Jag kan ångra att jag köpte hus så långt ifrån en större stad. Men vad hade jag för val egentligen? Hade ju inte hutlöst med pengar.
 
Jag ångrar att jag köpte en häst för 14 år sedan, det blev bara fel. Nu har jag väl släppt det men det var länge något som gnagde och att jag borde gjort annorlunda.
(Sålde efter 3 år)
 
Nä, det är slöseri med tid. Vissa saker har väl inte varit jättesmarta men vem är jättesmart alltid.

Jag är summan av mina val och erfarenheter, det skulle kännas konstigt att ångra något som gjort mig till den jag är.
Satt just och formulerade ett liknande svar i huvudet med ett tillägg
Ofta säger folk att de bara ångrar saker de inte gjort men då säger man ju, om det inte rör sig om småsaker, i samma mening att man ångrar något man gjort för livet består ju av val eftersom man inte kan göra allt.
 
Satt just och formulerade ett liknande svar i huvudet med ett tillägg
Ofta säger folk att de bara ångrar saker de inte gjort men då säger man ju, om det inte rör sig om småsaker, i samma mening att man ångrar något man gjort för livet består ju av val eftersom man inte kan göra allt.

Fast just det tolkar jag som att en ångrar saker en inte vågat göra, ofta pga yttre påverkan/tryck. Dvs något en egentligen velat göra.
 
Ångrar ni någonting i livet?

De flesta dåliga val jag gjort ångrar jag inte.
Det har istället format mig till den jag är.

En händelse ångrar jag dock enormt.
Jag gjorde en sak i god tro.
Naivt.
Idiotiskt.
Det ledde till att jag hamnade i en väldigt jobbig situation.
Något som förföljer mig än idag.

Jag önskar varje dag att jag kunde spola tillbaka tiden och avstå från det jag gjorde då.
 
Min universitetsutbildning. Hade helt klart valt något helt annat om jag kunde spola tillbaka tiden. Vet inte om det gör saken värre eller är plåster på såren att jag valde att doktorera på det 😅
Om jag visste det jag vet idag om mitt yrkesliv hade jag nog valt att läsa nåt annat.
Det var ju kul och kändes som framtiden när jag läste det, så även om jag inte arbetar inom det idag så väljer jag att inte ångra mig 😁.
Dessutom verkar det ha hjälpt mig flera gånger att ha en ingenjörsexamen i cvet, även om den varit inom fel ämne 😇.
 
Nä, det är slöseri med tid. Vissa saker har väl inte varit jättesmarta men vem är jättesmart alltid.

Jag är summan av mina val och erfarenheter, det skulle kännas konstigt att ångra något som gjort mig till den jag är.
Skriver under på denna.
Visst kan jag känna varför gjorde jag/gjorde jag inte sådär för men försöker se det som en erfarenhet och släppa ganska fort att jag gjort "fel" val, det är lätt att vara efterklok.
 
Skriver under på denna.
Visst kan jag känna varför gjorde jag/gjorde jag inte sådär för men försöker se det som en erfarenhet och släppa ganska fort att jag gjort "fel" val, det är lätt att vara efterklok.

Ja, klart att det är bra att lära sig av sina misstag men det känns som väldigt dumt att fastna i dem. Det intressanta är ju framtiden.

Edit: Jag tror att det är lite farligt att sitta och ångra en massa också, jag tror det kan leda till handlingsförlamning för att en inte släppt saker.
 
Ja, klart att det är bra att lära sig av sina misstag men det känns som väldigt dumt att fastna i dem. Det intressanta är ju framtiden.
Precis.
Dessutom blev man en erfarenhet rikare och lite klokare på kuppen.

När jag sökte senaste jobbet, där det om man hade haft kritikglasögonen på och alldeles nyputsade kanske hade anat att det det kunde bli krångligare än det verkade (men inte sådär illa).
Ångrar jag att jag tog jobbet?
Nej, meningslöst som sagt.

Däremot lärde jag mig att jag inte kommer ta ett liknande jobb där det ska startas upp en helt ny avdelning igen.. Den risken är jag inte villig att ta.
 
Nä, det är slöseri med tid. Vissa saker har väl inte varit jättesmarta men vem är jättesmart alltid.

Jag är summan av mina val och erfarenheter, det skulle kännas konstigt att ångra något som gjort mig till den jag är.
Ja, precis så här tänker jag. Det är klart att jag gjort några korkade val och med facit i hand borde jag gjort annorlunda. Flera gånger borde jag säkert gjort annorlunda även utan att ha facit. Men hur det än är så har ju mina lett mig fram till idag och just idag är det ganska bra.

Det enda jag ångrat är de gånger jag sårat andra genom att säga ogenomtänkta dumheter. Det ångrar jag så klart.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 430
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Eftersom jag äter litium måste jag regelbundet lämna prover för att se att sköldkörteln fungerar som den ska. Nu lämnade jag nya prover...
2
Svar
24
· Visningar
975
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
521
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Vad ska man göra om man har tinnitus?
Svar
13
· Visningar
750
Senast: aglaonema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp