Angående svarande på annonser.

Priscilla

Trådstartare
Jag är mitt uppe i flytt och tänkte vara förutseende och skriva en annons angående dagmatte till min hund.
Jag skriver klart och tydligt i annonsen att dagmattens enda uppgift är att sällskapa med hunden. Jag söker någon som vill ha lite sällskap några timmar, utan krav på aktivering. Jag är student och kan inte betala så mycket, men jag skrev ändå med "ersättning diskuteras när vi pratar" eller något liknande. Jag tyckte ändå att jag var hyfsat specifik i min annons, men tydligen var jag inte det.

Svaren jag fått är minst sagt skrattretande.

Kandidat nummer 1:
Bor två mil utanför min blivande hemstad, har aldrig haft hund men vill gärna försöka passa min. Hennes förslag är att hon ska vara i min lägenhet dom dagarna jag behöver hundvakt. (Är det vanligt att man löser det så? Jag tycker det låter jätteskumt:confused:)

Kandidat nummer 2:
Bor 6 mil ifrån mej. Är arbetslös och har redan två hundar som bor i hundgård. Men hon vill verkligen, citat, "jättegärna ha något att göra på dagarna så hon kan gärna passa min hund."
:crazy::confused:
Hur vi ska lösa transport till och från henne framgår inte i mailet. Däremot berättar hon sitt livs historia. Väldigt intressant läsning.

Kandidat, för dagen, nummer 3:
21årig kille som ska ha 100 kronor i timmen för att passa hunden. Han tänker givetvis motionera den ordentligt och han tar t.o.m. hunden på ärenden som han tänker gå, så den behöver ju inte vara själv. (för 100 kronor i timmen är det baske mej bäst för honom att han inte lämnar hunden? :eek:)
Om han ska ha hunden hela dagen kunde han tänka sej att ta ynka 600 kronor för 8 timmar. (Med det priset hade det inte ens varit värt för mej att jobba:rofl:)

Tur att jag lyckats hitta en vettig i snårskogen av puckon man stöter på i annonsvärlden ;)
Jag kanske skulle ta fasta på den här killens sätt att betacka sej oseriösa människor: http://www.bestofblocket.se/bilder/fullsize.php?v=blocket_673.jpg