Hej,
Jag har en elva årig halvblodsvalack som inte blev en Grand pris häst.... Hans liv har varit kantat med skador.
Skador som idag inte påverkar honom som en promenadhäst, han är inte triangelmärkt.
Han är en häst som kan ridas ut på själv men han har försmak på att ibland takta beroende på dagshumöret. Han rids i form men han promenadsrids.
Han har ett grinigt temperament som går att hantera med en pedagogisk hantering.
Han stressar i boxen när hans kompis som han är extremt bunden till inte finns i stallet. Det går att han lämnas själv i hagen, ibland är han orolig men för det mesta kan han stå och vänta eller mumsa hö. Han stannar alltid kvar i hagen.
Han kräver mycket mat, grovfoder, hans pappa var etT fullblod så han är en nätt modell på 160cm.
Han säljs för en liten peng om det skulle finnas ett hem till honom som kan ge honom ett gott hästliv med mycket omsorg och pyssel, promenadridning och mycket utevisstelse med god tillgång på mat.
Han är inte försäkrad, efter sin konvalescent tid som tog ett par tre år så bestämde jag mig att skulle det hända något mer med honom så låter jag honom sluta sina dagar...
Han har tidigare stått i ett större stall och där var det inga bekymmer för honom att vara själv i stallet. Idag står han i ett litet stall.
Han ska inte transporteras, han lider av klaustrofobi och ska han flytta till ett nytt hem så ska det ske med lastbil.
Är du seriös och tycker att du är ett bra sista hem för honom så mejla mig och beskriv varför du vill köpa honom så återkommer jag om jag tror att ditt hem skulle passa honom. Jag har haft honom sedan han var 6 månader och han är registrerad i ASVH.
Han lånas ej ut.