Kollegan tycker min hund har det dåligt

Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Spännande att läsa vad som innebär Nr 1 för alla.
Att om man inte spenderar o tar med hundarna överallt sin lediga tid inte har hunden som nr1 o sin bästa vän.
Definitionen är olika, men för det inte fel.
Om inte hunden far illa, men definitionerna när en hund far illa verkar gå åt lika många håll som det finns vägar till Rom enligt sägen.
Tur vi alla är olika så att utvecklingen fortsätter.
Hoppas alla har en bra dag o njuter med era hundar <3
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Men jag ser inte heller att jag måste avstå från min egen träningstid.
Eller annat som jag önskar göra ibland, där inte hunden/arna kan vara med.

Tror ju inte att man bara för att man har hund behöver hålla sig hemma all ledig tid med hunden.

Nej precis, bara för att man har hund så betyder det inte att man inte kan göra saker utan hunden. Många här verkar inte lämna hunden ensam så mycket iof är väl det bra men det funkar inte för alla. Personligen tycker inte jag man ska klanka ner på andra som försöker pussla ihop dagarna så gott det går.
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Nej precis, bara för att man har hund så betyder det inte att man inte kan göra saker utan hunden. Många här verkar inte lämna hunden ensam så mycket iof är väl det bra men det funkar inte för alla. Personligen tycker inte jag man ska klanka ner på andra som försöker pussla ihop dagarna så gott det går.


Men det handlar ju inte om att folk är stenrika och inte behöver arbeta.
Det handlar om att man Får det att fungera. Man hittar lösningar som gör att hunden har det så bra som möjligt. Eftersom att hunden inte har någon talan.
"så gott det går" låter som en omskrivning för otillräckligt hundliv.

INGEN har sagt att man inte kan göra saker utan hunden. Hunden kan vara hos en hundvakt, hunddagis, eller annan människa den gillar medan man är på gymmet eller jobbet. självklart kan man göra saker utan hunden.
 
Sv: Kollegan tycker min hund har det dåligt

Förstår inte varför man vill ha en hund som man inte umgås med? Mina hundar är mitt allt och jag gör allt för dem.

Håller med.
Varför ha hund om man bara täker lämna den ensam?
För mig är hund en livsstil, jag planerar mitt liv efter dem.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 160
Senast: Acto
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 231
Senast: ako
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 352
Senast: Praefatio
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 888
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp