annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg just denna formulering:

"Är van att gå i hage, även med andra hästar."

Mycket märkligt redan där, enligt mig, men samma annonsör säljer dessutom en annan häst, vars annons inte innehåller denna formulering. Vad har man för slags syn på hästhållning om man ser det som en bonus värd att påpeka att just den första hästen minsann har fått vara ute i hagen? :eek:

Senast ändrad:
"Ska sälja vår älskade ponny som hoppat allt globen, SM medaljör, falsterbo mm listan kan bli lång va han gjort och alla hans vinster och placeringar upp till msv a.. Säljer eller hyr ut han till nån som vill upp i klasserna.. Han är het mot hinder och älskar hoppa, lätt i all hantering.. Tänkt sälja han för 70000 eller hyr ut han för 35000 för ett år.. I uthyrning så medfölja hans utrustning i uthyrningen medens köper man han så kan man få köpa med det.. Bättre ponny kan ni omöjligt få lovar jag! (maxad 1,40 och 21 år)"

I mina ögon: Lite gammal, lite dyr och lite väl mycket "köp er framgång". Eller ännu bättre; hyr framgång ;)

KL

Vet inte om den här redan varit uppe i tråden, men jag kan inte sluta tänka på en annons från helgen som gick (tror jag) som inleddes med orden "Tragiskt besked! Om inte hästen är borta innan söndag gör min pojkvän slut" (ungefär). Det framgick också att hästen skulle avlivas om den inte blev såld riktigt snabbt.

Jag kan inte få den ur huvudet, varken ordvalet eller händelserna bakom. Varför skriver man så i annonsen? För vem är beskedet tragiskt? Vad tror säljaren att hen ska vinna på att formulera sig så där? Gah!

70 000 för en 21-åring O_o

Det är inte det värsta jag sett. En i grannskapet köpte en äldre ponny, då ca 15års åldern, för 225 000kr. När den sedan skulle säljas vidare begärdes det 500 000kr för den, då ca 20år. Ponnyn har tävlat väldigt mycket och högt men ponnyn blev inte såld för det priset. Och han är fortfarande kvar i deras ägo.

Det är inte det värsta jag sett. En i grannskapet köpte en äldre ponny, då ca 15års åldern, för 225 000kr. När den sedan skulle säljas vidare begärdes det 500 000kr för den, då ca 20år. Ponnyn har tävlat väldigt mycket och högt men ponnyn blev inte såld för det priset. Och han är fortfarande kvar i deras ägo.
Nä... Vem törs köpa en hårt tävlad och tränad ponny över 20 år? Galet.

@Gimlan precis, välfigt få som gör det. Priset sänktes efter ett tag men blev likväl inte såld. Den såldes som en ponny som man kunde klättra i klasserna med.

KL

Vet inte om den här redan varit uppe i tråden, men jag kan inte sluta tänka på en annons från helgen som gick (tror jag) som inleddes med orden "Tragiskt besked! Om inte hästen är borta innan söndag gör min pojkvän slut" (ungefär). Det framgick också att hästen skulle avlivas om den inte blev såld riktigt snabbt.

Jag kan inte få den ur huvudet, varken ordvalet eller händelserna bakom. Varför skriver man så i annonsen? För vem är beskedet tragiskt? Vad tror säljaren att hen ska vinna på att formulera sig så där? Gah!
Den annonsen var ett "skämt"! Det var några "vänner" till nämnda pojkvän i annonsen som lagt ut den som ett skämt till hans födelsedag :grin: Blocket raderar inga annonser om det inte är den som lagt upp dem som begär det, ej heller när det är sådana här tragiska "skämt" :grin:

Hej,
Jag har en elva årig halvblodsvalack som inte blev en Grand pris häst.... Hans liv har varit kantat med skador.
Skador som idag inte påverkar honom som en promenadhäst, han är inte triangelmärkt.
Han är en häst som kan ridas ut på själv men han har försmak på att ibland takta beroende på dagshumöret. Han rids i form men han promenadsrids.
Han har ett grinigt temperament som går att hantera med en pedagogisk hantering.
Han stressar i boxen när hans kompis som han är extremt bunden till inte finns i stallet. Det går att han lämnas själv i hagen, ibland är han orolig men för det mesta kan han stå och vänta eller mumsa hö. Han stannar alltid kvar i hagen.
Han kräver mycket mat, grovfoder, hans pappa var etT fullblod så han är en nätt modell på 160cm.
Han säljs för en liten peng om det skulle finnas ett hem till honom som kan ge honom ett gott hästliv med mycket omsorg och pyssel, promenadridning och mycket utevisstelse med god tillgång på mat.
Han är inte försäkrad, efter sin konvalescent tid som tog ett par tre år så bestämde jag mig att skulle det hända något mer med honom så låter jag honom sluta sina dagar...
Han har tidigare stått i ett större stall och där var det inga bekymmer för honom att vara själv i stallet. Idag står han i ett litet stall.
Han ska inte transporteras, han lider av klaustrofobi och ska han flytta till ett nytt hem så ska det ske med lastbil.
Är du seriös och tycker att du är ett bra sista hem för honom så mejla mig och beskriv varför du vill köpa honom så återkommer jag om jag tror att ditt hem skulle passa honom. Jag har haft honom sedan han var 6 månader och han är registrerad i ASVH.
Han lånas ej ut.

Ärligt i alla fall, men vem tusan tror de ska få några spekulanter efter en sådan annons? O_o

såg en annons för ganska länge sen å ett sto som nyss var importerad från Tyskland, nyss inriden och startklar Msv B :confused:

Om det är en häst som har varit ute i 2-3 månader och annonsen om och om uppdateras med att denne fått konstiga svar och oseriösa köpare.. Då undrar jag om det inte är säljaren som är oseriös.

Om det är en häst som har varit ute i 2-3 månader och annonsen om och om uppdateras med att denne fått konstiga svar och oseriösa köpare.. Då undrar jag om det inte är säljaren som är oseriös.

Nja - det kan också möjligen mycket väl stämma då det finns knasbollar bland både köpare och säljare.

Den annonsen var ett "skämt"! Det var några "vänner" till nämnda pojkvän i annonsen som lagt ut den som ett skämt till hans födelsedag :grin: Blocket raderar inga annonser om det inte är den som lagt upp dem som begär det, ej heller när det är sådana här tragiska "skämt" :grin:

Å vad bra att det var ett skämt - men jag undrar hur hästägaren/födelsedagsbarnets flickvän reagerade ...

Å vad bra att det var ett skämt - men jag undrar hur hästägaren/födelsedagsbarnets flickvän reagerade ...

Det påminner mig om en grej! Kommer ihåg att någon (oklart vem) hade lagt upp en tjej i stallets häst på annons som en kul grej. Det var ju liksom en fullt seriös annons med bilder och mycket text och det var skitmånga som hörde av sig till henne och ville köpa hennes häst, som inte var till salu.

Förstår inte riktigt varför någon skulle göra så?? Det är väl inte ett dugg roligt??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka