Här inne på Hund.
Hur var det för dig
@Monstermom ? Uppfattade du oss som surkärringar som bara var ute efter att såga av dig jäms med fotknölarna när du tog upp alla problem du hade i början med Monster?
Hmmm... Jag kommer inte ihåg mina första inlägg här i någon detalj får jag erkänna. (Om det finns något sätt att leta längre tillbaka än 2014 får någon tala om hur man gör?) Men mer generellt så nej, det är nog ingen passande beskrivning av hur jag uppfattade er. Jag vet att det var en del saker som var jobbiga, annat som jag helt enkelt inte höll med om, och så en massa bra saker. Uppmaningar att avliva honom tex, sånt är ju inte kul - men heller inte något som jag ser som särskilt upprörande att det dyker upp. Sen gör det ju inte så mycket vad någon
säger att jag ska göra, jag måste ju inte göra det ändå.
Jag antar hur man upplever det har väldigt mycket att göra med vad man har för förväntningar? Jag har aldrig väntat mig att alla ska tycka och tänka som jag (vad är då poängen med att fråga saker), gör man det så kan det nog bli en chock. Jag vet dock inte hur man ska "hantera" en sådan nykomling heller, den chocken är nog oundviklig i så fall?
Grejen är väl att vi inte är en homogen grupp som sitter tillsammans och kommer överens om hur vi ska svara någon, så om man upplever det som att "alla är emot en" så tror jag det är i ens egen upplevelse man får leta efter orsaken... De finns de som är oändligt diplomatiska, det finns de som är mittemellan och det finns de som är rätt bryska, alla måste kunna uttrycka sig (inom forumets regler) utan att det blir "maffia"-snack av alltihop tycker jag.
Jag försöker själv vara lite mer lirkande än vad jag egentligen har i mig naturligt, eftersom jag bryr mig om hundarna bakom frågorna och verkligen vill försöka nå fram. Samtidigt är jag alltid också medveten om att det är en öppen tråd på internet och det är
jättemånga fler som läser än som skriver (flera år efter vi helt övergett och glömt tråden), så det är väldigt viktigt för mig att vara tydlig med vad jag anser är OK och inte, och varför. Jag vill inte lirka och hymla med
en användare, och riskera att ett dussin med samma frågeställning senare helt missar min poäng. Det är viktigt för mig att komma ihåg "den tysta publiken".