Ångrar en massa!

Men jag inser också att jag gjorde det jag kunde och det jag trodde var rätt i de situationer som jag ångrar. Så jag försöker att inte tänka så mycket på det och vara förlåtande mot mig själv.
 
- 5,5 år med en skitstövel
- sex månader med nästa skitstövel
- att jag tackade nej till ett jobb
- ett år på lärarhögskolan
- att jag inte varit mer ekonomisk tidigare i livet
- att jag inte bytte lägenhet när jag bodde själv
- köpte två ponnys jag lika gärna kunde varit utan
 
Ångrar ni någonting i livet?
Att jag hade någon plan för mina pengar. Fick mycket pengar i arv som ung. Jag slösade inte bort dem köpte lgh tex. Men sen sålde jag dem och köpte travhästar....som i och för sig försörjde mig i många år. Hade jag vetat att livet som 44+ var MYCKET mer givande och roligare än som 25-35 skulle jag gått in för ett rejält aktivt sparande som kunde göra att jag som 50 åring kunna jobba väldigt mycket mindre och istället ägna mig åt kuliga saker
 
Inte anger pa sa satt att det ar nagot som hanger over mig, men jag kan tycka att det ar trakigt att jag var otrygg sa lange att jag holl manniskor pa avstand - jag tror jag har missat manga meningsfulla relationer och stunder just for att det tog mig langre att forsta hur man bygger sadana, att bli mer bekvam med mig sjalv och mindre defensiv
 
En sak. Att jag inte åkte som au-pair till en till synes jättebra familj i Phoenix Arizona. Fick inte för pappa. Jag var 18 år...
 
Ångrar en hel massa, både små och stora saker. Samtidigt har ju en del sämre val i förlängningen lett till väldigt bra saker längre fram på tidslinjen (orelaterat till själva valet). Jag har generellt svårt att välja och planera efter nån sorts strategisk framtidsplan utan har gjort saker efter hur det känns för stunden vilket ibland blivit bra och ibland inte.
 
Absolut. Inte jättemycket men det finns ett par specifika punkter som jag gärna hade fått möjlighet att göra en gång till och ta en annan väg.
 
Nej, det kan jag inte påstå. Det finns absolut val jag gjort som jag inte hade gjort om idag, men alla har ändå gett mig något och tagit mig dit jag är nu - och nuvarande situation vill jag verkligen inte byta bort. :)
 
Nej vad skulle det vara för mening med det. Jag gjorde väll det jag kunde med det jag visste och den jag var då. Ibland tänker jag att jag önskar att jag eller saker varit annorlunda, men det var ju som det var då, jag var den jag var. Det är inte så stor ide att titta bakåt på det sättet.
Så det finns emellanåt en önskan om att saker varit annorlunda, men inte någon direkt ånger. Livet handlar ju på något sätt om att göra "fel", sen får man hantera det bäst man kan. Jag kan heller inte se att det finns några definitiva vägskäl i mitt liv där jag gjorde ett stort val åt något håll, snarare har det varit en hel sekvens av händelser som pekat en i en viss riktning. Inga slidingdoors här alltså.
 
Nä, det är slöseri med tid. Vissa saker har väl inte varit jättesmarta men vem är jättesmart alltid.

Jag är summan av mina val och erfarenheter, det skulle kännas konstigt att ångra något som gjort mig till den jag är.

Jag är exakt likadan. Och jag litar numera på mitt omdöme, även i backspegeln. Det är misstagen jag lärt mig mest av, och hade jag haft dessa ogjorda hade jag hamnat någon annanstans i resten.

Och jag är nöjd (mycket nöjd) med det ställe jag är på idag.
 
Jag ångrar att jag inte gjorde färdigt min utbildning på en gång. Jag kommer göra allt för att min son inte ska göra om just DET misstaget genom att stötta ekonomiskt och hjälpa så gott jag kan. Jag gissar att min ekonomiska situation hade sett väldigt annorlunda ut om jag fått ett hyfsat välbetalt jobb för 15 år sedan.

Jag tycker inte att det är fel att ångra saker, att det skulle vara dåligt för livskvalitén överlag. Man får bara lära sig att hantera det. Ibland blir livet inte riktigt som man tänkt sig, men det kan ju bli väldigt bra ändå. Det jag tänker att man ska vara noga med är att man inte ska vara missnöjd med vem man är som person, att man lär sig att acceptera sina "brister". Jag är en person som lever mycket i nuet och det är ju dåligt om man anser att man ska spara och planera för framtiden. Sett med andra glasögon är jag en person som fångar ögonblicken, som inte är rädd för att chansa och som är otroligt optimistisk. Det finns liksom inga rätt eller fel där, bara olika sätt att se på saken.

Sen behöver man kanske inte göra om samma misstag för många gånger, eller låta sin personlighet gå ut över andra. Men det är en annan sak.
 
Jag ångrar att jag inte gjorde slut med exet tidigare, då kanske min levnadssituation sett annorlunda ut. Även om jag samtidigt förstå varför jag inte gjorde det, han hade inbillat mig att ingen annan skulle kunna älska mig som jag är/var och jag hade då en rädsla över att bli ensam. Vilket i retroperspektiv så långt ifrån så hemskt som jag trodde att det skulle vara.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 430
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Eftersom jag äter litium måste jag regelbundet lämna prover för att se att sköldkörteln fungerar som den ska. Nu lämnade jag nya prover...
2
Svar
24
· Visningar
975
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
521
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Vad ska man göra om man har tinnitus?
Svar
13
· Visningar
750
Senast: aglaonema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp