Anmälan senast kl 18?!

Sv: Anmälan senast kl 18?!

dessutom har pållen fått feber så jag kan inte åka, nu får jag säkert ett krav hem i brevlådan på efteranmälningsavgiften oxå jävla pisstävling :mad:

dessutom har pållen fått feber så jag kan inte åka, nu får jag säkert ett krav hem i brevlådan på efteranmälningsavgiften oxå jävla pisstävling :mad:

Men häng med till Strömsholm då! Ta tåget så plockar jag dig i Falköping...:D

Ursäkta en kommentar, men eftersom det står i TR att anmälan skall vara mottagaren tillhanda senast klockan 18.00 om inget annat meddalats, så är det ju så, och inget att orda om.

Vad gäller de andra kommentarerna ni har om ideella tävlingsfunktionärer, så tänk en gång extra; det är människor som ägnar en massa ledig tid åt att arrangera tävlingar åt andra, utan att ta ett öre betalt själva. Så se det positiva istället, och ge lite mer beröm istället för bara gnäll !

Jag har själv lagt tusentals timmar på att arrangera tävlingar, och jag tycker fortfarande att det är lika kul. Men för att allt ska fungera och bli rättvist måste man ha regler, och följa dem. Sedan kan det vara så att olika klubbar prioriterar olika regler olika högt, beroende på deras erfarenheter.

I vår klubb är vi stenhårda med efteranmälningsavgifter och att fakturera i efterhand de som ej avanmält. Anledningen är att dessa ekipage tar mycket tid i anspråk, och därför bör få betala för det. Så tycker vi, och det står vi för. Däremot har vi hittills inte stängt anmälan kl.18.00 utan har kört dagen ut, men kan tänka mej att det vid fulla dressyrklasser är vanligt.

Så nästa gång ni tävlar, ge lite ros till funktionärerna, det är deras lön !

I den här tråden var det väl mera klagomål på att fios bank inte betalade i tid trots att den lovat det?
Och jag vidhåller min åsikt om att snigelpost är förlegat och att man isf ska köra hela det gammalmodiga racet med RM i lådan också.

Dessutom är jag helt övertygad om att de flesta här har sett baksidan av att arrangera tävlingar också så du kan kliva ner från dina höga hästar och fundera på vem man arrangerar tävlingar för?

Senast ändrad:

I den här tråden var det väl mera klagomål på att fios bank inte betalade i tid trots att den lovat det?
Och jag vidhåller min åsikt om att snigelpost är förlegat och att man isf ska köra hela det gammalmodiga racet med RM i lådan också.

Dessutom är jag helt övertygad om att de flesta här har sett baksidan av att arrangera tävlingar också så du kan kliva ner från dina höga hästar och fundera på vem man arrangerar tävlingar för?

YES! Äntligen en vettig kommentar...tänk om alla kunde fatta att vi är lika beroende av varandra? Hur många tävlingar skulle det bli om inga ryttare kom? Och hur många skulle kunna tävla om det inga arrangörer fanns?

Att bli behandlad med respekt åt bägge håll är inte för mycket begärt och jag anser inte att vi ryttare ska behöva känna nån tacksamhet över arrangerade tävlingar lika lite som nån arrangör ska känna sig tvingad att ordna en tävling. Ni arrangerar och tjänar pengar till klubben, vi rider och betalar för nöjet. Ett bra sätt att utbyta tjänster och gentjänster.

YES! Äntligen en vettig kommentar...tänk om alla kunde fatta att vi är lika beroende av varandra? Hur många tävlingar skulle det bli om inga ryttare kom? Och hur många skulle kunna tävla om det inga arrangörer fanns?

Att bli behandlad med respekt åt bägge håll är inte för mycket begärt och jag anser inte att vi ryttare ska behöva känna nån tacksamhet över arrangerade tävlingar lika lite som nån arrangör ska känna sig tvingad att ordna en tävling. Ni arrangerar och tjänar pengar till klubben, vi rider och betalar för nöjet. Ett bra sätt att utbyta tjänster och gentjänster.

Jag och att en massa av oss, även vi som klagar är med och arrangerar vi också. :devil:

Jag anser att en seriös arrangör tar emot kritik både ris och ros och försöker bli bättre på det som kan förbättras. :idea:

Tyvärr sitter det en del i sekretariat/telefonen som borde suttit hemma i sin kammare istället.. :devil:

Samtidigt VET vi alla som tävlar och eller är föräldrar att det finns en mängda superduktiga/engagerade som vill och kan och är trevliga. MEN vi måste få ventilera och fundera och diskutera vad som kan bli bättre.
Och ideella vet vi nog alla att de flesta är... :eek:

Barynia Ursäkta en kommentar, men eftersom det står i TR att anmälan skall vara mottagaren tillhanda senast klockan 18.00 om inget annat meddalats, så är det ju så, och inget att orda om.
mm men det skrevs tidigare och skrivs igen. Allt som står i TR kan ändras nästa gång. Bara att framföra sina åsikter. Ang anmälningar och betalning, det går inte ihop om man följer TR. :idea:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Efter att ha - utan särskilt mycket framgång - försökt torka hästens barfotaboots bredvid kaminen, fyllda med en massa tidningspapper...
2
Svar
22
· Visningar
1 564
Senast: Saigon
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka