annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

Fast njaeh. Då ska det vara en bra häst som man får träna med. Att pröjsa 1000kr för enbart uteritter, oavsett om det bara är skritt eller lite mer valfritt tempo? Aldrig.

Senast ändrad:

Såg just en annons om en som sökte en ponny åt sin son, det var inte att det var under rubriken "hästar säljes" som fick mig att reagera, det misstaget kan hända vem som helst, men att det på "pris" stod 1 kr tyckte jag var lite intressant...:D
Såg även en annons där hästen kostade över 120 000 kr där man skulle fylla i pris, men 54 000 € i texten...o.O enda informationen som gavs om denna dyrbara häst var kön, pappa, ras, inriktning, ålder och att transport betalas av köparen...

Senast ändrad:

:rofl:

Jag kan bli tokig på folk som skriver Nordsvensk, när dom uppenbart säljer en kallblodstravare. Det är inte samma ras.

Ibland står det inget om trav alls utan bara nordsvensk flera gånger i annonsen, och på slutet står det stam, och då är det uppenbart vad det är för ras :grin:

Och alla dessa värdelösa bilder! Om man säljer en hopphäst för 100tusen kanske man inte ska ha en bild där den står med täcke i hagen, eller en bild på huvudet i boxen när den äter hö.

Ja!!!! Jag blir galen på alla annonser där man säljer "varmblod". Jag vill veta RAS, inte TYP!

kl

Jag såg en annons på en ponny som gjorde "spontana byten". Så rätt vad det är man sitter där och galopperar på volten så byter den galopp. :D

*kl*

Det bär mig lite emot att klanka ner på annonser, annonsören vill ju självklart skriva en sådan tilltalande annons som möjligt men ibland blir det tokigt!
Har säkerligen gjort mig skyldig till samma sak själv!

Idag har jag skrattat åt en annons på ett vackert kallblod som på ett suddigt annonsfoto förvånat tittar på fotografen medan den (hästen alltså!) står i en "stör-mig-inte-jag-försöker-bajsa-position" och ser förstoppad ut!
Inte ens Miss Universum skulle sett bra ut under de omständigheterna!:eek:

Dessutom har jag sett en ponny som inte nog med att den har tävlat i 80-85 cm. (om det är i kast med liten boll, hoppning eller i stående längd förtäljer inte annonsen) den är även inriden själv!
Inriden SJÄLV?
Hur bar den sig åt då?

:D

Senast ändrad:

kl

Jag såg en annons på en ponny som gjorde "spontana byten". Så rätt vad det är man sitter där och galopperar på volten så byter den galopp. :D

:D:D:D

En ny gren kanske?
Spontandressyr!

Kan sluta lite hursomhelst!
Åksjuketabletter delas ut till alla tävlande ryttare ca en timma innan start!

KL

Jag tycker medryttare sökes respektive meryttarhäst sökes-annonserna är de roligaste :D Två heeelt olika världar!!

Medryttare sökes annonserna är alltid i sitl med "Medryttare sökes till mitt 24-åriga varmblod! Han är tyvärr inte utbildad. Främst lugna skogsritter. Du måste ha bil och körkort eftersom det inte går bussar. Ridbana och ridhus saknas! Du måste hjälpa till med foder, in- och utsläpp och mockning. Pris 1000 kr/mån."

Medryttarhäst sökes-annonserna är i stil med "Hej! Jag heter Sandra och är 13 år och söker en medryttarhäst! Jag har ridit på ridskola i 4 år. Hästen måste vara snäll och det måste finnas bussförbindelser och ridhus samt möjlighet att rida för tränare och tävla i hoppning. Jag kan tyvärr inte betala något men kan hjälpa till att mocka!"

Nu är detta förvisso inte en hästannons men den speglar lite det du beskriver!
Nämligen det omvända! ;-)

Hund utlånas GRATIS som promenadsällskap!
Här har vi alltså en annonsör som lägger tyngden på att man generöst nog får låna deras hund som sällskap på promenaderna!
Man får även, helt kostnadsfritt det med, ha hunden som sällskap utöver de långa promenaderna!
Wow! ;-)

Varför lägga flera tusen på hunddagis och Doggywalker när man kan vända på steken? ;-)

KL
Au pair för ... hundar och katter? Medan annonsörerna inte har några barn?

Har jag missuppfattat konceptet för Au pair?

Låg en annons ute där det var en som ville hyra ut sin hund som sällskap.

Ska nog börja ta betalt av hundvakterna istället för att ge dem pengar :p

Jag hittade en annons om någon som sålde en "fd kallblodstravare" - nu tävlade hästen inte i trav längre, men den är väl ändå fortfarande en kallblodstravare? Om nån säger fd. kallblodstravare tycker jag att det låter som hästen blivit korv eller liknande :confused:

KL

Jag tycker medryttare sökes respektive meryttarhäst sökes-annonserna är de roligaste :D Två heeelt olika världar!!

Medryttare sökes annonserna är alltid i sitl med "Medryttare sökes till mitt 24-åriga varmblod! Han är tyvärr inte utbildad. Främst lugna skogsritter. Du måste ha bil och körkort eftersom det inte går bussar. Ridbana och ridhus saknas! Du måste hjälpa till med foder, in- och utsläpp och mockning. Pris 1000 kr/mån."

Medryttarhäst sökes-annonserna är i stil med "Hej! Jag heter Sandra och är 13 år och söker en medryttarhäst! Jag har ridit på ridskola i 4 år. Hästen måste vara snäll och det måste finnas bussförbindelser och ridhus samt möjlighet att rida för tränare och tävla i hoppning. Jag kan tyvärr inte betala något men kan hjälpa till att mocka!"

Ja alla stall har ju busshållplats utanför dörren, anlagda ridslingor, padock, ridhus osv. Och sen en gudasnäll grandprix häst som bara väntar på en medryttare.

Är annars snarare de lite bortglömda hästarna i dålig kondition som folk söker ryttare till.

Men det vet du väl, när hästarna inte går på travet längre byter de ras! Gäller både kall- och varmblod. När de lämnar banan blir de.. Araber? Shettisar? Halvblod? Eller varför inte gotlandsruss? Bara att välja!

kl

Det gör min ponny :angel: När hon inte vill göra som jag byter hon galopp och går i förvänd galopp ett tag tills vi bråkat färdigt. Det roligaste är att om jag byter varv, så hon går i rätt, då byter hon galopp igen. Vad som helst, bara vi inte vill samma sak!

Tycker det låter lite lustigt med hästar med ko-stam eller hästar som är "avlade mot kor", ser framför mig hur avkommorna så småningom utvecklar horn och fyra magar :eek:

Förstår ju dock hur anonsörerna menar, och antagligen är det väl så man uttrycker sig i western-sammanhang, men det låter ändå kul :D

:rofl:

Och alla dessa värdelösa bilder! Om man säljer en hopphäst för 100tusen kanske man inte ska ha en bild där den står med täcke i hagen, eller en bild på huvudet i boxen när den äter hö.

Jag hatar såna bilder! Jösses! Man kan väl lägga lite extra tid på att snygga till hästen, ställa upp den och knäppa ett kort! Hela annonsen blir direkt mycket seriösare då!

KL
Au pair för ... hundar och katter? Medan annonsörerna inte har några barn?

Har jag missuppfattat konceptet för Au pair?

Den såg jag också! Verkar lite märkligt, man skulle ju enligt annonsen vara 2 pers (plus en som kom "ibland") på en eller två hundar och ett gäng katter! Låter lite suspekt... :cautious:

Man skulle också hjälpa till i hushållet, men en städerska kom 2 gånger i veckan, och en trädgårdsmästare fanns anställd. Dessutom var det långt till typ allt som man skulle kunna tänka sig att utnyttja om man bor utomlands, dvs berg, strand eller stad...

Väldigt mysko annons...

KL

Såg just en annons om ett utetäcke: säljes slitet och smutsigt Bucas utetäcke...kan man inte tvätta det så skulle det bli lite mera attraktivt? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka