ANMÄLDA till bruks -09

Sv: ANMÄLDA till bruks -09

Maserati (SWB) Metall - Tip-Top Svenskt Halvblod Ridhäst SEA Konsult i Flyinge AB, P-E Lang, Bodil Lindahl H Mörkbrun

:bump::bump::bump:

Då får man väl åka till Flyinge i februari då! Kolla in mitt förra stos ( Mercedes dog 2008) barnbarn. Har ju en moster till honom i stallet;)

Heja, heja!!! :banana:

Vi kanske kan slå följe o heja tillsammans då ;) Pratade med hans uppfödare och hon ska med dit o kika så vi kan ju bli en hans egna hejarklack:banana:
(hoppas allt går bra med eran lilla, tack för d fina mailet!)

Det tycker jag låter som ett ypperligt förslag! Så får vi ju chans att träffas också! :idea:

Senaste nytt gällande anmälningarna:
A'Parte G&S En R&D Heartbreaker - Indorado Svenskt Halvblod Ridhäst VDL Stud H Brun
Apollon (SWB) Akribori - Carolus I Svenskt Halvblod Ridhäst Christin Carlberg H Mörkbrun
Arandasj (SWB) Karandasj - Pilot Svenskt Halvblod Ridhäst Elisabeth Persson H Mörkbrun
Augustinus L A N Indoctro - Nimmerdor Svenskt Halvblod Ridhäst Helena Feuk Lundahl H Mörkbrun
B Cardento - Quito de Baussy (SF) Svenskt Halvblod Ridhäst VDL Stud H Skimmel
Baltimore Balou du Rouet - Landor S Svenskt Halvblod Ridhäst European Dressage Design AB o Horseica H Svart
Bel Air (SWB) Ragazzo - Alpen Fürst Svenskt Halvblod Ridhäst Jensen Hest o Rytter H Mörkbrun
Bonzai (SWB) Bocelli (SWB) - Warkant Svenskt Halvblod Ridhäst Stuteri Stubbäng H Brun
Camello Field Farm (SWB) Camiell-Flamingo Z - Helwan Svenskt Halvblod Ridhäst Christian Hallonqvist H Brun
Carême (SWB) Radiator - Contender Svenskt Halvblod Ridhäst Eva Gudmundsson och Karl-Henrik Olofsson H Brun
Caribo Cardento - Athlet Z Svenskt Halvblod Ridhäst Nathalie Mjörnefeldt H Skimmel
Carson JR Oceanhill (SWB) Carson Ask - Electro Svenskt Halvblod Ridhäst Sigurd Dahl H Brun
Cautious KIL Cortus - Aleto Svenskt Halvblod Ridhäst H Mörkbrun
Chicago Z Carthago - Matchero Svenskt Halvblod Ridhäst Astrid Ohlin H Brun
Chipollini S Cassini I - Landgraf I Svenskt Halvblod Ridhäst Helene och Thomas Sandström H Skimmel
Colmar Colman - Acord II Svenskt Halvblod Ridhäst Ingela Thormählen och Jens Fredricson H Mörkfux
Common Sense (SWB) Contendro - Cardento Svenskt Halvblod Ridhäst Britten Werner H Brun
Corlensky G II Cornet Obolensky - Arpeggio Svenskt Halvblod Ridhäst Inger-Marie Hemmingsen H Skimmel
Cous Cous Que (SWB) Quite Easy - Irco Mena Svenskt Halvblod Ridhäst Renée Johansson H Brun
Dalwhinnie (SWB) De Niro - Rohdiamant Svenskt Halvblod Ridhäst Birgitta, Torsten Hansson och Västra Hoby Stuteri H Mörkbrun
Damino SD (SWB) Don Romantic - Amiral Svenskt Halvblod Ridhäst Licenshållare: Stall Waldhof H Fux
Detroit Don Frederico - Aarking xx Svenskt Halvblod Ridhäst Birgitta Kjellin Häst AB H Mörkfux
Digital VT (SWB) Diamant de Semilly - Laptop Svenskt Halvblod Ridhäst Hässelkulla Invest AB H Brun
Don Cruise Don Crusador - Prince Thatch xx Svenskt Halvblod Ridhäst Karin Isgren-Karlsson H Svart
Don Gayble (SWB) Don Charly - Rex Svenskt Halvblod Ridhäst Hans Öberg H Fux
Eccellente UW (SWB) Cornetto - Watzmann Svenskt Halvblod Ridhäst Karin Mattsson H Brun
Fantast vh Zwarte Pannenhof Clinton - Quat'Sous Svenskt Halvblod Ridhäst Lena och Benny Zeiloth H Brun
Firenze Florestan I - Donnerhall Svenskt Halvblod Ridhäst Eva och Per Pileryd H Mörkfux
Flower Song (SWB) Metall - Master Svenskt Halvblod Ridhäst Camilla Larsson & Bo Jönsson H Mörkbrun
Forward Florencio I - Harvard Svenskt Halvblod Ridhäst Tiina och Johan Becker H Svart
Franz Ferdinand Lovis Corinth - Silvio I Svenskt Halvblod Ridhäst Tiina och Johan Becker H Fux
How Ewer Kostolany - Münchhausen Svenskt Halvblod Ridhäst Björkås C o M H Svartbrun
Infernal T (SWB) Indoctro - Cortez Svenskt Halvblod Ridhäst Olle Olsson H Brun
Isac (SWB) Hip Hop (SWB) - Master Svenskt Halvblod Ridhäst Per-Christer Bengtsson H Brun
King Louie Irco Marco - Chou Chin Chow xx Svenskt Halvblod Ridhäst H Brun
Leon Lauries Crusador xx - Amoroso Svenskt Halvblod Ridhäst Patricia R.L. Villela Marino H Brun
Lill Cotte Hästak (SWB) Cortus - Acord II Svenskt Halvblod Ridhäst Hästak AB H Brun
Lingh Flemmingh - Columbus Svenskt Halvblod Ridhäst Karin Reid Offield H Brun
Maserati (SWB) Metall - Tip-Top Svenskt Halvblod Ridhäst SEA Konsult i Flyinge AB, P-E Lang, Bodil Lindahl H Mörkbrun
Monopol Hästak (SWB) Cuper - Cortus Svenskt Halvblod Ridhäst Hästak AB H Brun
Mr. Gold G Milan - Lobster Svenskt Halvblod Ridhäst Louise A. Lökken och Sture Andersson H Svartbrun
Notchino (SWB) Cappucino - Key-Note xx Svenskt Halvblod Ridhäst Lars Rosenlund H Fux
Odermus R Calido I - Ramiro Svenskt Halvblod Ridhäst Flyinge AB och VDL Stud H
Optic VT (SWB) Orlando - Carthago Svenskt Halvblod Ridhäst Licenshållare: Flyinge AB H Brun
Rarino Rascalino - Don Larino Svenskt Halvblod Ridhäst Flyinge AB H Svartbrun
Right Man Roderik - Pilot Svenskt Halvblod Ridhäst Lars Forsström H Skimmel
Santiago (SWB) Saigon (ex Swingo) - Flemmingh Svenskt Halvblod Ridhäst Charlott Davidsson och Ivan Martincic H Brun
Starkko Stakkato - Silvio I Svenskt Halvblod Ridhäst Maria Leijon H Fux
Surfside Beach (SWB) Stedinger - Wenzel I Svenskt Halvblod Ridhäst Kerstin Sundberg H Mörkbrun
Tellus (SWB) Tornesch - Cardento Svenskt Halvblod Ridhäst Göran Linell H Brun
Top of the Hill Corlando (ex Corland) - Clover Hill Svenskt Halvblod Ridhäst John Hickey H Skimmel
Vivaldi Indoctro - Nimmerdor KWPN Ridhäst Westlife Ab H Mörkfux
Wexel (SWB) Weltman - Swift Svenskt Halvblod Ridhäst Lövsta stuteri H Brun

åh va många godingar det har tillkommit :d iaf om man ska gå efter stammen! ser verkligen fram emot bruksprovet!!! :bump:

Monopol Hästak såg jag på rådgivande - han var riktigt fin då!

Cautious KIL såg jättefin ut på Breeders så det ska bli roligt att se honom igen.

saknar dock en efter Irco Mena - Raise a Dancer xx som jag oxå såg på rådgivande.. får hoppas att han kommer på bruksprovet!

Senast ändrad:

Ska Chicago Z visas igen för utvärdering om förlängning eller varför visas han igen?

Det är inte Chicago Z 1114, utan en annan hingst med samma namn

ah! tack!

Yrt när det finns flera med samma namn... Tur att de ändrar om dubbletterna blir godk :angel:

Dom har väl redan ändrat namnet på honom, har för mig han hade ett annat namn när han tävlade under peder?

Många Indoctro-hingstar!
Och vad kul att Odermus ska visas, man får väl anta att han kommer vara stationerad på Flyinge också eftersom det står Flyinge/VDL !!!

Chicago City tror jag han går under nu!

chicago.png

Logga in på Tävlingsdatabasen-Internetanmälan, sök upp Bruksprovet under Tävlingar och se sedan anmälda hingstar under Hästförteckning.

Synd att Cavallo (f-06, e.Don Romantic-Callaghan) inte verkar bli anmäld. Såg den på Jällas rådgivande och tyckte den var grymt fin! Men ägarna kanske väntar ett år.

Ska bli mycket intressant att se Detroit (e.Don Frederico-Aarking xx) som fick 53 p som dressyr- och 49 p som hopptalang på sitt treårstest.

Har letat på den här länken men hur hittar man Bruksprovet under Tävlingar:crazy:

Du måste logga in.

Ok tack-men det känns som något overkill att behöva lämna namn adress personnummer mm för att få fram anmälda hingstar till bruksprov:devil:Tur att det finns folk här som har koll men jag saknar födelseår samt uppfödare på hingstarna-finns inte det?

De kommer ju komma ut på asvh.se för eller senare (troligen när anmälningstiden gått ut). Vill du veta innan dess är det väl bara att krypa till korset... tror knappast Ridsportförbundet kommer att använda dina personuppgifter till något otillbörligt ;).

Det senaste jag hörde från ryttaren för nå´n vecka sedan var att han skulle vara med så vi får väl hoppas att inget annat hänt som stopppar dom!

Ja, Santiago såg jag på Tullstorp förra året, han var jätteläcker.

Det ser ut som om jag måste ta semester hela bruksprovsveckan;)

Såg också honom på Tullstorp! Han är verkligen jätteläcker och jag tycker mycket om hingstlinjen.

Ska också bli kul att se en Florencio-avkomma. Forward kommer väl ur första el andra årgången?

Gillade också Santiago på Tullstorp förra året. Hoppas jag kan få se en skymt av honom också;)

*KL*

Någon som hört något om det ska visas på Webb-tv i år också?
Kommer tyvärr varken ha tid eller råd att åka ner som jag tänkt i år:(

/Camilla

Liknande trådar

Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 952
Senast: athena
·
Avel Jaa, hög tid att börja försnacket ;) Mycket spännande att se fram emot i år! Har du/känner du till någon avkomma ur...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
30 602
Senast: Vingra
·
Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 615
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka