annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg precis en annons där hästen beskrivs som "tävlingshäst i fin kondition och form, redo för våren tävlingar".
Bilden visar en riktigt utmärglad stackare utan en enda muskel på kroppen och alla revben sticker ut :(

Borde de inte köpt en gräsklippare istället?

Vi har 3 st ston, 2, 3 och 4 år gamla. Vi köpte dem i juni 2013 för att ha dem till att beta av gräsmark. Det visade sig att vår hage var för liten och gräset hinner inte växa upp tillräckligt utan vi måste stödfodra. Vi har beslutat sälja alla 3 i ett paket, 8 000:- för samtliga. "Flickorna" är trevliga och pratsamma och kommer gärna fram och vill bli klappade

Borde de inte köpt en gräsklippare istället?

Vi har 3 st ston, 2, 3 och 4 år gamla. Vi köpte dem i juni 2013 för att ha dem till att beta av gräsmark. Det visade sig att vår hage var för liten och gräset hinner inte växa upp tillräckligt utan vi måste stödfodra. Vi har beslutat sälja alla 3 i ett paket, 8 000:- för samtliga. "Flickorna" är trevliga och pratsamma och kommer gärna fram och vill bli klappade

Får kanske hade varit lämpligare bytesdjur :idea:

Men annars var det rätt gulligt faktiskt :D

Jag har en hel del saker till salu och har haft de annonserade ute ganska länge. Fick svar på en annons om ett bett som jag sänkt priset på från 100 kr till 50 kr för att jag vill bli av med bettet.

Får svar av en tjej som är super intresserad och bor i grann kommunen där jag har hästen uppstallad. Tjejen ville först pruta ganska rejält och var villig att betala 20 kr för bettet. Jag sa nej till budet och sa att jag inte säljer bettet under 50 kr. Hon kom med motbud på 40 kr men jag tackade nej till det med. Tillslut skrev hon att hon egentligen inte har användning för bettet och därför inte ville köpa till utsatt pris. Svarade då tillbaka att då väntar jag hellre på att någon som har användning för bettet samt var villig att betala utsatt pris hör av sig.
Då får jag tillbaka ett argt mejl där hon minsann var först och därför krävde hon att få bettet för 40 kr som va hennes sista bud. Jag svarar tillbaka att jag behåller det hellre själv i så fall. Får då ett nytt mejl någon dag senare att hon var villig att betala utsatt pris om jag kunde möta upp henne på platsen hon ville. Jag kollade upp bussar från min kommun till grann kommunen för att se om det fanns någon som passade. Jag hör av mig och säger att jag kan ta bussen som är inne klockan X men att vi får mötas knappt 800 m från stället hon ville då ja va tvungen att hinna med nästa buss till stallet och gjorde detta bara för att vara snäll. Då skriver hon att hon går på högskolan som ligger vid platsen hon ville mötas på och det var så långt att gå till min hållplats så hon ville fortfarande mötas där hon sa från början. Skrev då tillbaka att det är ju lika långt för mig att gå och att det faktiskt var hon som ville ha bettet så då får hon ju komma och hämta det själv. Jag tyckte jag varit tillräckligt snäll som skulle ta bussen 45 min hemifrån till ett ställe där jag inte annars är plus att jag då även får stå för busspengarna (som skulle gå på 38 kr) så jag sa att jag struntar i detta då jag tycker det blev alldeles för mycket krångel för min del och jag går ju i stort sett back på eländet också. Fick aldrig nått svar på det :cool:

Hur tänker folk egentligen? :confused::banghead:

ja folk.!

de jag irriterar mig mest på är om jag lägger ut en sökes annons.. tex att jag söker ett svart träns i storlek full.. å så få rjag ett svar att de är nån som har ett brunt träns i storlek cob.. ja fast jag söker ju i full för att cob är för litet för min häst.. känns så onödigt att ens svara på sånt..

Vill hitta en medryttare men hittar bara "hej jag är satsande ung vuxen som letar storhäst för 130 hoppning" eller "hej jag är 13 år och vill rida privat för att utvecklas mer än man gör på ridskola kan typ det man behöver kunna".

Det framkom ju inte riktigt ur den kommentar jag besvarade. I den kommentaren flinades det åt att köra dressyr. Jag har inte läst hela annonsen, och hela annonsen citerades inte.

Nu var ju annonsen jag kommenterade precis ovanför mitt inlägg ;) Om du tar och läser den annonsen förstår du nog varför "köra dressyr" var lustigt uttryckt. Som om hästen var en bil typ, bara att tuta och köra dressyr.

Alltså, man har ju fått sin beskärda del med konstiga annons-svar i sina dagar. Som den tjejen som kunde vara schysst och köpa mina två oanvända, ouppackade helhalsvintertäcken för sammanlagt 350 kr, OM jag betalade frakten. :meh: Absolut, verkligen.

Höll allvarligt på att bli galen i höstas när jag skulle sälja min unghäst som var insutten. Sutten på, skrittad lite med ledare ungefär. Stod i annonsen väldigt tydligt. Ändå fick man trehundra himla svar om ' är han inriden'?' Och en massa andra saker som redan stod i annonsen.

Sen ringde en pappa en tidig söndagmorgon för de hade sett annonsen och dottern hade blivit sååååå förälskad.
De skulle tvunget komma precis samma dag som de ringde, den dagen min mamma fyllde jämt och skulle ha fest så jag kunde verkligen inte. Tog tio minuter sen ringde de igen och undrade om det passade vid 14? Eh, NEJ!

Åh men dottern såg så fram emot att få titta på hästen så jag som är dumsnäll sa att ja men jag kan väl komma iväg en liten stund då. (efter ett par samtal till)

De ringer igen och tösen är så exalterad för att provrida. Ja, men det blir ju inte mycket att provrida, han är ju bara sutten på. (vilket jag förklarat flera gånger under samtalens gång)
Och då är jag oärlig, för hur kan jag då påstå att hästen har fem gångarter?! Det räknas bara som gångart om hästen går att ridas i den utan problem. :cool:
Hade jag haft en 4-åring som haft 5 befästa gångarter så hade jag a: inte sålt den eller b: velat ha ett helt annat pris.
De skulle då återkomma med hur dags de skulle komma.
De har fortfarande inte återkommit, men man hade ju den där stressen gnagande hela dagen för de ringde verkligen hela tiden och låg på och vägrade lyssna på mig.
Som tur är kom rätt köpare sen,:) men det var väldigt många konstiga typer först.

Och jag som kånner mig framfusig när jag ringer upp en gång och smsar om de inte svarar då, när säljaren inte svarat på mail på ett dygn... Haha. Ligger nog i kraftigt lä.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka