annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

kl

Det är väl en klassiker, men senast idag såg jag en annons på ett sto. "Hon skulle passa till avel på grund av hennes fina härstamning." Men de skriver inte ut stammen? :cautious:

Jag såg också den annonsen, och gillar särskilt rubriken: "Härlig Friesianhäst för ditt hem". Praktiskt ju, då slipper man fixa med stallplats och allt tjafs kring det.

*kl*

"går för guld är en fux valack på 16 händer med en frodig svans. Han är lätt och lyhörd, "Aragon är stabilt utbildad till nivå 2 Han är lätt av benet, super smart och extremt atletisk Han är bra på banorna och är villig att behaga Han är i bra hälsa -... Inte kolik, stora fötter och ben. ett enkelt målvakten. Han är tillgiven att starta. till en snäll, omtänksam person. jag hade en bilolycka och måste ge ut honom."

:D

KL

Kommer ihåg en häst köpes- annons (eller om det var på foder) jag såg här på Buke för flera år sedan. Det viktigaste var att den skulle vara skimmel, resten var det inte så noga med.

Här är ytterligare en google-translate-annons.:D Jag har markerat mina favoritstycken i fet stil.

"inkvartera hästen

Detta är en vacker gulbrun valack Han står 151 cm och har ridit i Miami på stadens gata, stigar, parker och i pennan. Han kommer att gå, jogga, lope, ändra leder, side pass, bad. trailers, clips, band och stora med Ferrier. Han är bra och en mycket väl bröt häst med mycket stopp och kan slå ut en reining häst. Neck tyglar väl och kommer att gå av ditt ben. Han är rolig att rida och vara runt. Vi har avgränsades på honom och släpade pennan. Han har en stor personlighet som kommer att vinna ditt hjärta. Snäll och vänlig och älskar människor. Inga skruvstäd. Professionellt utbildade."

Det var nog den dummaste och mest osammanhängande annonsen på länge. Vet inte folk att det förmodligen är bättre att låta gemene 3:e klassare översätta vilken annons från vilket språk som helst, och det är troligare att man får annonsen rätt översatt........

Alltså det är ju ingen verklig person som vill sälja en häst bakom dessa annonser, utan det är bara bedrägeriförsök av typen Nigeria-brev som troligen skickas ut automatiskt på något sätt. Uppenbarligen måste det dock finnas personer som går på detta eftersom annonserna aldrig upphör att dyka upp.

Kl

Nu gäller detta hund, men ändå. Har stört mig på den i flera veckor då den figurerat i vår lokaltidning:

"Vackra valpar
Rashundar, 8 veckor gamla, 2 tikar, 4 hanar, alla black & tan.
7000:-. OBS 3 st kvar.
Tel **********"

Eh, jaha? Vadå rashundar? Vilken ras då :p

:rofl: och vilka är kvar??

man blir åtminstone mer noggrann i sina egna annonser efter att ha läst igenom denna tråden :p

På tal om knasiga tidningsannonser har jag några på lut (inte de heller hästrelaterade). I en annons påpekades det att man skulle maila och absolut inte ringa, men det enda som fanns i annonsen var två telefonnummer och ingen e-postadress.:D

Under en lång tid har det regelbundet funnits en udda annons införd under rubriken köpes i lokaltidningen:

"Hej vi skulle vilja köpa en
rund potta i plast med handtag"

Den åtföljdes av en bild på en vit potta. Efter några gånger tillkom texten "inget skämt".

En del frågor inställer sig oundvikligen. Varför söker man efter en plastpotta så desperat, så länge (i säkert ett halvår har jag sett annonsen)? Varför får h*n inte tag på någon? Vad ska h*n ha den till, med sådana specifika krav som verkar göra den väldigt svårfunnen?

Kl

Nu gäller detta hund, men ändå. Har stört mig på den i flera veckor då den figurerat i vår lokaltidning:

"Vackra valpar
Rashundar, 8 veckor gamla, 2 tikar, 4 hanar, alla black & tan.
7000:-. OBS 3 st kvar.
Tel **********"

Eh, jaha? Vadå rashundar? Vilken ras då :p

Den har jag också sett, jag tror att våra lokaltidningar har samma annonser. Och reagerat som du. Vilken ras? Priset är ju i "blandrasklass". Och hur stora i så fall?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka