eqtshc.jpg

Haha men gud :D:banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård
  • Atletix

Omröstningar