annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det påminner mig om en grej! Kommer ihåg att någon (oklart vem) hade lagt upp en tjej i stallets häst på annons som en kul grej. Det var ju liksom en fullt seriös annons med bilder och mycket text och det var skitmånga som hörde av sig till henne och ville köpa hennes häst, som inte var till salu.

Förstår inte riktigt varför någon skulle göra så?? Det är väl inte ett dugg roligt??

Med tanke på hur sjukt jobbigt det är att faktiskt sälja grejor på annons på riktigt, så måste det vara världens typ sämsta skämt :wtf:

En annan intressant företeelse är "Intressekoll".
Vem ringer på en sådan annons? Jag läser det som att man inte ens vill sälja, bara ockupera en plats i den digitala verkligheten eller något. Jag skulle aldrig få för mig att ringa på en sådan annons.

En annan intressant företeelse är "Intressekoll".
Vem ringer på en sådan annons? Jag läser det som att man inte ens vill sälja, bara ockupera en plats i den digitala verkligheten eller något. Jag skulle aldrig få för mig att ringa på en sådan annons.
Håller fullständigt med dig! Har nån någonsin svarat på en sån annons?? :confused:

Jag kikar runt lite efter medryttare och bland de annonserna hittar man ju en hel del underligheter. Utdrag ur en annons:
"jag hade en foderhäst innan som älskar att testa. Jag tycker att det är roligt när hästar testar lite då och då."

Och en annan: "Söker en B-ponny, C-ponny eller liten D-ponny nära xxx att rida och ha kul med! Jag har inget emot små busiga, bockande och stegrande ponnys, då det är dem mitt hjärta främst dras till! Red alltid de busiga ponnyerna på ridskolan och på ridläger. Gillar även när det är fart i ponnyn!"

Kan de inte bara skriva rätt ut att de gillar att flänga omkring och sedan skryta om coola de är? :p

Haha, men, vilka bisarra formuleringar! "Jag är pigg på utmaningar och har erfarenhet av busiga hästar," eller något liknande, hade jag skrivit i så fall.

Frilansa som annonsförfattare kanske skulle vara något att satsa på. Det finns ju en marknad, så att säga. :meh:

Ja, det hade ju låtit klart bättre! Jag kan tyvärr lätt föreställa mig vilken typ av ridning någon som tycker det är kul när hästen testar, bockar och stegrar och vill att det ska gå fort ägnar sig åt :eek:

Prissättning är ju ett annat stort ämne att avhandla. Förstår att det kan vara jättesvårt att veta var man bör lägga sig, men ibland tänker jag att en kort sökning på hästar av samma ras, liknande ålder och utbildningsnivå ändå skulle kunna vara nyttig att göra. Såg en halvgammal C-ponny som gick lätt A utannonserad för 160 000kr. Hur kom man fram till den summan? Skulle man mot förmodan lyckas genomföra försäljningen så är ju ändå risken stor att det blir fel sen, betalar man så mycket har man ju antagligen andra förväntningar på vad hästen skall kunna prestera, så risken blir stor att det blir tråkigt för alla inblandade.

Prissättning är ju ett annat stort ämne att avhandla. Förstår att det kan vara jättesvårt att veta var man bör lägga sig, men ibland tänker jag att en kort sökning på hästar av samma ras, liknande ålder och utbildningsnivå ändå skulle kunna vara nyttig att göra. Såg en halvgammal C-ponny som gick lätt A utannonserad för 160 000kr. Hur kom man fram till den summan? Skulle man mot förmodan lyckas genomföra försäljningen så är ju ändå risken stor att det blir fel sen, betalar man så mycket har man ju antagligen andra förväntningar på vad hästen skall kunna prestera, så risken blir stor att det blir tråkigt för alla inblandade.

En C-ponny som går LA på stadiga ganska vettiga % i dressyr är värd sin vikt i guld som läromästare.

En C-ponny som går LA på stadiga ganska vettiga % i dressyr är värd sin vikt i guld som läromästare.

Detta var hoppning med skakiga resultat, men även om det hade varit dressyr så tror jag att det skall vara SM-nivå innan det handlar om de pengarna. Eller bara en kund som är helt okänslig för priset.

Jag hittade en rätt så utförlig annons nyss (hör och häpna!). Men det var ett par saker som fick mig att fnissa lite.
"Frisk och felfri, har exem en kort tid juni aug och vill då kunna gå in dagtid." Frisk och felfri går inte hand i hand med eksem i mina ögon.
"tränad i horsemanship med presseningar och dyligt som ger stabila hästar." Så om jag tar en presenning och drar runt den hejvilt så får jag en stabil häst? :D Skämt åsido, jag tycker bara att det är lite kul att annonsören får det att framstå som att det är själva presenningen som gör hästen stabil, inte övningen XD Men det kanske bara är jag?
Juste, den lämnas ju på öppet köp också! Frågan är om den levereras plomberad och att denna måste vara obruten vid retur..

Nu begriper jag ingenting.. PRE till salu (beskriven som andalusier) - bilder på en maffig PRE.

Men hästen beskrivs som fyrgångare med anlag för pass, eksemfri och med ett islandshästnamn? :confused:

Men åh! Jag tror jag vet vad säljaren gjort. Såg annonsen precis och jag tror att de bara har kopierat en annan annonstext utan att ha en aning om vad som faktiskt står XD

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka