Annat ord för brat/stekare/överklass

Tack alla för hjälpen, jag vet fortfarande intr exakt vilket ord det var jag tänkte på, men det lär ju vara med i era förslag med tanke på mängden :) får nog lämna det där så jag inte blir galen, haha

Tack alla för hjälpen, jag vet fortfarande intr exakt vilket ord det var jag tänkte på, men det lär ju vara med i era förslag med tanke på mängden :) får nog lämna det där så jag inte blir galen, haha
Tant tittar in och funderar på om det är patricier du tänker på?

Jag söker efter ett äldre ord motsvarande dagens brat eller stekare. Vad kallades överklassen/bortskämda personer på typ 20-40 talet?

Jag tänker att det börjar på P men det kan lika gärna vara vilken annan bokstav som helst...

Någon som det ringer några klockor för? Så himla frustrerande att inte komma på!

"Teddy" ?, fast kanske är senare

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 963
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 447
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 320
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar