annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Vill man ha henne som skogsmulle är det ingen nybörjarhäst då hon kan göra luft språng som jag dock inte tror hon gör för att hon är dum utan för att hon har haft ont. Men en skritt tur med lite trav utan krav så är hon super cool."

Varför rider man en häst som troligtvis har ont??? Förstår mig inte på vissa människor.. :banghead:

Kl.

Hittade denna annons idag. Vad tycks?? Jag skulle gäärna betala för att du ska ha häst.. eller inte.. :cool:

(OBS!! Har ändrat lite för att inte namn mm ska finnas med)

"Jag skulle vilja ha en häst på foder typ i 1månad för att se hur det är att ha en egen häst och se hur det går. Jag vill att bara den månaden att ägaren till hästen ska betala allt ( alltså som vanligt ) sedan får vi se om jag får ha kvar hästen och att jag då betalar. Tyvärr så är mina föräldrar inte hästvana men jag är hästvan har ridit i 7 år och på olika ställen men mest på ridskola för olika instruktörer. Jag har bara haft medryttar hästar förut 4 st olika raser mm. Om du vill ha medryttare så går det bra men jag har redan en medryttarhäst men kan ju ta hand om två alltså bara en till. Jag önskar att hästen finns i ******* eller ca15 minuter från ********. Mvh **** mejla mig direkt!"

Hittade denna annons idag. Vad tycks?? Jag skulle gäärna betala för att du ska ha häst.. eller inte.. :cool:

(OBS!! Har ändrat lite för att inte namn mm ska finnas med)

"Jag skulle vilja ha en häst på foder typ i 1månad för att se hur det är att ha en egen häst och se hur det går. Jag vill att bara den månaden att ägaren till hästen ska betala allt ( alltså som vanligt ) sedan får vi se om jag får ha kvar hästen och att jag då betalar. Tyvärr så är mina föräldrar inte hästvana men jag är hästvan har ridit i 7 år och på olika ställen men mest på ridskola för olika instruktörer. Jag har bara haft medryttar hästar förut 4 st olika raser mm. Om du vill ha medryttare så går det bra men jag har redan en medryttarhäst men kan ju ta hand om två alltså bara en till. Jag önskar att hästen finns i ******* eller ca15 minuter från ********. Mvh **** mejla mig direkt!"

Den var fin!
Översatt:
"Jag vill att du låter mig ha din häst på heltid grats i en månad och sedan kanske jag kan vara fodervärd."

Vet inte om denna har nämnts någon gång tidigare i tråden, men en av de sämsta annonserna jag har läst informerade kort och gott om att en fjording var till salu, följt av stycket:

"Han är som fjordingar är mest. Inget speciellt med honom."

Tänkte de att den formuleringen lät seriös och säljande eller? :arghh:

Jodå, har sett hästar äldre än så tyvärr. Senast såg jag en 30-årig häst som skulle iväg till varje pris. Det är väl tyvärr pengarna det handlar om.

Ja samma med hundar, sett annonser där de ska sälja hundar på 11,12,13 år, vem vill ta över en så gammal hund och fixa avlivningen inom kort, ingen skulle jag gissa?
Och stackars djur och byta hem sin sista tid i livet.
Har märkt på mina hundar som älskar allt och alla att när de blivit gamla har jag betytt mer än någonsin för dom.

Min gamla hund som tidigare glatt följde med vem som helst bara de lekte , följer inte ens med min kille längre även om han har köttbullar och leksaker, hon tittar efter mig nu på ett sätt hon aldrig gjort förr.

Precis, det är väl just det hon borde prova på? Rid- och skötselbiten har hon väl redan testat om hon nu är fodervärd.
Undra om hon har frågat sina föräldar om lov innan hon annonserade? Kändes lite "ska bevisa att jag kan å om jag redan har den så kan dom ju inte tvinga mig att lämna tillbaka!"

Finns en rätt intressant annons om en hästlastbil ute på en annonssida nu. Massor med text om hur bra bilen är som hästlastbil och låter rätt seriöst. På bilden i annonsen syns enbart lastutrymmet i sidan, och på bilden framgår att i lastutrymmet får man plats med massor med öl.
Precis det man är intresserad av att se när man ska köpa en hästlastbil för X antal hundratusen :cool:

"Jättefin gamling säljes som sällskap. Skogsmulle. Född 1986. Har varit ridskolehäst tidigare och tävlats i hoppning. Nu har han ett skönt liv som pensionär. Säljes pga ändrade familjeförhållanden."

Hittade under araber till salu. Kan den verkligen vara 28 år? Och varför säljer man en så gammal häst? Avliva känns som ett bättre alternativ. 3500 kr vill de ha..

Någon som inte orkar ta ansvaret för slutet sedan, det är bättre att lämpa över på någon annan :banghead:

Annonsören skriver - Jag läser

Billig vi snabb affär. - Antagligen ännu billigare om det drar ut på tiden.
Aldrig halt eller skadad. - Nyimporterad, ingen vet var den har varit innan / Vi kan för lite om hästar för att märka att den är halt / Aldrig lagd under belastning.
Kräver rutinerad ryttare. - Jag är själv för dålig på att rida för att klara av den och antar att det då måste vara hästen det är fel på. / Den är knäpp på riktigt! / Jag har tröttnat på att bli kontaktad av personer med orealistiska förväntningar på hur snäll och lugn en häst kan vara.
Med otroligt stor sorg i hjärtat skall nu mattes älskling säljas... - Vad än det är för häst kommer jag inte att orka med säljaren.
Hoppad 140 på träning - Mm, ett räcke i 6,5an, en solig dag i utförslut och med hemlängtan... Vad har den hoppat på tävling?
Svårklassämne! - Enligt vem? Någon med erfarenhet, eller bara för att den ännu inte har bevisat att den inte kan?
170 cm+ - 180 cm +...
ca 160cm - 152 cm

"En jätte snäll häst i all hantering, lite bestämd men aldrig dum. Vill man ha henne som skogsmulle är det ingen nybörjarhäst då hon kan göra luft språng som jag dock inte tror hon gör för att hon är dum utan för att hon har haft ont. Men en skritt tur med lite trav utan krav så är hon super cool.

Till avel har veterinären sagt att hon skulle passa bra till ponnyavel då hon i grunden skulle varit ponny, men blev för stor.

Väldigt billig häst i längden då hon inte kräver så mycket mat.
"

Vad då billig häst? Det kostar mer än foder... :angel:
Vilken veterinär går och säger: Din häst hade passat bra för avel? :confused:
Obs att hästen skulle passa till just ponnyavel, EFTERSOM hon SKULLE varit en ponny själv(men inte blev det..)
Hur.. tänkte man då? Då lär väl ungarna hennes bli för stora med? ;)

Har några fler

Säljes endast till meriterad tävlingsryttare - Säljs med största sannolikhet inte alls.
Kan även lånas ut på foder till rätt person - Jag vill få mail av varenda fjortis i Sverige, där jag får chansen att ta del av deras livs historia!
Stor personlighet - Massor av olater.
Pga oseriösa köpare är hon åter till salu - Jag är en oseriös säljare som försöker skylla ifrån mig på kunderna
Inga mailsvar! - Jag är kvar på 90-talet!
Säljes då kemin mellan häst och ryttare inte stämmer - Hästen stannar ut sig.

Har några fler

Säljes endast till meriterad tävlingsryttare - Säljs med största sannolikhet inte alls.
Kan även lånas ut på foder till rätt person - Jag vill få mail av varenda fjortis i Sverige, där jag får chansen att ta del av deras livs historia!
Stor personlighet - Massor av olater.
Pga oseriösa köpare är hon åter till salu - Jag är en oseriös säljare som försöker skylla ifrån mig på kunderna
Inga mailsvar! - Jag är kvar på 90-talet!
Säljes då kemin mellan häst och ryttare inte stämmer - Hästen stannar ut sig.
Precis en sådan häst som varje meriterad tävlingsryttare letar efter.. Det måste vara en troll annons!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka