De flesta dåliga val jag gjort ångrar jag inte.
Det har istället format mig till den jag är.

En händelse ångrar jag dock enormt.
Jag gjorde en sak i god tro.
Naivt.
Idiotiskt.
Det ledde till att jag hamnade i en väldigt jobbig situation.
Något som förföljer mig än idag.

Jag önskar varje dag att jag kunde spola tillbaka tiden och avstå från det jag gjorde då.
Säkert hemskt givetvis men även ur de svårare händelser som jag gått igenom ser jag det positiva eller lärdom av det <3.
 
Finns nog mycket jag kunde gjort annorlunda, men det visste jag ju inte då. Så att gå och ångra mig hjälper ju inte.

Jag hade nog tyckt det var roligt att åka och jobba med hästar på Island en sväng. Men det kunde ju lika gärna blivit en mardröm, jag funkar ju inte så bra i mörker och kyla generellt. Det är bara en sån sak som är svår att göra när man själv har gård och häst hemma.

Mycket annat är ju bara att ta tag i, om jag inte hunnit göra det än.
 
Finns säkert en hel del jag skulle "ångra" om jag fick frågan en dålig dag i mitt liv, men med de förutsättningar jag haft i mitt liv så vet jag inte om 'ångra' är rätt ord. Vissa saker är mer 'wtf' än andra, andra saker är mer 'meh?' än andra, och vet rent filosofiskt inte om det ens går att ångra specifika delar av ens liv, allt hänger samman och mynnar ut i val som utgår från det som varit och inte går att gör ogjort.

Men man kan ångra att man inte tog chanser, att en tagit livet för lätt ibland, och på för stort allvar ibland, och att en inte låg runt mycket mycket mer då när en fick, hade lust och kunde, än vad man gjorde 😇
 
Att jag inte var mer sparsam med pengar som yngre.

Brukar ibland fundera på vem jag skulle vara om jag valt annorlunda eller varit utan vissa erfarenheter. Inte så att jag grubblar över det utan mer leker med tanken om jag tex kör långt och inget intressant på radion.
 
Både ja och nej. Det finns en hel del saker som jag ångrar att jag gjort/utsatt mig för, eller i vissa fall - sånt jag inte gjort, men samtidigt är jag summan av mina tidigare val och erfarenheter. Jag hade gärna haft min relation till mitt senaste ex ogjord t ex. Den var rejält destruktiv och jag har tagit med mig mycket dåligt därifrån psykiskt som jag gärna hade sluppit. Jag är dock inte säker på att jag skulle ha en så bra relation med min nuvarande om jag inte hade haft mina dåliga erfarenheter i ryggsäcken, så inget ont som inte har något gott med sig typ..
 
Jag ångrar att jag inte gjorde lumpen när det begav sig men i övrigt ångrar jag nog inget speciellt även om jag nog hade fattat andra beslut i vissa situationer om jag kunde spola tillbaka tiden och göra om. Jag tänker att det är tack vare det man gått igenom som man är den man är idag och att man är på den platsen man är både psykiskt och fysiskt och jag skulle inte vilja vara utan mitt jobb, vårt hus och min sambo. Hade jag valt annorlunda förr i tiden hade jag troligen inte haft det jag har idag. Förvisso hade jag nog haft andra saker som varit lika bra, men jag är glad för det jag har idag och pga det skulle jag inte vilja ha mina vägval tidigare i livet ogjorda även om vissa var mer eller mindre halvtaskiga när det begav sig.
 
Nej jag ångrar inte någonting men nu när jag har läst tråden undrar jag om det beror på att jag är lite för korkad för att förstå vad jag har gjort.

Visst finns det saker jag inte hade gjort igen om jag fick möjlighet att leva livet på nytt men det är småsaker. Jag har levt i ett förhållande som på vissa sätt var skit och som jag lämnade med stora skador i själen men samtidigt var det mycket roligt också, jag var otroligt kär och mycket var väldigt fint. Kanske skulle tjäna mer pengar om jag valt andra jobb eller annan utbildning men då hade jag inte lärt känna samma människor eller upplevt samma saker.
 
Jag ångrar egentligen en enda sak, att jag stannade kvar på ett jobb alldeles för länge och lät mig bli nedbruten till den grad att jag sprang rakt in i väggen.

Även om det gav mig erfarenhet och insikt i att lämna när en situation är totalt ohållbar och att ingen tackar dig när man bränt ut sig så var det inte värt det i slutändan, för det tog så mycket tid, kraft och energi att komma tillbaka till ett normalläge och förstå vad som hänt. Och de men för livet som det gett är inte heller okej.
 
Jag ångrar sååå mycket av de val vi gjorde när min mamma dog för snart 3 år.

- att vi lät hennes man sitta i orubbat bo. Det ledde till att min syster fick sälja sin lägenhet och börja bo i andra hand. Att vi inte fått några saker efter mamma. Han har kvar foton, saker vi gjort i skolan, prydnadssaker och porslin vi är uppvuxna med.
- att vi inte stod på oss och begravde henne på platsen och sättet vi ville. Nu är hon spridd i en minneslund i ett område vi knappt vågar åka till.
- att vi inte stod på oss och bad om hennes smycken. Favorithalsband samt örhängen hon fick av mig en månad innan hon dog.

Bitterheten smakar illa i munnen…

Mvh Miks
 
Jag ångrar massor med saker, ofta. Tänker på det mycket på nätterna när jag inte kan sova.

Tror dock inte det är sunt eller konstruktivt så försöker sluta.
 
Jag ångrar ingenting men kan ibland fundera på hur jag tänkte i vissa situationer, och att jag inte gjorde vissa saker som ung. Som att åka utomlands och jobba med hästar, men jag ville ju helt enkelt inte det då.
 
Jaa, dumma saker jag gjort eller sagt. Skulle vara jätteskumt att inte ångra det. Vad hade jag varit för person då? 😅

Sedan finns det sånt jag är ambivalent om - ibland ångrar jag, ibland inte.

Jag går däremot inte runt och tänker på allt jag ångrar, inte dagligdags i alla fall.
 
Ångrar en massa!

Men jag inser också att jag gjorde det jag kunde och det jag trodde var rätt i de situationer som jag ångrar. Så jag försöker att inte tänka så mycket på det och vara förlåtande mot mig själv.

Samma här, samt att så försöker jag också tänka (för det är ju som det är).

Det är ju förstås även så att saker som i backspegeln kan ses som misstag eller som något att ångra hör livet till, och trots allt kan leda till utveckling i positiv bemärkelse på olika sätt, men jag känner att det också verkligen finns saker/händelser/erfarenheter som det hade varit betydligt bättre att vara utan, eller som åtminstone hade varit bättre annorlunda.
 
Ångrar att jag pantade hitteflaskor och varje dag i högstadiet sprang in på macken och köpte godis som kostade 1kr.
Ökade markant i vikt under de 3 åren och har fortfarande inte blivit av med ”cykelringarna” jag drog på mig då. De har gett mig mycket ångest under åren.
 
Jag har gjort en massa dumma saker genom åren. Och jag hade inte gjort allt på samma sätt om jag skulle återuppleva livet. Men jag ångrar inget. Det har format mig till den jag är och jag tror inte på att släpa på tungt och onödigt bagage. Jag fokuserar mer på att vara nöjd och glad här, nu och framåt.
Jag tror också på att hellre ångra det jag gjort än det jag inte gjort. Så det har blivit en del mindre bra ibland. :laugh:
Viss skit är ju bara att lära sig acceptera. Tex skulle jag kanske avstått att hoppa en hopprädd, stoppande ponny på FT-bana för stora hästar under träning för någon som förmodligen inte var nykter. Och sluppit svår whiplash med frakturer, trasiga ligament och nervskador. Men det blir inte bättre om jag ödslar tid på att ångra, tycka synd om mig etc. Alltså har jag lärt mig acceptera det.
Sen kan jag ju i stunden ångra att jag inte kollade att locket var på när jag skakade ketchupflaskan och det kom ketchup i hela taket, på väggen etc. 😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 430
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Eftersom jag äter litium måste jag regelbundet lämna prover för att se att sköldkörteln fungerar som den ska. Nu lämnade jag nya prover...
2
Svar
24
· Visningar
975
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
521
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Vad ska man göra om man har tinnitus?
Svar
13
· Visningar
750
Senast: aglaonema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp