annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför? Varför, varför, varför!?
"tik som är blandras med bordercollie och labrador. Pappan är blandras boxer och bullmastiff. Detta blir hundar med energi och framåtanda"

På tal om hundar så hittade jag en intressant annons på en Collie för omplacering.
Den hutlöst långa annonsen avrundades med:
"Jag ger mig rätten att avbryta köp tills papperna är skrivna då de inte är så enkelt att släppa honom."

Ja för det lär ju locka många köpare... En oseriös säljare som kan dra sig ur affären precis när som helst :meh:

Finns ju ett stort antal sådana hopplösa hästannonser också. Ibland känns det som att folk kommer direkt in från papperstidningsvärlden och inte riktigt fattar att de inte betalar per rad för annonser på nätet. "Valack, 13 år, fux, utbildad." Jaha, liksom? Du tog dig inte tid att notera att alla andra annonser på den här sidan är minst tio gånger längre än din? Du hade verkligen inte två och en halv minut över till att skriva någonting mer än det här?

Har varit utbildad tidigare men efter en långvarig vila sattes han igång igen i våras. Han har blivit mycket sparsamt tränad och vi har endast ridit honom i grundgångarterna och hoppat låga hinder, vilket han tycker är superkul. Har återigen vilat under sommaren p.g.a. ändrade familjeförhållanden samt bristande tid. Aldrig varit skadad vad jag vet.
Han förtjänar att komma till någon som kan ge honom mycket motion och kärlek. Han älskar att bli pysslad med . Har dock aldrig blivit flyttad från gården så han behöver en hel del lastträning. Högsta prioritet kommer att läggas på att han får ett gott hem. Det är viktigare än något annat. En häst som kan utvecklas massor och som man kommer få en väldigt kul tid med! Priset är satt med tanke på nuvarande kondition/utbildningsnivå och behovet av lastträning.

Se beskrivning.

Den är alltså aldrig flyttad från gården, men "aldrig varit skadad vad jag vet" och "varit utbildad tidigare" men står inget om ev tidigare nivå på utbildningen?

Finns ju ett stort antal sådana hopplösa hästannonser också. Ibland känns det som att folk kommer direkt in från papperstidningsvärlden och inte riktigt fattar att de inte betalar per rad för annonser på nätet. "Valack, 13 år, fux, utbildad." Jaha, liksom? Du tog dig inte tid att notera att alla andra annonser på den här sidan är minst tio gånger längre än din? Du hade verkligen inte två och en halv minut över till att skriva någonting mer än det här?

Vet du, jag tror ta mig tusan också det. Vilket är konstigt för det är väl i princip bara de riktigt gamla som tänker så fortfarande? :confused:

Blir alltid förvånad när jag ser sådana annonser. En gång såg jag dock en annons som var ganska lång och hyfsat utförlig, men det skrevs aldrig ut ras, ålder eller storlek på hästen. Bara "häst säljes".

Dök precis upp en annons här på Buke för en "Sötdämpande" jacka. Jag är inte säker på att jag vill dämpa min söthet om jag ska vara ärlig :P Samma lilla miss har jag även sett på jobbet i arbetsinstruktionerna. Varför en lastbil skulle behöva sötdämpare vet jag dock inte XD

Inte heller en hästannons men det var någon som la ut en "Fin soffa i sfin färg, passar alla hem. Svart" som annons på facebook. På bilden en konstlädersoffa som var så sliten i sitsen att den blivit grå. I kommentarerna fanns snart ett "jag kommer och hämtar, snabbt! Idag!". Några veckor senare ser jag samma soffa ute på annons igen men av en annan person, dock fotad i samma vardagsrum. Då har dock någon sytt på ett extra tyg på sitsen i en helt annan färg. Jag undrar vad som..

Någon som annonserar efter en ny häst... Undrar om hon får några svar.. Haha

"Ras, stam osv är mindre väsentligt men förväntad mankhöjd minst 165 då jag är lång. Inga fantasi priser. Stor hästvana, dåligt utevistelse, pedant skötsel, eget stall"

Någon som annonserar efter en ny häst... Undrar om hon får några svar.. Haha

"Ras, stam osv är mindre väsentligt men förväntad mankhöjd minst 165 då jag är lång. Inga fantasi priser. Stor hästvana, dåligt utevistelse, pedant skötsel, eget stall"
... hoppas verkligen att det är en pekplatta eller mobil som fått fnatt och skrivit om daglig till dålig... annars så är det ju bra att folk är ärliga med hur utevistelsen är :).

Har varit utbildad tidigare men efter en långvarig vila sattes han igång igen i våras. Han har blivit mycket sparsamt tränad och vi har endast ridit honom i grundgångarterna och hoppat låga hinder, vilket han tycker är superkul. Har återigen vilat under sommaren p.g.a. ändrade familjeförhållanden samt bristande tid. Aldrig varit skadad vad jag vet.
Han förtjänar att komma till någon som kan ge honom mycket motion och kärlek. Han älskar att bli pysslad med . Har dock aldrig blivit flyttad från gården så han behöver en hel del lastträning. Högsta prioritet kommer att läggas på att han får ett gott hem. Det är viktigare än något annat. En häst som kan utvecklas massor och som man kommer få en väldigt kul tid med! Priset är satt med tanke på nuvarande kondition/utbildningsnivå och behovet av lastträning.

Se beskrivning.

Den är alltså aldrig flyttad från gården, men "aldrig varit skadad vad jag vet" och "varit utbildad tidigare" men står inget om ev tidigare nivå på utbildningen?

Är lite nyfiken på vilka gångarter som kan räknas som hästens grundgångarter?

Edit: Är det en islänning kan jag iofs förstå att man tolkar det som skritt, trav och galopp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka