Ang tävla andras hästar..

Sv: Ang tävla andras hästar..

vad är det för skillnad på Novise Amateur och Amateur? hur får man/blir av med Novice?

Det jag först och främst invände mot var att du skrev att man aldrig kan bli av med sitt youthmedlemskap, så länge man är youth...
Men,men skit samma, nog med trådkapning!;)

Novice Amateur ansöker man om när man ansöker om sitt Amateur medlemskap och det innebär att man kan starta i de klasser som skall vara lättare än amateur klasserna dvs. Novice Amateur.
Dom är indelade i olika kategorier ("skill set") där tex. halter är ett "skill set", Reining ett annat, Western pleasure o Horsemanship är ett tredje osv.

När man fått ihop sammanlagt (Novice, Amateur, Youth o Open) 25 poäng i ett skill set får man inte längre starta i det som novice men väl i amateur. Dock kan man starta i de andra man inte uppnått 25 poäng i.

Jag vet inte om det blev klarare men så är det i alla fall:idea:;)

Monke:)

Liknande trådar

Hästvård Börjar med att skriva att jag undanber påhopp, samt råd att åka till veterinär, för det kommer jag givetvis att göra. Detta är endast en...
Svar
12
· Visningar
1 922
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 349
Senast: QueenLilith
·
Skola & Jobb Ja som rubriken säger, på mitt jobb har vi en kollega som rent skiter i att göra vissa arbetsuppgifter, vilket då är sådant som drabbar...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 255
Senast: _Taggis_
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar