annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

Är tyvärr inte säker på att det är ett troll, folk kan ha hur märkliga önskemål som helst.

Under ett par års tid annonserade en tjej att hon ville köpa en unghäst. Men hon ville inte betala hästen förrän om två år då hon skulle hämta hem hästen. Och hon ville inte betala stallplats/försäkring/andra löpande kostnader, detta skulle säljaren stå för. Tror dessutom att hon hade ett maxpris på en 30 000.
Jag vet de som varit i kontakt med henne och hon fanns på riktigt!

Ha ha, jag kommer ihåg den annonsen, det var ju helt obegripligt att man överhuvud taget tror att det skulle gå att genomföra :D Kanske inte alla hästar hemma där :D

Oj. Nej det är väl så. Jag mailade faktiskt och frågade, och det var tydligen på riktigt. Eller ja, svar fick jag ju i alla fall.

Men visst, vill man ha en häst nästan 5 timmar bort och någon annan rider den, så... Tänker jag efter var det ju lite så när jag jobbade i stall i England, vi hade flera hästar som ägdes av folk som kom och hälsade på den någon gång då och då medans vi tränade och tävlade den. Men ändå, främmande för mig :D

jag hade för ett tag sen ute en annons där jag sökte foderhäst, vilket framgick tydligt enligt mej (att den låg under foderhäst sökes, och där jag beskrev vad jag sökte för häst), fick ett svar:

"Hejsan, jag är intresserad av er hästannons på HästNet."

Punkt slut. Inget mer. Det va ju trevligt, synd jag inte visste att jag hade en hästannons ute :banghead:

Är inte det ett automatsvar Hästnet skickar när man mailar på annonser under foderhäst/häst där? Kanske någon tryckte på knappen maila till annonsören av misstag därav ingen annan text?

Hittade följande på blocket idag:

Jag är extremt trött på min frus hästuppfödning som tar all tid och alla sparpengar, antingen får de minska eller så ger jag upp. Hon har aldrig tid för mig eller barnen, hon somnar alltid i soffan på kvällen så fort hon sätter sig, hon klagar på att hon jobbar hela tiden och hon lägger alla sina (våra) sparpengar på sina hästar. Dessutom kommer hon bara in när hon är hungrig och måste oftast rusa iväg mitt i måltiden för något akut i stallet. Hon är mer mån om att utfodra sina hästar än våra barn och vår hund i huset (som hon ofta glömmer bort). Då jag förra året lyckades byta bort en häst mot en båt som pojkarna och jag har toppenroligt med försöker jag igen, är någon där ute intresserad av att byta en av hennes hästar mot något roligt, ej levande varelse, jag är öppen för förslag, kan tänka mig: bil, fyrhjuling, båt, mc eller något annat roligt, bytesvärde 75 000+.

Underbart :rofl:

Jadu ingen aning, har aldrig haft annons ute förut där så :P Men, det kändes lite märkligt bara :)

Hittade följande på blocket idag:

Jag är extremt trött på min frus hästuppfödning som tar all tid och alla sparpengar, antingen får de minska eller så ger jag upp. Hon har aldrig tid för mig eller barnen, hon somnar alltid i soffan på kvällen så fort hon sätter sig, hon klagar på att hon jobbar hela tiden och hon lägger alla sina (våra) sparpengar på sina hästar. Dessutom kommer hon bara in när hon är hungrig och måste oftast rusa iväg mitt i måltiden för något akut i stallet. Hon är mer mån om att utfodra sina hästar än våra barn och vår hund i huset (som hon ofta glömmer bort). Då jag förra året lyckades byta bort en häst mot en båt som pojkarna och jag har toppenroligt med försöker jag igen, är någon där ute intresserad av att byta en av hennes hästar mot något roligt, ej levande varelse, jag är öppen för förslag, kan tänka mig: bil, fyrhjuling, båt, mc eller något annat roligt, bytesvärde 75 000+.

Underbart :rofl:

Såg hans annons förra året... :D

Billig fritidsryttarinna säljes

Sto, född - 76, brun, med helt okej exteriör säljes. Två avkommor, dock oinryttade än, endast dottern har hängt på mig lite ännu, vilket har gått bra. Avkommorna medföljer. Gratis. Faktum är att jag gärna betalar en slant för att bli av med dem. Ryttarinnan kräver en hyfsat framåt häst som vill framåt, inte bara mösa i skogen (som jag vill), med bra gångarter som håller till tävling.

Ryttarinnan är hyfsat snäll, förutom när hon sätter på en betesreduceraren (fö därför jag säljer henne billigt) och när man maskar sig i skogen. Väluppfostrad och snäll vid all skötsel. Är medelgod ryttare som gillar fart och fläkt i skogen, en riktig genomkörare på banan ngn gång per vecka, ngt litet skutt (ej högt) och långturer. Är riden för tränare någorlunda regelbundet.

Inga kända sjukdomar, ngt svag i knäna, bör värmas upp långsamt därför - men inget som påverkar i övrigt. Har ngt liten övervikt pga bete och är lättfödd.

Utrustning medföljer. Säljes helst till islandshäst. Möjligen bytes, söker då en ryttare som älskar långsamma korta promenader till skogs med många pauser där vi smaskar på gräs och kvistar. Eller någon som har vett att endast uppskatta mig för att jag är så vacker att beundra i hagen där jag gärna trivs ihop med fina ston. Ouppfostrade unghästar undanbedes vänligt men bestämt. Bör tåla min egenhet att jag gärna ställer mig på folks fötter, det är ju lite mjukare så, plus att man har väl humor :sneaky:.

Svar till "Den där snygga latmasken i Småland"

Ur en annons för ett föl av shettistyp:

"En mycket trevlig skäck hingst efter okänd mamma och pappa.Mamma är en mycket trevlig barnponny och stor shettis."

Vad duktigt av säljaren att kunna beskriva den okända mamman så detaljerat.:angel: Dessutom syns stoet på bilden...

*kl*

Jag dör! XD
"finns åxo möjlighet att hämta hästar på skolning åt mig" samt "du kan åxo hämta föl på skolning".
Så snällt av personen i fråga att låta andra hämta hästar åt henne! Om man nu "åxo" (-.-') får hämta föl på skolning.. Är det bara att åka dit och hämta valfritt föl i en hage? X3

*KL*

Tyckte det här var lite roligt :3
"Säljes pga tidsbrist. Vi köpte en ponny men det blev visst två."

kl

Hade annons ute om ett shetlandssto till körning. Fick detta svar :p:

"Jag har ett sto med ett hingstföl vid sidan (...) säljes med sin fölis (...) med fördel får hon med sig förra årets unge, som är en valack vid det här laget (...) Paketpris för alla 3 är 13000."

Har klippt ut det väsentliga i mailet. Men blev så full i skratt över att jag blev erbjuden tre hästar när jag bara sökte en :D

"OBS! pga. av stort intresse så höjer vi priset med 2000 SEK !! "

1. Från 60000 till 62000 :cautious: 2000 är drygt 3%, ingen större skillnad...
  2. Tar man inte upp prishöjningen med de redan befintliga intressenterna innan man lägger upp en ny annons??
  3. Tror dom att köpare är korkade, skulle detta locka nya köpare?? Vad kommer hästen kosta om en vecka???

Det var bland det dummaste jag sett!

Hur många spekulanter skulle tycka att det var okej. Själv skulle jag titta på andra hästar istället, det finns ju så många på marknaden. Inte för att prisökningen är så stor utan för principens skull. man kan inte höja priset på en utannonserad vara i efterhand.

Vilken knäppgök.

Bättre att sätta ett litet högre pris och ha prutmån i så fall. Men visst, man kan ju förlora köpare på det viset också, om ingen vågar pruta.

"Häst med stor kapacitet!!" på bilden hoppar en d-ponny (visserligen högt) över ett 30 cm kryss.. :banghead:

"Vi hyr ut vår welsh mountain 1-2 dagar per vecka till en liten ryttare som kan rida ut med annan häst." Bra att de hyr ut ponnyn till en ryttare som kan rida på en annan häst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka