Angående Kalla Faktas program....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Nån hög chef på stc hade snackat med silbersky minuten innan han gick ut i sändning, så svanstedt fick väl reda på det precis då han med. så nu får de väl börja ändra i listorna inför tävlingarna

Sen är det ju alltid den där frågan som hänger i luften; hur många skulle sitta på läktaren om det inte var tillåtet med spel på travet??

Tja, som liten (och lite större) tyckte jag det var jättespännande att titta på hästarna när de sprang och min mormor följde med för att hon ville titta på "de ståtliga djuren". Hon spelade inte...

Nån hög chef på stc hade snackat med silbersky minuten innan han gick ut i sändning, så svanstedt fick väl reda på det precis då han med. så nu får de väl börja ändra i listorna inför tävlingarna

Det låter konstigt,vet du specifikt vad ÅS blir avstängd för?

Han är i nuläget avstängd fram till den 23:e, alltså får han väl köra från det datumet igen om inget speciellt händer.

Träna får han, det ligger inte i stc:s händer att stänga av nåt sånt, då måste man ha djurförbud först.

Jag spelar heller inte, jag tränar hästar ......de flesta som tränar häst spelar inte som jag uppfattar omkring mig, kanske nån liten V75:a.
HästÄGARE som har inlämnat i prooffsträning och vanliga svenssonspelare, visst.men knappast vi som tränar, för vi vet hur svårt det är att vinna lopp, det finns ju oftast fler hästar i loppen och även om man har en bra häst så ska alt annat stämma också.

Folk måste se skillnad på SPELARNA och hästarna.

Stc-gubben sa att dom skulle gå till botten ordentligt med allt (såga vittnena totalt antar jag), så dom behöver väl även svanstedts fulla uppmärksamhet nu.

Det är möjligt att banorna skulle kunna locka lite mer folk till vanliga tävlingar om det vore lite mysigare på vissa ställen.
Min gamla hemma bana, Fornaboda är ju för det mesta "fullsatt" när det är tävlingar, det är folkfest, barnfamiljer åker ut o fikar och har det trevligt i gräset.

Vi borde skrota internet kanske med:o
På den gamla goda tiden innan datorn var det mycket mer folk.

Spelar inte jag heller, men dom flesta tävlingar är spännande o intressanta för det, men helst på plats då.

Senast ändrad av en moderator:

Stc-gubben sa att dom skulle gå till botten ordentligt med allt (såga vittnena totalt antar jag), så dom behöver väl även svanstedts fulla uppmärksamhet nu.

Men,nu förstår jag inte?Varför skulle dom såga vittnena?

Han är i nuläget avstängd fram till den 23:e, alltså får han väl köra från det datumet igen om inget speciellt händer.

Träna får han, det ligger inte i stc:s händer att stänga av nåt sånt, då måste man ha djurförbud först.

Han är avstängd till och med 23:e, alltså får han köra på julafton(God Jul).
Såklart kan STC stänga av från träning!! Bara att dra in licensen.
Och det vore kanske rimligare med tanke på vad han anklagas för.
För han använder väl inte otillåtna metoder som kusk?

Senast ändrad av en moderator:

Tja, som liten (och lite större) tyckte jag det var jättespännande att titta på hästarna när de sprang och min mormor följde med för att hon ville titta på "de ståtliga djuren". Hon spelade inte...

Ok, det var 2 (du och mormor)

Det är ju jättebra att dom nu stänger av herr Svanstedt från tävlingar!!

Varför tycker du det?

För övrigt är jag förvånad över alla "extrautrustningar" som ändå tillåts inom travet, att jämföra med reglementet för dressyr och hopp. Jämför man vad som är tillåtet så känns ju travet som en 1500-tals tortyrkammare.....

Kan du vara mer precis? Vilken utrustning är det som är som en 1500-tals tortyrkammare?

Jag förstår faktiskt inte alls hur du tänker.

Ok, det var 2 (du och mormor)

Spelarna håller knappast till på banorna nu heller, de hänger i spelbutiker eller vid datorskärmen för det mesta.

Live-publiken har varit en minskande skara i många år i och med tekniken.

Är sällan inne på travsidan, men såg programmet igår.
Det är ju jättebra att dom nu stänger av herr Svanstedt från tävlingar!!
För övrigt är jag förvånad över alla "extrautrustningar" som ändå tillåts inom travet, att jämföra med reglementet för dressyr och hopp. Jämför man vad som är tillåtet så känns ju travet som en 1500-tals tortyrkammare.....
Ja, än har vi iaf inte börjat med sporrar som vi kan sparka djuren med.

Varför tycker du det?

Jag anser att om det finns en misstanke om någon form av djurplågeri så ska man inte få delta i tävlingar till det är färdigutrett, gäller lika för doping i min värld.

Kan du vara mer precis? Vilken utrustning är det som är som en 1500-tals tortyrkammare?

Jag förstår faktiskt inte alls hur du tänker.

Men snälla, binda tunga, ta bort hästens synfält, hörsel etc etc. Uppbindningar mm
Att ta bort en hästs förutsättningar för att vara häst och dessutom "binda upp" den och gärna slå lite på den, då och då?
Varför ser man inte den utrustningen hos dom som tävlar i annan körning (ej trav)?

Sporrar är inte tillåtet på tävlingar på lägre nivå, utan endast i lite högre när du lärt dig att rida så bra så du inte behöver använda dom.....

ta bort hästens synfält, Uppbindningar mm
Varför ser man inte den utrustningen hos dom som tävlar i annan körning (ej trav)?

Skygglapp är helt normalt, finns i finkörning också.
"Uppbindningar" (sk stuptygel, lite som käken fast inte i samma syfte) fanns iaf förr inom finkörning. Har du aldrig sett/läst "Black Beauty"? Det var inte historien om en travhäst iaf o han hade det sannerligen inte lätt. Vardag för många hästar förr.
Låna Timmerhästens bok med när du ändå är igång, mycket läsvärd.

Men snälla, binda tunga, ta bort hästens synfält, hörsel etc etc. Uppbindningar mm
Att ta bort en hästs förutsättningar för att vara häst och dessutom "binda upp" den och gärna slå lite på den, då och då?

Enligt vad som framkommit här i tråden kördes fyrspannen i Globen med helstängt och postkandar?

Hävstång + tömring blir FRUKTANSVÄRT skarpt (dubbel hävstång) det är helt förbjudet i sulkytrav.

Sen har jag fått förklarat för mig att man när man kör spann har ett tömgrepp som gör att man blir väldigt stark?

Men det var inte jämföra oss med andra vi skulle göra. :crazy:

Sporrar är inte tillåtet på tävlingar på lägre nivå, utan endast i lite högre när du lärt dig att rida så bra så du inte behöver använda dom.....

Låg nivå finns inte inom travet, det är ut i hetluften direkt, oftast mot proffsen.Därför har vi extrem utslagning bland KUSKAR som tagit körlicens också. Många försvinner efter några lopp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka