annonsera mera :D

• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare Cita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 998
  • Visningar Visningar 289 492
Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte bara annonserna kan vara heltokiga, svaren på annonserna kan få en att bryta ihop ibland. Det värsta annonssvaret någonsin fick jag idag när jag lade ut min hästtransport på annons. Jag fick ett sms: Ser att du säljer ett släp. Jag undrar om det finns möjlighet att byta mot ett föl... Har ett welsh mountain sto som jag tänkt betäcka nästa år. MVH xxxx
Hur tänkte hon? Tänkte hon alls? Jag har skrattat gott hela eftermiddagen.

Inte bara annonserna kan vara heltokiga, svaren på annonserna kan få en att bryta ihop ibland. Det värsta annonssvaret någonsin fick jag idag när jag lade ut min hästtransport på annons. Jag fick ett sms: Ser att du säljer ett släp. Jag undrar om det finns möjlighet att byta mot ett föl... Har ett welsh mountain sto som jag tänkt betäcka nästa år. MVH xxxx
Hur tänkte hon? Tänkte hon alls? Jag har skrattat gott hela eftermiddagen.
Hon tänkte att du ska ha kvar släpet i två år tills fölet är tillverkat. :rofl:

Okej det här var ju inget extremt men tyckte det var ganska roligt ändå. Inga krusiduller här inte :p

"Snäll att rida i skog och mark, både med och utan sällskap. En underbar häst att ha roligt med.
Skulle även passa perfekt på ridskola eller som Tanthäst."

Jag skulle sälja min sadel en gång och fick ett fint erbjudande: Byta en sadel som kostade 5000:- mot en lovande unghäst som egentligen var dyrare men som ägaren behövde få bort fort. Jag tackade vänligt men bestämt nej, hade ingen ledig plats i stallet och tänkte lägga pengarna på en ny sadel.

Undrar hur många svar hon får på denna annons:

"Jag är en 17- snart 18årig tjej som nu kan tänka mig att ta hem en häst för träning. Likt ett fodervärdsavtal förutom att du står för hästens kostnader och jag står för träningen. Jag tar inget extra betalt för själva tiden jag lägger ner på hästen, det nöjet är på min sida! :-) Jag kan även tävla hästen om så önskas, då står du för startavgiften.

Jag har för närvarande min egenutbildade ponny hemma. Har tidigare även ägt storhäst. Unghäst- och hingstvana finns. Jag är väldigt nogrann med att hästarna mår bra och välmåendet går alltid i första hand. Jag är ansvarsfull och lägger upp träning efter individen i sig."

Okej det här var ju inget extremt men tyckte det var ganska roligt ändå. Inga krusiduller här inte :p

"Snäll att rida i skog och mark, både med och utan sällskap. En underbar häst att ha roligt med.

Jag funderar alltid lite på vilka hästar som kvalar in som "tanthäst" och "mor och dotterhäst" och "perfekt övergångshäst från ponny" och "juniorhäst". :idea::)

Jag annonserade ut en sadel för ett par år sedan och fick svar av en tjej som ville köpa min sadel för 500:- (priset var satt till 5000:- vilket var rätt billigt för den sadeln). Hon skrev också att hon hade ingen sadel till hästen och fick hon inte köpa min för 500:- så skulle hennes häst vara tvungen att avlivas.

"Jag är en 17- snart 18årig tjej som nu kan tänka mig att ta hem en häst för träning. Likt ett fodervärdsavtal förutom att du står för hästens kostnader och jag står för träningen. Jag tar inget extra betalt för själva tiden jag lägger ner på hästen, det nöjet är på min sida! :-) Jag kan även tävla hästen om så önskas, då står du för startavgiften.

Jag har för närvarande min egenutbildade ponny hemma. Har tidigare även ägt storhäst. Unghäst- och hingstvana finns. Jag är väldigt nogrann med att hästarna mår bra och välmåendet går alltid i första hand. Jag är ansvarsfull och lägger upp träning efter individen i sig."
Fattar inte vilka som får svar på sina fodervärdsannonser öht. Jag personligen lämnar hellremin häst till en förälder som annonserar (tyder på föräldraengagemang) eller en vuxen som söker häst än TJENA JAG ÄR FEMTON OCH HAR RIDIT IN OCH UTBILDAT TYP HUUUUR MÅNGA HÄSTAR SOM HELST, BETALA ALLT SÅ KAN JAG RIDA.

obs ingen direkt kritik mot personen som skrev just annonsen du citerade, men överlag tycker jagmig se hur många beridar/unghästutbildartonåringar som helst och vet själv hur "duktig" jag var i den åldern. ENligt mig själv alltså. Utgår ifrån det.

fattar inte varför jag inte fick någrasvar då jag sökte hästkompis att rida ut och trimma på banan med ibland men jag kanske har dålig självinsikt eller nåt

Har sett såna förut och undrar alltid om det är någon som går på dem. Snacka om att vilja rida gratis, ägaren betalar medan tjejen tänker göra allt det roliga. Jätteschysst att hon inte tar extra betalt för tiden hon lägger ner på hästen:banghead:

Jag funderar alltid lite på vilka hästar som kvalar in som "tanthäst" och "mor och dotterhäst" och "perfekt övergångshäst från ponny" och "juniorhäst". :idea::)

Haha men jag fattar ändå. Våran första häst var nog en tanthäst. Jättefint halvblodssto som egentligen var en hopphäst, hade startat 1.30 och var i god kondition. Vi fick henne "billigt" då ägaren var tvungen att flytta utomlands.

Helt underbar häst. Gudasnäll, bra att utvecklas på för mig som var 15 då och en bra start för min mamma som inte ridit på nästan 30 år. Läromästare i dressyren, helt orädd för allt, snäll att lasta, duscha, ut i skogen själv eller med sällskap i snörstorm, regn eller vad som helst. Hade henne i sju år och hon gjorde aldrig något dumt under den tiden. Så ja en riktig tanthäst egentligen.

Men jag hade nog formulerat det annorlunda i en annons. Men ja var lite som den där tröga ponnyn som såldes där beskrivningen av ridningen var "som en 240 utan servo att styra" eller vad det var. Kanske dåligt men samtidigt vet de som har erfarenhet EXAKT vad hen menar :D

wintec 500 cair är ju en svinigt svår sadel att stava till för många. Cair skriver ju rn del ochdet är ju bra, men caire, car, air (supervanlgit) och chair...? :D

Fast jag inbillar mig att det är ett vedertaget uttryck..? En tanthäst är ju en okomplicerad häst som är snäll och inte ställer till med något större bekymmer i vardagen.

Ja, en tanthäst är vad jag kommer söka efter sen. Inbillar mig också att tanthäst, eller mor/dotterhäst, är en helt trafiksäker och mycke trygg häst/ponny som knappt kärnvapen kan rubba till sken.

Annonsör som söker medryttarhäst:

"Finns inte något jag inte kan och inte någon häst jag inte kan rida."

Lite för kaxigt för mig, men alla som har något problem med sin häst har ju lösningen här :angel:

Kan denna människa rida och utbilda min ena shettis tro? Han är 90 cm hög och klarar ryttare på Max 40 kg i brist på muskler.

Hejsan,
Såg din annons att du söker medryttarhäst.
Berätta gärna mer om vad du söker och mer om dig själv.
MVH

Inte en annons , men svar på en annons jag hade ute.
Jag skrev i annonsen exakt ad jag söker och berättade även om mig själv, mycket utförligt båda delarna...

Hejsan,
Såg din annons att du söker medryttarhäst.
Berätta gärna mer om vad du söker och mer om dig själv.
MVH

Inte en annons , men svar på en annons jag hade ute.
Jag skrev i annonsen exakt ad jag söker och berättade även om mig själv, mycket utförligt båda delarna...

Åh jag hatar sånt..

Mitt tips är att du bara kopierar det du skrev i annonsen, inte som att personen som svarade läste det ändå :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka