annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har väl inte direkt med roliga annonser att göra men såg på hästmagazinets hemsida att ponnyn vars annons jag kikat drömmande och flitigt på blev dödad av blixten igår :( Så tragiskt...

stoföl med 4 vita ben och bläs.
med jätte fin stam.
endast serösa!

hm jaa, varför kan man inte bara skriva ut den jätte fina stammen?? (särskrivning med mening).

Såg för någon vecka sedan en kul annons.

En liten hästtransport från åttiotalet. (tror jag det var) som de renoverat och nu ville ha 30'000 kr för :)

Hittade just en b-ponny som var utbildad LC/LC - och som hade hoppat enstaka hinder på 70 cm. Med den logiken kan jag hoppa MSVA+5, för jag har ju minsann hoppat enstaka hinder på 125 cm med c-ponny :idea:.

Öhm...nån som vill byta en lägenhet mot en häst? Eller byta den mot en annan häst trots att ägaren tappat intresset?

"Säljer hästen på grund av att jag tappat intresset och hon behöver komma till nån som verkligen vill ge henne allt. Pålitlig att rida ut på lasta sko bada rida barbaka på. Mycket fin i dressyren har ett underbart steg. Hon är mycket häst. I hoppnigen kan hon va svår när hon ej litar på sin ryttare och då kan bli lite stoig och vilja gö som hon själv vill men med rätt ryttare och tålamod en underbar häst. Stamad efter pappan Baloubet du rouet sf mor jurmanda. Min häst namn är moonlight. Lös hoppat upp till 120 utan problem. Men ja vill att hon kommer till en som vill köra dressyr på henne. Smsa eller ring. Svarar ej på mail. Och sms är bäst. Ja kan även tänka mig byta henne mot en lägenhet 2a eller 3a. Eller bytas mot annan häst."

Den var heller inte billig, 75000. Allt pga sin pappa?

"Det bästa av två världar möts i denna designer rasen Pekingese registrerats, mästare bloodline.These bebisar är super söt, kärleksfull och lekfull. Det gör stor familj eller lägenhet husdjur. De har stor personlighet, gullig nallebjörn ansikten, knapp näsor, och super fluffiga rockar. De kommer absolut att smälta ditt hjärta. Jag har män och kvinnor kvar och redo att gå."

Såg just en annons på en halt häst.
Skrittades nu men höll inte för ridning.
Annonserades under araber, men var ingen arab.
Hästen var 20 år.

Vem vill köpa problem?
Och varför är var 10:e annons under arabkategorin inte ngn arab?

Om de är från hästnet du sett annonsen så blir de automatiskt araber om man missat att välja kategori. Råkade själv utför de när jag skulle sälja häst. Är de från nån annanstans du sett den så vet jag inte

Om de är från hästnet du sett annonsen så blir de automatiskt araber om man missat att välja kategori. Råkade själv utför de när jag skulle sälja häst. Är de från nån annanstans du sett den så vet jag inte

Ah, är det därför! Jag har funderat ibland just när de så uppenbart ligger fel, men ligger under just arab.

Undrar varför man skriver ut att ponnyn köptes för 400 000 för tre år sedan, men väljer att inte skriva ut något om vad den kostar nu? Känns ju lite mer relevant att få veta vad dagspriset är.

Såg även en annons med rubriken "Liten och ful". :laugh: Kul med ärliga försäljare!:D

Det förklarar saken!
har irriterat mig på det jättelänge!
Just denna annons står det dock utskrivet att det inte är en arab med..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka