Anmälan senast kl 18?!

E

>emelie<

Ägaren till en häst jag skulle ha ridit i Trollhättan skulle anmäla igår (28/5) efter vi hade ridit men när hon går in så är anmälan stängd och med anvisning till TR.:confused: Är det ok att göra så, sätta ett datum och sen inte kunna anmäla hela den 28:e? Nån som haft samma problem eller tycker att det är konstigt?

Sv: Anmälan senast kl 18?!

Ja, det står ofta i proppen hur länge anmälan är öppen.

Det är det som jag tycker är konstigt för det står inte ett ord om tid utan bara den 28/5 och då tycker man att hela den dagens datum ska gälla?

Står klart och tydligt i TR 1 att anmälnings tiden är till kl 18.00.

Så varför måste klubbarna upplysa om det man skall kunna för att tävla.

Man kan ju tycka att de klubbarna som inte stänger är snälla istället och kanske behöver fler starter till klassen. Har varit med om både dressyr och fälttävlan som stängt kl 18. För att slippa lotta bort ryttare som anmält i god tid. Man behöver ju inte var ute i stista minuten.

Ja, så blir det ju. Har jag klassen full så stänger jag direkt och lottar bland de som är i tid om man måste lotta. Allt annat vore oförskämt mot de som anmält i tid

Nån som haft samma problem eller tycker att det är konstigt?

Jag tycker kl 18 är en märklig tid. Den hänger med sedan "vanlig postgång". Däremot står det i TR så det är inget att göra, mer än att protestera mot TRs lydelse.

Här nere är det däremot mycket ovanligt att man tokar det så inom Ft.

Det är inte så självklart som det låter heller för den delen. Man ska ju betala också och för att en betalning ska gälla ska den vara framme hos mottagaren samma dag som anmälningstiden går ut. *hrm* Hur nu detta ska gå till.. Då måste man betala minst 2 dagar innan man anmäler. :crazy:

Är man anmäld ska man betala. Betalar man inte i tid så kan arrangören räkna en som efteranmäld.

Sunt förnuft krävs av arrangörerna annars funkar inte TR! :devil:

och även om banken garanterar på sin hemsida att om man betalar innan kl 23 eller 24 så skall det nå mottagaren nästa bankdag så gör det ju aldrig det , nu åker jag på efteranmälningsavgift bara för det :mad:

Jag fattar inte hur de kan garantera det, 15 brukar vara gränsen. Plusgirot kan man ju få samma dag men då kostar det extra. Om de verkligen garanterar det på sin hemsida så skulle jag kräva dem på merkostnaden.

och även om banken garanterar på sin hemsida att om man betalar innan kl 23 eller 24 så skall det nå mottagaren nästa bankdag så gör det ju aldrig det , nu åker jag på efteranmälningsavgift bara för det :mad:

Inte säkert...de flesta tävlingsplatser brukar ta hänsyn till att det kan ta nån dag extra med pengarna. Huvudsaken är att man anmält i tid...och det har du ju förstås gjort???:devil:

Enklast är att gå in i förväg och kolla i anmälan hur länge den är öppen. Det är 18 som gäller enl TR, inget att göra åt, men många låter anmälan ligga öppen till t ex 23.00, och då står det tydligt att "som efteranmäld räknas ..efter den tiden"

Inte säkert...de flesta tävlingsplatser brukar ta hänsyn till att det kan ta nån dag extra med pengarna. Huvudsaken är att man anmält i tid...och det har du ju förstås gjort???:devil:

Japp tänk att jag har det :devil:

Alltså det var inte till Trollhättan utan till en lokal jävla hopptävling.

Japp tänk att jag har det :devil:

Alltså det var inte till Trollhättan utan till en lokal jävla hopptävling.

Näe, lokala jävla hopptävlingar behöver man inte anmäla eller betala i tid till det har du HELT rätt i....:rofl: :rofl:

Förlåt, kunde inte låta bli!;) :angel:

Men menar du på fullt allvar att det finns ställen som fortfarande man måste betala in i förskott till när det gäller hoppning? Kan inte minnas när jag var på en sån tävling sist...här uppe betalar man alltid på plats.

Näe, lokala jävla hopptävlingar behöver man inte anmäla eller betala i tid till det har du HELT rätt i....:rofl: :rofl:

Förlåt, kunde inte låta bli!;) :angel:

Men menar du på fullt allvar att det finns ställen som fortfarande man måste betala in i förskott till när det gäller hoppning? Kan inte minnas när jag var på en sån tävling sist...här uppe betalar man alltid på plats.

Inte nog med det , man måste skicka in anmälan på papper eller fylla i en anmälningsblankett och bifoga :eek:

Skämtar du?!? :eek:
Jag råkade ut för en sån puckotävling förra året och fick inte starta för att jag missade att de skulle ha med snigelpost. Då hade jag ändå BETALAT i tid men nejdå, jag fick inte rida (det var hur mycket starter som helst så de rensade så).
Sen tog det forever att få tillbaka pengarna av de j*vlarna också. :mad: Regional hopptävling, jag säger då det. :mad:

Jag råkade ut för en sån puckotävling förra året och fick inte starta för att jag missade att de skulle ha med snigelpost. Då hade jag ändå BETALAT i tid men nejdå, jag fick inte rida (det var hur mycket starter som helst så de rensade så).
Sen tog det forever att få tillbaka pengarna av de j*vlarna också. :mad: Regional hopptävling, jag säger då det. :mad:
Är det inte för tråkigt med sådana fullkomligt insnöade människor som inte kan thinka outside the box.?? :devil: Fy vad arg man blir då. Anmälde innan kl 18 till Trollhättan, betalade dock via internet vid 19.30, kommer de sparka ut mig med huvudet före nu eller? :crazy:

Är det inte för tråkigt med sådana fullkomligt insnöade människor som inte kan thinka outside the box.?? :devil: Fy vad arg man blir då. Anmälde innan kl 18 till Trollhättan, betalade dock via internet vid 19.30, kommer de sparka ut mig med huvudet före nu eller? :crazy:

*Plockar upp lilla korrebrun från marken...* såja, du slog dig väl inte???:rofl: :rofl:

Som jag skrev till fio så brukar de vara lite humana på de flesta platser (utom på lokala jävla hopptävlingar i Kungsbacka trakten då...:rofl: ) och kolla sitt konto ett par dagar efter anm.tiden gått ut.

Inte nog med det , man måste skicka in anmälan på papper eller fylla i en anmälningsblankett och bifoga :eek:

Det är ju löjligt! Jag antar att tävlingen är VÄLDIGT nära dig annars finns det ju en uppsjö av lokala tävlingar med bättre organisation än så...

H-holm? :angel:

Jag råkade ut för precis samma sak "brevet kom inte fram i tid" :smirk: sjukt otrevlig människa pratade jag med åxå :mad:

Men de råkade betala tillbaka pengarna två gånger som kompensation :devil: :D

Jajamän!
Det känns mycket bättre nu när jag vet att de gav dig dubbelt... :angel:
Det som eg gjorde mig mest irriterad var att propp och RM låg på nätet men anmälan var tvungen att gå med snigelpost, ska man köra på gammalmodigt sätt så ska jag baske mig ha ryttarmeddelandet i lådan också!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Efter att ha - utan särskilt mycket framgång - försökt torka hästens barfotaboots bredvid kaminen, fyllda med en massa tidningspapper...
2
Svar
22
· Visningar
1 564
Senast: Saigon
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka