angående ägarbevis på hund....!!!

zazza girl

Trådstartare
jag sålde en valp för ett år sen .. och nu ha ägaren tappat bort pappret på hunden .. bara att hon skrev aldrig under och skickade in det till jordbruksverket....
hur gör man för att fixa ett nytt sånt papper..????
ska jag göra det eller kan hon göra det själv.. för just nu så finns inte hunden ens..
:confused: :confused:

Sv: angående ägarbevis på hund....!!!

Hon ska ringa till jordbruksverket och be dem skicka en ny blankett.

kan hon göra det även att hon inte äger hunden ...???
för det e ju ingen som gör det just nu....

Har hon köpt valpen av dig, så är det ju hon som äger hunden!
Du har väl kopia på köpekontraktet?
Hon ska som sagt kontakta jordbruksverket och be att få en ny blankett för ägarregistrering hemskickad...

Senast ändrad:

det finns inget köpekontrakt på köpet... för från första börja blev hunden snod.. men sen så fick hon ta över han ... på ett vilkår...
men jag ska be henne att ringa till dom så dom kan skicka ut ett nytt...

När det gäller registreringen hos jordbruksverket går det bra att köparen själv fixar detta eftersom inget bevis på äganderätt krävs(o därmed blir registreringen heller inget bevis på ägande) dock krävs att den som utfört ID-märkningen fyller i blanketten vilket kan bli problem.
PL

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
21 428
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 724
Senast: fixi
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 213
Senast: Vicks
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 646

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka