annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

*knapp*
Måste säga att jag verkligen HATAR annonser skrivna som om hästen pratar! "Jag söker en snäll människa som vill ta hand om mig" *kräks*

Och detta jävla missbrukande av Varmblod! Såg för ett par dagar sedan ett Svenskt Varmblod till salu... Med travarstam... Hur svårt kan det vara att skriva travare eller Varmblodig Travare eller vad som helst men just bara Varmblod och då framförallt Svenskt Varmblod retar mig till VANSINNE!!! Ett Svenskt Varmblod är det samma som Svenskt Halvblod och INGET annat!!!

Tack nu fick jag skälla av mig lite!

Skönt att höra att jag inte är ensam om att bli väldigt irriterad över detta fenomen! Jag stör mig även lite på benämningen "ridtravare" som man kan se ibland. Hästens ras är väl fortfarande (svensk) varmblodstravare oavsett vad man använder den till? Jag har aldrig sett ett körhalvblod utannonseras.;):p

kl

Drar mig till minnes en annons jag såg här på bukes annonssidor i höstas. Ett försäljningsstall som skrev i annonsen att anledningen till att hästen inte var så långt utbildad var att den bara ridits i skogen av en dålig ryttare, bokstavligen.

Undrar hur hästens förra ryttare kände sig om denne läste annonsen...

Vill man bli tagen som ett seriöst företag bör man inte snacka skit om hästarnas förra ägare/ryttare öppet i annonsen, oavsett hur sant det än må vara.

Har du sagt att du ska ha henne en dag så måste du åka dit, för då jobbar jag och kan inte ta mig dit. så sjuk eller ej du måste åka dit.

Alltså, visst, jag kan förstå att man gör vissa planer om medryttaren sagt att denne ska ta en dag - men att man måste dit om man är sjuk, nej det är ingen annons jag skulle svara på.

kl

Drar mig till minnes en annons jag såg här på bukes annonssidor i höstas. Ett försäljningsstall som skrev i annonsen att anledningen till att hästen inte var så långt utbildad var att den bara ridits i skogen av en dålig ryttare, bokstavligen.

Undrar hur hästens förra ryttare kände sig om denne läste annonsen...

Vill man bli tagen som ett seriöst företag bör man inte snacka skit om hästarnas förra ägare/ryttare öppet i annonsen, oavsett hur sant det än må vara.

Tror jag har sett den annonsen också, reagerade också massor..! Skulle inte vilja köpa häst från ett sånt ställe...

KL

Sökte häst för ett par år sedan, och såg en film på en söt, ganska ung häst. Det blåste hårt så filmen var för det första skakig och dålig, och hästen var superspänd pga blåsten. Den var stark och man såg att ryttaren kämpade med den, och den skyggade flera gånger. Sedan hade den något problem ned galoppen, den typ stack då ryttaren lade till galoppskänkeln, och ryttaren och filmaren diskuterade det här under filmen...vilken bra säljarfilm. :p

Såg en annan annons på en häst som var jättesnygg, på filmen hade den ett gudomligt steg (!!!) och såg jättetrevlig ut, vi tänkte ringa på den, när vi såg en flickas (som red den hästen) blogg, där man fick reda på att hästen inte var så bra som det verkade...en annan häst som samma flicka red var också till salu, i annonsen var den söt och snäll (dock jättedåliga bilder och film), i bloggen stack den, bockade och kunde inte så mycket...

Säljer man en blandning mellan rottis o ovtjarka o bara vill ha seriösa svar, säger det vad om mig som reagerar på det?

*kl*

Jag tycker att det är hejdlöst kul att se annonser där säljaren filmat när hästen blir riden och ryttaren sitter som en säck potatis och skumpar runt på hästen. Visst är det bra att ha med en film som visar hur hästen rör sig under ryttare.. Men släng för guds skull upp en person som kan rida någorlunda snyggt och stabilt :eek: Ryser av att se hur benen fladdrar runt och slår i sidan på den stackars hästen om och om igen.
Men visst har det sina fördelar med en sådan film.. för om hästen kan gå bra med en skumpande, obalanserad ryttare på ryggen så går den nog bra med vad som helst.. :p

Och som många andra redan har nämnt -> Stör mig väldigt mycket på extremt korta annonser. Du försöker sälja en häst; SKRIV NÅGOT OM DEN! :mad:
En annons som är full av felstavningar är bara :crazy: Visst, en groda kan slinka in (skit händer så att säga) men när var och vartannat ord är helt åt fanders skrivet så blir man bara allmänt trött.

Fnissar även när folk söker en medryttare som ska rida "max EN timme" i skogen, en dag i veckan och betala 1000kr för det hela. Vem sjutton svarar ens på en sådan annons? Eller när folk inte skriver att dom vill ha betalt och först efter en god mailkontakt (eller i värsta fall efter en provridning) häver ur sig en hutlös summa :down:

Kl
Jag gillar inte bilder på hästar i vinterpäls. Jag vet att det är en del av hästens naturliga fenomen, men jag gillar verkligen inte dessa bilder. I synnerhet inte bilder på hästar i vinterpäls, ståendes i hagen, ätandes, med en ihoptryckt kropp.

Haha, och alla dessa bilder. Bilder på hästar på en halv kilometers avstånd, bilder på hästens föräldrar men inte hästen, en hagbild i en lerig hage med täcke på, en bild på huvudet, en bild på två hästar utan att annonsen nämner vilken som är till salu...

*kl*

Hittade detta i en annons idag:

Backar du för utmaningar? Glöm det!
Tycker du om att gosa och mysa i stallet? Glöm det!
Vill du träna och tävla? Glöm det!
Vill du visa upp dig? Glöm det!
Tycker du inte om varmblodstravare? GLÖM DET!

Antar att den som la upp detta har haft dåliga erfarenheter av tidigare medryttare, men tycker inte riktigt det var en lockande inledning på en annons :p Vad det är för fel med att gosa med hästarna i stallet förstår jag inte heller :o

Jag tolkar det som om hästen de erbjuder avskyr gos, är förjävlig att rida, kan inget och ser hemsk ut.

Jag tycker det är konstigt när annonsören måste skriva i annonsen att hästen är chippad och har pass, även när det gäller äldre hästar. Vilka hästar har inte pass nu för tiden?

Jag skulle sälja en sällskapshäst (hon gick inte att rida pga olika skäl men led inte som sällskap) jag gjorde inte bort mig i annonseringen däremot när jag blev uppringd så råkade jag säga: "Pengarna är viktigare än hemmet" i stället för tvärtom som jag menade. Kunde inte sluta skratta :rofl:

Jag tycker det är konstigt när annonsören måste skriva i annonsen att hästen är chippad och har pass, även när det gäller äldre hästar. Vilka hästar har inte pass nu för tiden?

Åh det är många som inte har pass. Jag har ringt på säkert tio stycken det senaste som inte har pass. Jag tycker snarare att var och varannan saknar pass.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka