annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

Såg en annons på bestofblocket:
"Säljer nu våran hästkärra pga att Findus fått hästen;-)"

Ha-Ha-Ha.. Jag dör vad roligt...:meh:

Senast ändrad:

Jo, som tur var täcket billigt :p

KL

Såg just igen en annons där bilden var suddig och nära tagen, och jag har ärligt talat inte en aning om vad bilden föreställde :D ingen förklaring fanns det heller (det var en bildserie på flera saker som såldes, varav en av dem var detta). Borde man skriva och fråga vad det är de säljer? ;)

Säg även två bilder på ett träns som var till salu, ena bilden var av hela tränset, andra bilden en närmare bild på det utsmyckade pannbandet men som var helt suddig, man såg ingenting...:p

Hatar de annonser som ligger kvar och står SÅLT på, och det är endast en vara till salu i annonsen.

Varför tar man inte bort annonsen istället :confused:

Den såg jag också! Verkar lite märkligt, man skulle ju enligt annonsen vara 2 pers (plus en som kom "ibland") på en eller två hundar och ett gäng katter! Låter lite suspekt... :cautious:

Man skulle också hjälpa till i hushållet, men en städerska kom 2 gånger i veckan, och en trädgårdsmästare fanns anställd. Dessutom var det långt till typ allt som man skulle kunna tänka sig att utnyttja om man bor utomlands, dvs berg, strand eller stad...

Väldigt mysko annons...

Min teori var att frun i huset var inlåst på vinden i sann Brontë-anda, och därför behövde lite sällskap.

Maken gissade på porrfilmsresidens. Fast då tyckte jag att min galna-frun-på-vinden-teorin var mer sannolik :D

Dagens resultat på Bl*cket..;

"2 st ston" och en bild på en häst och två KOR...?!

"Fin islandshäst" Bild på en SMÄLLFET sak... 5 år, ej inriden men som "skulle kunna bli vad som helst tex tävlingshäst"
Ej inriden, men "går fram överallt." "Hon behöver en rutinerad ryttare som verkligen visar vem som bestämmer"

Eeeh... jo....:crazy:

Kl

Jag såg en "gulig valack"

Dom syftade på färgen och han var isabell eller bork eller nått jag minns inte riktigt, men den va typ "gul", vi skrattade så tårarna sprutade. Översättningsprogrammet hade skrivit jätteroliga saker och dom la upp det på hästn*t. Kommer inte ihåg vad det stog mer men hela annonsen var hysteriskt rolig att läsa! Undrar om de inte va den hästen som dom hade översatt namnet på också - den hette "vattenreningsverk" och var gulig! Nånting om femgångsbuffé stog det också, allt i samma annons! Störtkul!

Såg även en saluvideo en gång med en ryttare som skulle sitta upp på hästen och sadeln snurrade runt, det såg skitroligt ut! Och gav inte så värst seriöst intryck!

Finns massor med roliga annonser!

*KL*

Utdrag från samma annons:

"En aningen säregen herre, som längtar efter att få arbeta och knapra ryttaren i tårna."
"Drömmer sig bort ibland."
"Benen sitter där de ska, men lite snett är det allt..."

Gillade dock annonsen i sig ;)

:rofl: Vilken skön annons! "Drömmer sig bort ibland" är en så klockrent passande beskrivning på min kille också..

KL

Hittade den här medryttarannonsen idag, undrar om skribenten hade druckit för mycket kaffe måhända? :D :rofl::rofl: (censurerat bort namn)

XXXX STÅR PÅ XXX GÅRD.OCH VI SÖKER NU NGN TISD & FRED.ALT ONSD-LÖRD.RIDHUS-VOLT-FINNS.ÖVER 18 ÅR.XXXXX FINNS PÅ GÅRDEN GRAND PRI RYTTARINNA.TRÄNING FÖR HENNE OM SÅ ÖNSKAS.KRÄVS ATT DU KAN RIDA HENNE I RÄTT FORM MAX VIKT 65 KG KARMA ÄR EN TUFF DAM MED EGEN VILJA, TESTAR GÄRNA MKT-MOTOR KRAFTIGA RÖRELSER I BLA TRAVEN SNÄLL RAR OCH BITS INTE DU BÖR HA RIDVANA OCH DU SKA KUNNA TALA OM VEM SOM BESTÄMMER ANNARS GÖR HON DET MEN SÅ ÄR DET JU MED ALLA HÄSTAR HÖR AV DIG VETTJA MVH/XXXXXX. XXXX ÄR HENNES HUSSE.25 MAJ ÄR PLATSEN LEDIG..PÅ KARTAN DÄR 1.AN ÄE..STALLET ÄR DET SOM SER UT SOM ETT LIGGANDE .H.

*kl*

Är i hästletartagen och jag blir fullkomligt galen snart. Är ute efter en trygg stabil skogsmulle/sällskapshäst, vilket jag tydligt har skrivit i annonsen. Har ett väldigt gott hem att erbjuda men inte massor av pengar över då vi bygger nytt stall och precis köpt hus. Prisklassen jag tänkt mig är upp till tio tolv tusen, men det verkar vara många som inte riktigt greppar konceptet med sällskap/skogsridning. Har hittills fått svar om:

En korsningsponny som lät hur bra som helst, men kostar 35 000. - För en sällskapshäst ?!
Ungefär tio hästar som bor 140 mil bort.
En som dom skrev till mig på kvällen om en häst som lät superfin, men redan hade en spekulant som han sålde till samma kväll.
En häst som slaktats samma kväll som dom skrivit till mig. (?!)
Tre fina D-ponnyer med en väldig massa hoppmeriter i en mycket högre prisklass.
Plus då några oinridna travare som kräver "en trygg fast hand" och kommer "Att bli fina ridhästar om man har tid att ge dom", eller dom som "Inte är riden på men har fin galopp och blir lite stressad vid ridning".

... Svarar folk på precis vilken annons som helst?

Jag har letat efter en skogsmulle sedan i februari och jag tror att du kommer få väldigt svårt för att överhuvudtaget hitta någon häst så för de pengarna. Du behöver minst dubbla din budget. Du får ingen vettig skogsmulle för 10-12000 kr. Möjligtvis att du kan få ner de där tjugoåriga hästarna som vissa envisas med att sälja så lågt eller någon travare men annars är det nog väldigt svårt.
Om du inte ska ha en ren sällskapshäst då. Då räcker din budget till alldeles ypperligt men det finns få sådana hästar också men det är stor skillnad på en skogsmulle och på en sällskapshäst även fast en skogsmulle givetvis kan agera sällskapshäst men det kan ju vilken häst som helst.

Jag har letat efter en skogsmulle sedan i februari och jag tror att du kommer få väldigt svårt för att överhuvudtaget hitta någon häst så för de pengarna. Du behöver minst dubbla din budget. Du får ingen vettig skogsmulle för 10-12000 kr. Möjligtvis att du kan få ner de där tjugoåriga hästarna som vissa envisas med att sälja så lågt eller någon travare men annars är det nog väldigt svårt.
Om du inte ska ha en ren sällskapshäst då. Då räcker din budget till alldeles ypperligt men det finns få sådana hästar också men det är stor skillnad på en skogsmulle och på en sällskapshäst även fast en skogsmulle givetvis kan agera sällskapshäst men det kan ju vilken häst som helst.

+1 på den!

Tror det beror på hur man ser på en skogsmulle. En tränande och tävlande skogsmulle kostar, ja. Men en hobbyridhäst som är lite eller outbildad kostar inte mycket mer än så, eller gjorde inte innan den här hästskandalen drog igång.

Och precis eftersom jag skrev här i tråden så har jag hittat mig en häst :) Så nu slipper jag alla knepiga människor och konstiga annonssvar..

I princip alla "billigare" hästar inklusive varmblod gick upp i pris när det kom fram att folk för det första köper upp/lånar och slaktar andras hästar (vissterligen ingen nyhet, men det blev en nyhet) och att en del lite mysigare slakterier slaktar hästar och säljer dom som annat. Samt att det funnits en del utländska hästar i lasagne och annan färdigmat.

Har inte gjort någon djupare forskning på det mer än att jag är en "hobbyläsare" av annonser och kikar så gott som varje kväll så jag har rätt bra koll på priserna också.

Lasagneskandalen osv.
run-before-they-findus_o_1139947.jpg

Senast ändrad:

Detta kanske inte riktigt hör hemma. Mem jag har annonserat om att jag söker medryttare till min unghäst på 165 (grövre modell). Jag har noga förklarat i annonsen att ryttaren måste vara erfaren och ha unghästvana då han är nyinriden och kan vara lite tuff i bland.
Jag har bara fått svar från 13-åringar.... :crazy:

Nog för att det finns en del guldklimpar bland 13-åringar, men känner du dig mer bekväm med en äldre ryttare så behöver du nog en åldersgräns i annonsen, om du inte redan har det. Enligt min erfarenhet svarar gärna yngre tjejer och killar på alla annonser dom hittar när dom letar hehe :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka