annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

Jag annonserade ut min sadel och skrev (i mina ögon) tydligt att den såldes för att delfinansiera min nya sadel.
Ändå får jag, inte bara en gång utan två mail från en tjej som vill byta sina ridstövlar mot sadeln.
Svarade vänligt att det lät spännande men att jag tyvärr behövde pengar i första hand för att köpa sadel.
:D

Ååå! Hittade precis detta!
"Önskar snarast en A/B-ponny till sommarbete i Kolmårdsskogen 2013. Sällskapet blir en halvblodsvallack, ett islandssto, samt en dotter till mig." :D

Åh, vilket underbart sätt att lära sin dotter hästspråk på! :D Låt telningen campa i hästhagen hela sommaren :p (Nu blir jag nästan avis, det skulle kanske vara ganska awesome att leva med hästarna dygnet runt)

Och dessutom specificerar man inte stammen i annonsen; som att stam har något slags egenvärde som inte behövs skrivas ut. Ungefär lika knasigt som att skriva att hästen har tävlats men inte i vilken gren eller på vilken nivå.

KL

En sak jag har upptäckt är annonser där de vill ha svar på mail/sms så ringer de upp. Så nu testat med både sms och mail, men inget svar... Vill man sälja så bör man ju i alla fall vara nåbar. Törs man vara fräck nog och ringa ändå?

Jag får klåda på alla dessa människor som inte vet när dom ska skriva "han" och "honom"...

en annan rolig kommentar är: "Vid intresse finns bättre film" - är det inte bättre att lägga ut en bra film från början?

Ååååh jag blir tokig på sådant! >.<'

Precis! Ska det vara så svårt att antingen lägga upp en BRA bild, en bra film eller bägge två? Gärna tillsammans med komplett info.. Jag vill inte se en lurvig mule, jag vill se hästen i sin helhet.

Såg för en tid sedan en annons: ''Lugn, välskolad häst till salu''
Bilden visade en bockande häst... :D Kanske dom borde ha tagit en bild som stämmer överens med rubriken. Eller varför inte ändra rubriken: ''Vild, otämjd springare söker hem'' :d

KL

Tänkte först inte skriva något om detta då det främst handlar om vikt (försöker alltid tänka på att ALLA kan vara inne och läsa här), vilket ju är ett rätt touchy subject...

Men nu kan jag inte hålla mig efter att även sett video (som fick mig att :eek::wtf:).

Finns en "Smäcker B-ponny" på annons just nu med en för stor ryttare på ryggen i annonsbilden. Det är inte gränsfall, hon är för stor för att rida den ponnyn.

Inge vidare reklam :crazy:

Och dessutom specificerar man inte stammen i annonsen; som att stam har något slags egenvärde som inte behövs skrivas ut. Ungefär lika knasigt som att skriva att hästen har tävlats men inte i vilken gren eller på vilken nivå.

Det där blir jag just nu tokig på. Jag letar häst. Quarter. Finns många annonser med ord som "fin stam" eller "avlad för reining/pleasure/cutting etc". Men man har inte orkat skriva ut stammen. När detta sen kombineras med "endast seriösa göre sig besvär" kokar jag över. Hur fanken skall jag kunna veta om jag är seriöst intresserad eller ej om jag inte vet vad det är jag tittar på?

Vet föräldrarna kan man i alla fall söka och kolla lite om det kan tänkas vara av en typ som passar mig (det finns ju så många varianter av quarter).

Nu gäller det inte häst men hästsläp.

Letar hästsläp och irriterar mig apmycket på att folk lägger ut 4-5 bilder på släpet och det enda som står i annonsen är "släp till salu".

Inget om ålder på släpet, tjänstevikt, totalvikt och max lastvikt.
Inget regnummer så det går inte kolla själv.

Hur fan ska jag veta om jag får köra det eller inte!?
Orkar inte ens bry mig att ringa på såna annonser. Uppenbarligen är dom inte så intresserade av att få det sålt.

:rofl:

Nu är det inte aktuellt för mig att köpa häst men det är ändå kul att kolla på annonser, och det är förvånansvärt många där det finns en bild där hästen stegrar - ofta med ryttare på ryggen. :crazy: De hästarna skulle gå bort på en gång om jag letade häst.

KL

Fann en mycket intressant annons där personen skulle köpa en häst efter sommaren, stallplats var ordnad men skulle inte köpa någon häst förrän medryttare var ordnad. Medryttaren skulle rida 5 dgr/veckan, alternativt gick det bra med två medryttare som hade hästen 3 dgr/vecka var.
Personen bodde på annan ort och skulle komma ner nån helg ibland och på lov, men skulle meddela veckoschema då det var noga med vilken träning hästen skulle få. Helst en medryttare 14-16 år med hög kunskapsnivå på hantering då detallra troligast skulle köpas en ganska ung häst.

Måste vara troll :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka