Varifrån kommer detta? nej det är inte mycket, men det är inte heller orimligt att hitta en häst på de premisserna. uppenbarligen hittade jag flera i rätt prisspann som provreds dvs ägarna var villiga att släppa inom min budget. Klart det hade funnits fler hästar om jag hade haft 70, 80 eller 100 att röra mig med, men nu var det inte så.
Jag tycker 50 är skitmycket för en häst "i sina bästa år" som man ändå behöver lägga jättemycket jobb och foder på för att få igång i de absolut lägsta klasserna. Så såna hästar får inte följa med hem till den prislappen...? Tycker någon annan att det är värt och vill betala - absolut, good for them, köp den? Men vad ska man säga till säljaren, det bästa är väl att vara ärlig? "Fin häst men inte till den prislappen idag".
Jag menade att du söker i ett lågt prisspann sett till vad du söker. Varken mer eller mindre.
Alltså att det du tycker är rimlig prisklass och vad du tycker de ska kunna (du skrev "jag tittade ju på häst för lätta klasser inom ett halvår i rimlig prisklass för det. dvs tycker att en häst för upp till 50 ska kunna starta 90-1m eller LB dressyr inom ett halvår om man tränar för det.") inte riktigt är hur det ser ut på marknaden.