Angående Kalla Faktas program....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Visst är det härligt att klassas som djurplågare..... not

Oerhört, speciellt när stallet är "fullt" av avdankade travare. Vem ska vi göras oss av med? Slut kontentan blir ingen, för alla har ngt av sitt lixom.

Häromdagen lekte 26 åringen "kull" med oss på stallbacken, kvastade & slog bakut ( stod å blundade ibland , han är juh ingen pur ung kille direkt).. I hagen bredvid stod 20 åringen å glodde ( fö räddad som 3 åring från en antikvitets handlare som hade henne i en manskapsbod ihop med en åsan & en oskyddad glödlampa, hon var bortbytt mot en fin oljelampa av sin tidigare ägare för att hon inte presterade. Detta var Dec 1991).

Grejen är väl att det just nu råkar vara travet som hamnat under granskning, därför fokuseras det inte på annan hästsport. Man får ju granska en sak i taget annars blir det rätt rörigt.

Att just den här sporten nu granskas extra hårt är just för att det kommit in uppgifter från bla banveterinärer att det finns risk för att saker gällande djurskyddet kan ses mellan fingrarna pga de stora pengarna som är inblandade.
Visst att sverige har ett fantastiskt djurskydd, men uppenbarligen måste det bli ännu bättre.

Det är inte ok om veterinärer i vissa fall ska behöva känna sig hotade i yrkesutövningen.

Jodå, det hade hon sett, på håll, eftersom det inte var hon som satt i sulkyn, båda hade dessutom sett elstaven.

STOPP!! Båda sa att de hade hört att det var en elstav men de hade aldrig sett den med egna ögon. Utan det var bara vad de hade hört i stallet.

*KL*

Tycker det är tragiskt att se att så många har tagit ställning, utan att utredningen är färdig.
Visst, har man personligen sett det kan jag (som inte ens är intresserad av trav) inte säga emot. Men det som har uppstått är ju snarare en situation där ord står mot ord.
Att bli dömd på förhand på det här viset kan innebära en personlig tragedi för den drabbade (i detta fallet ÅS till största delen).

STOPP!! Båda sa att de hade hört att det var en elstav men de hade aldrig sett den med egna ögon. Utan det var bara vad de hade hört i stallet.

Jag är nästan hundra säker på att hon sa att hon hade sett det - på håll.

Tv4 brukar väl annars lägga upp sina program på "tv4 anytime". Går att se programmet igen, för den intresserade.
Skulle tro att Kalla Faktas program också ligger där.

Såg programet igår och blir upprörd över at det här förekommer. Men jag blir också upprörd på hur Ekdahl och hans lilla "assistent" hoppar på Stig H och försöker utpeka honom för att skydda Åke, märkligt! Han sa klart och tydligt: "jag vill inte döma någon innan det bevisligen har inträffat". Vad jag anser och tycker va det Stig H som hade något att komma med, ändå bli han "dömd" av dem för att han råkar vara god vän och konkurrent med Åke.
Plötsligt blev den diskussion som är så viktig bara löjlig när de hanterar den som de gjorde, som jag uppfattade det hela hackade de sönder banveterinärens, Stig H och Travrondens kommentarer och inlägg om det inträffade, trot att ja tyckte deras åsikter och kommentarer va bra, proffessionella och inblicksgivande.

Men, åter igen, bra att det hela uppmärksammas mer och cred till vittnena som vågade träda fram! :bow:

Vi har för många hästar, men jag kan inte skicka iväg hur som helst. För mycket känslor inblandade i mina Damer. Så vad gör vi stollar (jag & Dotern) när vi står där med för många? Jo, vi hyr ett stall så vi har 2. Det var 1 häst för mycket, 7 hästar, 6 boxar. Så hur ser det ut i dag ? 13 boxar, 12 hästar. Tjänar vi pengar på dom? :rofl::rofl::rofl:
Inte ett skit!
6 tanter, 2 föl (som vi helt inte vill skiljas från), 2 tävlingshästar som i vår regi sprungit in 1800:- på 2 år, och så Todden (hingsten) som snart kommer hem.
Att sen få skit slängt i ansiktet att vi bara är ute efter att tjäna pengar, spöar fram hästarna till seger osv känns som ett satans påhopp.

kl
och att de har en häst i träning hos Åke... eller ja, nu kanske dom tagit den därifrån...;) Men det verkar ju ändå rätt otroligt att anlita en tränare som man inte tycker har schyssta metoder.

Om det är sant är det ju bara så :eek:.
Om man nu förkastar strömmning så skickar man väl inte en häst till en tränare som man vet använder el.

Hur tänker man då?????????

Den personliga tragedin brde han ha tänkt på innan. I dagens läge handlar inte det härom rykte utan om ganska klara fakta där det finns vittnen som trätt fram. Dessutom har flertalet anmälningar kommit in.
Åke är en så pass rtinerad kusk och häst karl att han kan skilja på rätt och fel själv, nu bortsåg han från det och valde att ta i mina ögon fel väg. Då får man ta sina konsekvener. Inte fan tar någon hänsyn till om jag får en prsonlig tragedi om jag rånar banken, slår någon gul och blå utanför krogen etc. Jag får ta mina konsekvense, jag visste ju att det va fel. Eller?

Om det är sant är det ju bara så :eek:.
Om man nu förkastar strömmning så skickar man väl inte en häst till en tränare som man vet använder el.

Hur tänker man då?????????

OM åke nu "elar" hästarna....
Om de nu föraktar och förkastar det...
Så är det nog bara pengar de tänkte på....

Den personliga tragedin brde han ha tänkt på innan. I dagens läge handlar inte det härom rykte utan om ganska klara fakta där det finns vittnen som trätt fram. Dessutom har flertalet anmälningar kommit in.
Åke är en så pass rtinerad kusk och häst karl att han kan skilja på rätt och fel själv, nu bortsåg han från det och valde att ta i mina ögon fel väg. Då får man ta sina konsekvener. Inte fan tar någon hänsyn till om jag får en prsonlig tragedi om jag rånar banken, slår någon gul och blå utanför krogen etc. Jag får ta mina konsekvense, jag visste ju att det va fel. Eller?

Åh fan ! Har målet redan avgjorts? :confused:

Av vem/ vilka? :confused:

Med dig som åklagare, jury och domare då eller?

OM åke nu "elar" hästarna....
Om de nu föraktar och förkastar det...
Så är det nog bara pengar de tänkte på....

Precis, en fortsättning som heter duga.

Men det förutsätter att det var de som skickade hästen till träning.

Hänger faktiskt inte med riktigt på det här med hästen?
Kollade upp nämnda häst, men det är ju inte nån av dem som framträtt som äger den, alltså kan ju inte de senare ha skickat den till träning där den nu var. Det bestämmer ju alltid hästägaren. Sen vem man anlitar som kusk medans man själv har den är ju en annan sak.

Någon skrev att det skulle kunna vara en typ av hämnd och det kan det ju spekuleras i, men hämnd eller inte så ska det ändå utredas om det ligger sanning i det de sagt.

-kl-

Såg just på TV4 Lunch Nyheter, där Disa bla nämner en häst vid namn Nightynine Quick ( ??) , jag hittar ingen ens med förkotningar & *** med det namnet? Nån annan? Inget av direkt vikt men kul att se vad det är för kuse, har aldrig hört talas om den innan.

Exakt.

Därför reserverade jag mig med ett om det är de som skickat hästen.

Men det har så skrivits på andra sajter så jag var bara tvungen att citera Boops inlägg när jag såg att denne användare skrivit detsamma.

Kollade upp nämnda häst, men det är ju inte nån av dem som framträtt som äger den, alltså kan ju inte de senare ha skickat den till träning där den nu var. Det bestämmer ju alltid hästägaren. Sen vem man anlitar som kusk medans man själv har den är ju en annan sak.

Någon skrev att det skulle kunna vara en typ av hämnd och det kan det ju spekuleras i, men hämnd eller inte så ska det ändå utredas om det ligger sanning i det de sagt.

Dom ägde hästen förra året om man ser till resultaten och om jag har förstått det rätt så är de nu delägare och det är ju bara huvudägaren som syns på Travsport.se

Den gjorde sista starten i ena vittnets regi 0711 och fick då startförbud ( hälta 6 dgr). Nästa start gjordes 0804 då för Åke.
Förmodligen leasades hästen av vittnet mfl ( ?? ) av uppfödaren, då denne även nu står som ägare.
Det är bara min spekulation.

Visst kan det vara hämnd, "svenska avundsjukan" oxå som spelar in, vilket verkar långsökt. Men jag har stött på den ena skummare människan än den andra inom trav som anklagat folk för det ena å det andra. Dock inget så allvarligt som detta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka