Anmälningsfunderingar...

Djurjouren

Trådstartare
Hur "fel" anmäler ni? Hur fel är det acceptabelt att anmäla?
ÄR det dumt att ta ut hästen i ett lopp där han på pappret är helt chanslös?
Jag har en poänglös häst som aldrig kommer med och han har fel ålder och pengar på sig för att vara korrekt till loppen här på Jägersro.
Jag funderar på hur fult/fel det är att anmäla honom lite varstans det går och hoppas på att nånstans kommer han med även om loppet är helt fel för honom.
Jag tänker som så att hästen måste ju ändå gå ett jobb och då kan han ju lika bra göra det i ett lopp?
Tankar på att han tappar självförtroendet om han startar och är chanslös poppar in i huvudet på mig.
Andar tankar om att det som inet dödar härdar poppar oxå in...

Sv: Anmälningsfunderingar...

Beror alldeles på vad det är för häst och psyke på hästen. Har haft en häst med 165000 som jag fick anmäla upp till ett lopp för alla, det vill säga sämre miljonhästar... Han var femma och loppet blev likadant kört som i hans egen klass, med andra ord en bra anmälning i efterhand...

Däremot anmäler jag inte ut grönare hästar som startar första gångerna om jag inte vet att hästen verkligen är färdig... Min ena häst kommer jag nog att bli tvungen att anmäla upp då hon inte fungerar i volt och måste gå bakom bilen, det finns inte så många autostartslopp i nolleklassen...

Du har ju nära till Danmark, det är kanske en idé annars?

Jo vi är i Danmark en del men jämför med att jag har 5 km till Jägersro och två timmar att köra till banan i Danmark :angel:

i finland har vi en bra (?) sak i poängräknings systemet.
häst som ha haft 4månaders, eller längre, tävlingsuppehåll får sk. pauspoäng = 400 poäng. detta får också häst som kvalar. (i sverige har ni väl istället "fristarter", typ 4 eller nåt?)

fördelen med detta är ju att det blir lättare att få ut sin häst.
men nackdelarna är ju också att hästar som kanske eg är bättre inte kommer med pga av många "paushästar".

kan du inte få ut din kuse i nåt b-lopp då? (p-21 å va d nu heter:confused: )

Jag har faktiskt idag uppanmält en av hästarna pga noll poäng:crazy: känns faktiskt inte helt okay men han kom inte med sist jag anmälde och i Januari fanns det inte ett enda lopp åt han.
Brukar annars inte vara min melodi att uppanmäla alltför mycket:(

Gud vad bra för oss med poänglösa hästar!!!! Inför det i Sverige tack!!!

Men det finns ju B-lopp å P-21 Där kommer du ju garanterat med.

Sen beror det ju lite på hur hästen är och i villken klass den är i.
Allt beror ju på ålder, rutin och villka tider hästen springer ju.

P21 lopp körs inte på hennes hemmabana (det var ju där hon ville starta). B-lopp körs varannan månad om jag inte missminner mig, däremot är det kanske vettigare för hennes del att åka till Danmark där det i alla fall är några fler tusenlappar att köra om än B-loppen med tre placeringar och 300 kr i tredjepris...:crazy:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 272
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 803
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 406
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter Rom år 40. En strålande dag för stora kapplöpningar på Circus Maximus. Folkmassorna, som kan uppgå till så många som ett par hundra...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
44 307
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka