Angående svarande på annonser.

Priscilla

Trådstartare
Jag är mitt uppe i flytt och tänkte vara förutseende och skriva en annons angående dagmatte till min hund.
Jag skriver klart och tydligt i annonsen att dagmattens enda uppgift är att sällskapa med hunden. Jag söker någon som vill ha lite sällskap några timmar, utan krav på aktivering. Jag är student och kan inte betala så mycket, men jag skrev ändå med "ersättning diskuteras när vi pratar" eller något liknande. Jag tyckte ändå att jag var hyfsat specifik i min annons, men tydligen var jag inte det.

Svaren jag fått är minst sagt skrattretande.

Kandidat nummer 1:
Bor två mil utanför min blivande hemstad, har aldrig haft hund men vill gärna försöka passa min. Hennes förslag är att hon ska vara i min lägenhet dom dagarna jag behöver hundvakt. (Är det vanligt att man löser det så? Jag tycker det låter jätteskumt:confused:)

Kandidat nummer 2:
Bor 6 mil ifrån mej. Är arbetslös och har redan två hundar som bor i hundgård. Men hon vill verkligen, citat, "jättegärna ha något att göra på dagarna så hon kan gärna passa min hund."
:crazy::confused:
Hur vi ska lösa transport till och från henne framgår inte i mailet. Däremot berättar hon sitt livs historia. Väldigt intressant läsning.

Kandidat, för dagen, nummer 3:
21årig kille som ska ha 100 kronor i timmen för att passa hunden. Han tänker givetvis motionera den ordentligt och han tar t.o.m. hunden på ärenden som han tänker gå, så den behöver ju inte vara själv. (för 100 kronor i timmen är det baske mej bäst för honom att han inte lämnar hunden? :eek:)
Om han ska ha hunden hela dagen kunde han tänka sej att ta ynka 600 kronor för 8 timmar. (Med det priset hade det inte ens varit värt för mej att jobba:rofl:)

Tur att jag lyckats hitta en vettig i snårskogen av puckon man stöter på i annonsvärlden ;)
Jag kanske skulle ta fasta på den här killens sätt att betacka sej oseriösa människor: http://www.bestofblocket.se/bilder/fullsize.php?v=blocket_673.jpg

Sv: Angående svarande på annonser.

Ursäkta, men sånt här är så underbart. :D (När man inte själv är i desperat behov av normala människor vill säga.)

Det är som att rekrytera tex, "Vi söker en person med B-körkort för en tjänst med många leveranser/transporter"

Svar: "Hej, jag är en tjej utan körkort, som gillar att åka kommunalt."

Ok, undrar om hon GILLAR att åka kommunalt med 1500 kg sand och sten i knät?

:rofl:

Ja, jag börjar bli mer och mer tacksam att jag inte är i desperat behov av dagmattehjälp..

men jag tyckte det var en riktigt fin tanke att hon var beredd att ge upp sina två stackars hundgårdhundar för att passa din om dagarna. En riktigt vardagshjälte!

:angel:

haha, ja det finns då alla sorter. personligen hade jag inte lämnat min hund till någon av dom som det låter :p

Ja, jag hade då verkligen inte vågat ringa på den bilen under några omständigheter:crazy::rofl:

hahahaha den där bilannonsen :rofl: jag skrattar så jag gråter!!!!!! Men jag har aldrig fattat varför endel skriver "inga brevvänner eller tv4" vaddå TV4? Brukar TV4 ringa på blocketannonser? :rofl:

Du får ge det mer tid att hitta en dagmatte, och ändra i din annons så du är mer specifik tex "Du ska max bo 1 km från "områdets namn"" osv.

Att dagmatten passar hunden hemma hos ägaren är nog inte så väldans ovanligt, det beror ju på vad dagmatte/ägare gemensamt kommer fram till. Resten av annonserna är ju dock lite smålustiga... :angel:

Brukar TV4 ringa på blocketannonser? :rofl:
Ja, TV4 brukar/brukade ringa på annonser på populära annonssidor för att försöka sälja annonsplats hos sig själva (text-tv) :crazy: Numera finns ju kryssruta för "säljaren vill ej bli uppringd av försäljare" så jag vet inte om de kanske slutat med det. Jag blev uppringd av tv4 en gång när jag hade annons ute på en valp för ett par år sen, minns inte om det var på vovve eller blocket. Ett försäljarsamtal som kändes rätt märkligt måste jag säga.

"Hej! XXX heter jag och (mycket kvickt) ringer från tv4. Hörrudu jag såg annonsen på valpen, vad fin! Hur går det med honom då, finns han kvar?" :confused:

Jo, det gör han, sa jag, men någon annons på text-tv är jag inte intresserad av ändå...

Haha ja ja har oxå en annons ute!

påpekar nog at tja är studen med en inte alltför stor plånbok som söker någon som vill ha sällskap av min dam ett par timmar i veckan!

Fått tre vettiga svar alla som tre ska ha 100 kr timman! 100 kr timman :eek: de är juh ett skämt att ja som student ska kunna ge dom de... :crazy:

Jag funderar verkligen på om det är NÅGON hundägare som har råd att betala 100 kronor i timmen? Inte ens på hunddagis betalar man så mycket, och då är personalen ändå utbildad med bra meriter och hunden har sällskap av andra hundar.
Jag har fått för mig att det är normalt att betala 150 för en hel dag, inte för en timme. Jag tjänar 104 kronor i timmen på mitt extrajobb. Innan skatt.. Jag hade ju gått back om jag skulle jobba och ha hundvakt samtidigt ;)

Jag funderar verkligen på om det är NÅGON hundägare som har råd att betala 100 kronor i timmen? Inte ens på hunddagis betalar man så mycket, och då är personalen ändå utbildad med bra meriter och hunden har sällskap av andra hundar.
Jag har fått för mig att det är normalt att betala 150 för en hel dag, inte för en timme. Jag tjänar 104 kronor i timmen på mitt extrajobb. Innan skatt.. Jag hade ju gått back om jag skulle jobba och ha hundvakt samtidigt ;)

Det låter som den som svarade på min annons. Innbillar sig verkligen folk att de ska få 100kr timmen svart för att sitta hemma och se på tv med hundarna? Det är ju billigare att ha dem på dagis.
Eller de där som när jag angivet vilka områden jag kunde tänka mig skrev att hon bodde "nära" jovisst - på andra sidan stan! (Göteborg...)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 528
Senast: ako
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 902
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag känner mig själv trygg med att min hund har det bra men tyckte det var intressant när en på mitt jobb i förra veckan tyckte att jag...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
9 928
Senast: Bison
·
Övr. Hund Ska försöka göra en lång historia kort. Av en slump kom jag i kontakt med en tjej som behöver hundvakt. Jag tänkte vid tillfället att...
2
Svar
23
· Visningar
4 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka