Ångest över allt

Eftersom jag själv varit satt i liknande situation, där föräldrarna gick och mådde dåligt utan att göra något åt det och jag var fast i deras situation, får jag fullkomlig panik av att läsa om detta.

Det går inte att bli en hel vuxen utan rätt verktyg och bra förebilder.
 
Om man mår dåligt av sin medicin och måste fungera - så går man tillbaka till sin läkare och ber om en annan medicin som inte ger samma biverkningar.
I det läget så är det bra att ha med sig något förslag.

Atarax är förstavalet att kombinera med SSRI just för att det inte ger extra biverkningar.
 
Under den senaste veckan/14-dagarna har ju Alazzi sökt och fått läkarhjälp och psykologkontakt (flera gånger dessutom). Nu väntar hon på att medlen skall kicka in och de värsta insättningssymptomen skall gå över, vad mer är det ni tänker att hon skall göra?
 
Naturligtvis så vill jag må bra.
Du behöver få något mot paniken som inte gör dig helt utslagen.
Så att du kan spara dina krafter till att ordna upp ditt liv i stället för att ägna krafterna åt oro.
Det finns massor av alternativ och vad som passar just dig måste du pröva dig fram till.
Fungerar inte det ena så kanske det andra gör det.

Kontakta din läkare och beskriv att du blir för groggy av medicinen som du fick och så ber du om att få prova något annat.
Om du kan uppnå ett stadium av känslomässigt smärtlindrad så kommer du att orka ta tag i ditt liv så att du kan ordna upp dina problem.
Problemen kommer att se så mycket enklare ut att hantera om medicineringen lyckas.
 
Jag mår så gräsligt dåligt. Jag har fått antidepp av läkaren och jag ska till mitt först psykologsamtal imorgon. Men det känns som om jag inte överlever den här dagen, så stark är min ångest. Jag har redan ringt och pratat med andra men jag sitter ju här helt ensam i Tyskland och ingen bor i närheten. Behöver egentligen åka in akut någonstans, men jag vågar inte ens köra bil när jag mår så här dåligt. Är rädd för vad som kan hända. Säj att det går över och att jag snart mår bättre detta är outhärdligt...

STYRKEKRAMAR!
Jag känner igen känslan, spenderat mina senaste 5 månader på en sluten psykavdelning, lider av daglig ångest.
Det enda jag kan säga efter denna tiden här, är att det blir bättre!
man får "återfall" men efter varje gång blir man på något sätt starkare.
Jag förstår att det är svårt att tro det nu, jag kände likadant.

Det gäller att försöka "lura" ångesten, göra saker som avleder den, alla har olika metoder..
Några tips är :
Lyssna på musik, ringa en vän, läsa, titta på tv, Pyssla( sticka, teckna osvosv). Doppa händerna i kallt vatten.
Lite mer dramatiska hjälpmedel jag fått prova är:
Duscha ISKALLT, chockar kroppen.
Ha ett gummiband på armen som du drar och "snärtar" huden med.

låter kanske konstigt, jag har ju tyvärr självkador inblandat, och det kanske bara hjälper då..

Hur som helst, du får gärna skriva ett meddelande här om du vill skriva av dig lite.

/ Bobbo
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 405
Senast: lilstar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
15 010
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp