NejFinns det någon anledning till att INTE ha fler hundar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
NejFinns det någon anledning till att INTE ha fler hundar
Och koppeltrassel, gud vad jag avskyr koppeltrasselJo dubbel kostnad för hundvakt/dagis...
Finns det någon anledning till att INTE ha fler hundar
Försäkring och vaccination blir ju alltid dubbelt och det finns två hundar som kan bli sjuka eller skadade istället för en men jag har haft turen att ha en frisk äldre hund och hoppas på det samma med den lille och att gammelmannen inte blir sjuk med åldern.Dubbla veterinärräkningar
Dubbla vaccinationsfakturor
Dubbla matkostnader
Mer än dubbelt så stor risk för skador (de tuggar på varandra, två st)
Dubbelt utrymme för transport
Ja.... det är väl egentligen mer som talar för att INTE ha två, men så ser en de där kräken som rasar runt och har så kul. Då får en ju ta upp lädret och börja pröjsa
Koppeltrassel är astrist, så ju fler som klarar vara lösa desto bättreOch koppeltrassel, gud vad jag avskyr koppeltrassel
Dubbla veterinärräkningar
Dubbla vaccinationsfakturor
Dubbla matkostnader
Mer än dubbelt så stor risk för skador (de tuggar på varandra, två st)
Dubbelt utrymme för transport
Ja.... det är väl egentligen mer som talar för att INTE ha två, men så ser en de där kräken som rasar runt och har så kul. Då får en ju ta upp lädret och börja pröjsa
Det där med dubbla (eller mer ibland kanske) kostnader är i alla fall helt klart en grej som jag räknar med. Det är en del av det som måste planeras.
Det bökigaste är väl om man själv skulle hamna på sjukhus eller bryta ett ben eller något, men det problemet finns ju med bara en hund med . Troligen billigare och lättare att bara behöva hundvakt till en än till två dock.
Min kompis får hem valp i juni och jag kommer vara grön av avund trots att jag redan har i alla fall en pälsboll. Och nummer två ligger som sagt en del planering bort.
Oj, hjälp! Så mycket pengar. Jag tyckte det var dyrt när min hund var inlagd fem timmas och jag fick betala 5000 kr för 5 timmar han fick dropp plus undersökningarna för två dagar i rad så det blev runt 7000-8000Och även om man har dem försäkrade upp över öronen så kostar ju självrisken. För ett par år sedan åkte jag på veterinärkostnader på flera hundra tusen fördelat på sex hundar. Försäkringarna tog ju lejonparten men det blev -dyrt- och grävde ett rejält hål i bufferten. (stor tandoperation/Livmoderinflammation på jour/juvertumör/två buköppningar och en vecka på intensivvård/stor tandoperation hund 2/OCD i bog).
Jag vill aldrig mer ha ensamhund, men skulle gärna ha 4-5, inte 7-9....