Angående Kalla Faktas program....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Ninetynine quick

Ahh Danke!! ;) Nu har du stillat min nyfikenhet!

Tillägg: Den kusen har väl iaf gått ganska hyfsat ? Avslutat med en seger. Vad som hänt sen kan man juh inte veta då den inte startat sen -05 & står utan tränare.

Senast ändrad:

Dom ägde hästen förra året om man ser till resultaten och om jag har förstått det rätt så är de nu delägare och det är ju bara huvudägaren som syns på Travsport.se

Ja nånting sånt var det jag försökte mig på att förklara.

Den personliga tragedin brde han ha tänkt på innan. I dagens läge handlar inte det härom rykte utan om ganska klara fakta där det finns vittnen som trätt fram. Dessutom har flertalet anmälningar kommit in.
Åke är en så pass rtinerad kusk och häst karl att han kan skilja på rätt och fel själv, nu bortsåg han från det och valde att ta i mina ögon fel väg. Då får man ta sina konsekvener. Inte fan tar någon hänsyn till om jag får en prsonlig tragedi om jag rånar banken, slår någon gul och blå utanför krogen etc. Jag får ta mina konsekvense, jag visste ju att det va fel. Eller?
Jag tycker att du ska låta utredningen visa vad som verkligen har hänt och sen låta domstolen döma.
Det finns garanterat massor med detaljer som du inte har en aning om, oavsett om dessa detaljer kommer fria eller fälla i slutänden!

Det är just dessa "folkets domar" som gör att det blir så himla fel och som skulle kunna göra att en oskyldig framgångsrik tränare tvingas lägga ner sin rörelse.

Oavsett vad Du/Ni tror om skuldfrågan, så vore det trevligt att slippa se någon dömd på förhand innan en rättegång.

Det är skillnad på att piska och på att använda pisken, tänk på det.

Att korrigera/lätt driva på en häst med spö/pisk är något som jag och andra kommer att fortsätta med.

Jag har aldrig utsatt hästar för "ett helvete" trots att jag använder dessa hjälpmedel.

Jag håller med dig.
Fast för mig finns det värre saker inom travet än att korrigera en häst med spöt,
Tex,när kuskarna medvetet kör över benen på hästarna för att få en bättre position i loppen har själv råkat ut för det.

Men här står ju ord mot ord! Hur kan du vara så tvärsäker? Det finns folk som har trätt fram och sagt att detta är sant, likväl som det finns folk som ställt sig bakom ÅS. Jag har absolut ingen personlig insyn i trav då jag inte sysslar med det, så jag har ingen aning om hur "snacket går" om varken tränare eller vittnen. Det jag har att förhålla mig till i det här fallet är Kalla Fakta (ganska uselt program, enligt mig) och detta debattprogram (där jag ansåg att "för-sidan" inte fick komma till tals ordentligt).
Likväl som jag inte dömmer folk som påstås ha rånat en bank förens det finns mycket tydliga bevis (t.ex bildbevis!), dömmer jag inte ÅS innan jag vet att han förtjänar det.

Senast ändrad:

Jag tycker att du ska låta utredningen visa vad som verkligen har hänt och sen låta domstolen döma.
Det finns garanterat massor med detaljer som du inte har en aning om, oavsett om dessa detaljer kommer fria eller fälla i slutänden!

Det är just dessa "folkets domar" som gör att det blir så himla fel och som skulle kunna göra att en oskyldig framgångsrik tränare tvingas lägga ner sin rörelse.

Oavsett vad Du/Ni tror om skuldfrågan, så vore det trevligt att slippa se någon dömd på förhand innan en rättegång.

:bow::bow::bow::bow:

Skönt att det finns kloka människor som inte går händelserna i förväg !!
:bow::bow:

oki, då är jag med lite mer.
Lite intressant är det onekligen att dessa som nu står mot varandra ganska nyligen har haft nån slags affärer ihop. Det kommer ju garanterat att utredas.

Hörde för övrigt nyss på lunch travet att dom stängt av svanstedt t.om den 23/12. Var inte det o ta i en aning i nuläget?
Bara tävling alltså, från stc sidan

Antingen är det att ta i, eller så anser dom sig ha tillräckligt starka bevis.
I vilket fall hjälper det ju inte hästarna som ev. utsätts för detta, eftersom det isf sker hemmavid om jag fattat rätt.

Hörde för övrigt nyss på lunch travet att dom stängt av svanstedt t.om den 23/12. Var inte det o ta i en aning i nuläget?

Snacka om att bli dömd i förväg!
Vet du på vilka grunder ÅS blev avstängd?

oki, då är jag med lite mer.
Lite intressant är det onekligen att dessa som nu står mot varandra ganska nyligen har haft nån slags affärer ihop. Det kommer ju garanterat att utredas.

vilket gör att trovärdigheten inte heller blir den allra bästa och det kommer de självklart ta hänsyn till..

:bow::bow::bow: Ett riktigt vettigt inlägg!

Är sällan inne på travsidan, men såg programmet igår.
Det är ju jättebra att dom nu stänger av herr Svanstedt från tävlingar!!
För övrigt är jag förvånad över alla "extrautrustningar" som ändå tillåts inom travet, att jämföra med reglementet för dressyr och hopp. Jämför man vad som är tillåtet så känns ju travet som en 1500-tals tortyrkammare.....

Måste kännas väldigt pinsamt för er som håller på inom sporten och inte gillar alla "extra möjligheter" som tillåts.
Hoppas att ni hästvänner organiserar er och kräver ordentliga vet.besiktningar inför tävling samt ett uppdaterat reglemente, alternativt ett etiskt råd.

Sen är det ju alltid den där frågan som hänger i luften; hur många skulle sitta på läktaren om det inte var tillåtet med spel på travet??

Hittar inget på stc, han finns fortfarande kvar på Kommande starter som kusk och tränare. Han ska ju bla köra lopp den 23/12... många lopp t om.

Ja,jag tycker att det är konstigt att ÅS ska kunna bli avstängd nu,han är inte dömd än!

Ja,jag tycker att det är konstigt att ÅS ska kunna bli avstängd nu,han är inte dömd än!

Utifrån det man kan få tag i i infoväg så är det konstigt, men vi har ju inte alla fakta. Ngt kanske hänt på vägen.

*KL*

Tittade på debatten på tv i gårkväll och jag blev ärligt talat riktigt arg.
Kändes som att "emot" sidan fick massa medhåll och väldigt mjuka frågor medans "för" sidan bara blev avbrutna och aldrig fick svara på frågorna ordentligt.
Dom fick aldrig chansen att berätta färdigt utan kändes som dom var hackycklingar.

Jag tror att man är oskyldig tills motsatsen är bevisad.

Tänk om man skulle ge sig in i ridsportens värld och kolla lite.. oj oj. Där skulle man hitta hemska grejor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka