Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj hoppsan, jag är ju som sagt inte så inne i körvärlden....Enligt vad som framkommit här i tråden kördes fyrspannen i Globen med helstängt och postkandar?
Hävstång + tömring blir FRUKTANSVÄRT skarpt (dubbel hävstång) det är helt förbjudet i sulkytrav.
Sen har jag fått förklarat för mig att man när man kör spann har ett tömgrepp som gör att man blir väldigt stark?
Men det var inte jämföra oss med andra vi skulle göra.
Men snälla, binda tunga, ta bort hästens synfält, hörsel etc etc. Uppbindningar mm
Att ta bort en hästs förutsättningar för att vara häst och dessutom "binda upp" den och gärna slå lite på den, då och då?
Varför ser man inte den utrustningen hos dom som tävlar i annan körning (ej trav)?
På vilken nivå är det inte tillåtet menar du?Sporrar är inte tillåtet på tävlingar på lägre nivå, utan endast i lite högre när du lärt dig att rida så bra så du inte behöver använda dom.....
Men snälla, binda tunga, ta bort hästens synfält, hörsel etc etc. Uppbindningar mm
Att ta bort en hästs förutsättningar för att vara häst och dessutom "binda upp" den och gärna slå lite på den, då och då?
Varför ser man inte den utrustningen hos dom som tävlar i annan körning (ej trav)?
Varför ser man inte den utrustningen hos dom som tävlar i annan körning (ej trav)?[/QUOTE]
Det gör man väl?
Helstängt är väl inte ovanligt vid körning (begränsar hästens synfält)
Huva är inte heller ovanligt varken på kör eller ridhästar?
Annats som används är ju betydligt skapare bett, olika nosgrimmor för att tvinga egen munnen samt en hel upp sjö av sk. hjälptyglar.
Uppbindingar o slå hästen vet jag inte riktigt vad du talar om?
Det jag är intresserad av att få fram är travsportens alla olika företrädares intresse av att själva rensa upp lite....Det du tar upp här har enbart med säkerhet att göra! Läs på lite innan du anklagar oss för att ha tortyrredskap
Sporrar är inte tillåtet på tävlingar på lägre nivå, utan endast i lite högre när du lärt dig att rida så bra så du inte behöver använda dom.....
Eller har ni lärt er en dans som ni tänker att fortsätta dansa livet ut?
Håller helt med. Civil actions inlägg är pinsamma och skadar travsporten mer än försvarar den (somväl är meningen? )
Troligen är Åke Svanstedt Civil actions största idol därav denna brist på sunt förnuft och försvarande till varje pris.
Det jag är intresserad av att få fram är travsportens alla olika företrädares intresse av att själva rensa upp lite....
Det är så klart problem inom alla olika grenar och rötägg poppar alltid upp då och då, men det gäller ju att få bort dom, eller hur!
Vad vill ni själva göra för att hästarna ska utsättas för så lite obehag som möjligt och vad tycker ni själva att det borde bli skärpning på?
Eller har ni lärt er en dans som ni tänker att fortsätta dansa livet ut?
Håller med ,så ini helvete.
Det måste bli slut på piskplågeriet, ÖVERALLT.
Piska på er själva-så får NI KÄNNA PÅ HELVETET ,som ni utsätter era s.k. älsklingar för .
JAG SKÄMS FÖR ATT TILLHÖRA HOMO SAPIENS.